TV-521

Dyskusje na temat innych ciągników
remek87
Posty: 2
Rejestracja: 23 mar 2014, 9:44

RE: TV-521

Post autor: remek87 »

Też myślę o wykorzystaniu schematu od c-360, tylko, że chce wykorzystać oryginalny alternator i regulator napięcia. Alternator sprawdziłem (wg tabeli z ksiązki serwisowej napięcia są prawidłowe) natomiast nigdzie nie mogę znaleźć jak połączyć go z regulatorem. Regulator posiada 6 pinów, ale niema na nich żadnych oznaczeń z kolei z alternatora wychodzą trzy przewody dwa żółte i jeden czerwony.
Może ktoś z posiadaczy Tv 521 mógłby podpowiedzieć jak to u niego wygląda lub zrobić jakieś fotki?

Kolego Bolszewik a nad czym teraz walczysz w swoim jugolu?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4950
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: TV-521

Post autor: Bolszewik »

Nad uzyskaniem czasu żeby go skończyć *flower*

Wysyłam Ci skany może pomogą.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
lacznik78
Posty: 25
Rejestracja: 26 kwie 2012, 20:55

RE: TV-521

Post autor: lacznik78 »

Podbijam temat, bo nikt nie odpowiedzial.
Mam pytanie, czy mikrociągniki podlegają rejestracji jak na takich samych prawach jak ciągniki rolnicze?
lis
Posty: 47
Rejestracja: 07 wrz 2013, 19:49

RE: TV-521

Post autor: lis »

Z tego co ja wiem nie muszą być rejestrowane ale kto chce to może zarejestrować i płacić OC,ale chyba pojazdy o prędkości max do 20km/h nie wymagają rejestracji na razie. Ja jeżdżę od 20 lat i nigdy policja mnie nie zatrzymała, nieraz patrzyli się tylko z zainteresowaniem i coś im się dymiło z pod czapki.Nie zauważyłem u nas tablicy rejestracyjnej na mikrociągniku czy traktorku ogrodniczym ale na Słowenii tak.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4950
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: TV-521

Post autor: Bolszewik »

Pytałem w lokalnym wydziale komunikacji i twierdzą że nie wymaga ....

Od tego jest OC rolnika jednak dokładnych danych w polisie nie wyczytałem bo i po prawdzie niezbyt dokładnie czytałem.

Problem jest chyba w tym że u nas nikt (prawie nikt) nie ma papierów na takie maszyny.

PS. Moim prywatnym zdaniem to takie maszyny oraz samy powinny podlegać pod wspomniane OC rolnika, ale pod warunkiem że są względnie sprawne i odpowiadają normom ruchu drogowego. Inaczej kara powinna być bardzo sroga.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
krakerss
Posty: 203
Rejestracja: 17 sie 2008, 19:21

RE: TV-521

Post autor: krakerss »

Ja zawsze co roku wykupują OC na maszynę wolnobieżną i na jedno ubezpieczenia poruszam się 3 pojazdami ( wózek widłowy O&K 7 ton, wózek nissan 3 tony, i deutz-e do 40 ) nigdy nie było problemów. Zawsze jak jeżdżę po drogach publicznych zakładam kamizelkę i załączam kogut. Policja zawsze zatrzymuje deutz-a chyba z racji ciekawości...
Awatar użytkownika
jarekstryszawa
Posty: 679
Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
Lokalizacja: Stryszawa
Kontakt:

RE: TV-521

Post autor: jarekstryszawa »

Nie było problemu bo nie było zdarzenia...
Polisa powinna jednoznacznie identyfikować pojazd: ja mam polisę na MT8.132.2. z nr identyfikacyjnym, podobnie QUAD niezarejestrowany z pełnym numerem VIN.
Nie życzę Ci źle, ale problem może wyjść gdy przyjdzie do wypłaty odszkodowania z takiej "uniwersalnej" polisy. Firmy obecnie chętnie przyjmują składki, ale opornie wypłacają...
krakerss
Posty: 203
Rejestracja: 17 sie 2008, 19:21

RE: TV-521

Post autor: krakerss »

Witaj
Masz 100 % rację i powiem że również nie praktykował bym takich tematów gdyby nie fakt że wózkiem w tamtym roku pracowałem niecałe mH, w tym dwa razy jechałem drogą powiatową może z 2 km łącznie, drugim wózkiem wyjechałem raz na drogę zrzucić prasę z ciężarówki. Deutzem jeżdżę i tak przeważnie bez dokumentów bo gdzie z portfelem do lasu czy w pole. W maju mi się temat wyklaruje bo Deutz idzie na żółte jak przebrnę przez "Polskę Papierową" trwa to już z 2 miesiące. Myślę że bliżej niż dalej.
Tomasz
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4950
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: TV-521

Post autor: Bolszewik »

Jest szansa ruszyć wreszcie zalegającego w moim garażu "Tefała"....

Na szybko potrzebuję pomysłu najlepiej sprawdzonego na TUZ.
Oryginalny oczywiście jest, ale nie mam w zasadzie żadnego narzędzia do niego (poza wyorywaczem) więc będzie sobie spokojnie leżał dalej.
Chcemy zrobić konwencjonalne belki.

Pytania:

1. Czy zrobić podnoszone na łańcuchach (jak oryginalna) czy na teleskopawych rurkach.
2. Czy i w jakim układzie łańcuchy do belek.
3. Jakieś dodatkowe regulacje ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Traktorek98
Posty: 342
Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03

RE: TV-521

Post autor: Traktorek98 »

Nie wiedziałem że masz TV.
Może to jakoś Cię zainspiruje, mi się bardzo podoba, ale z drugiej strony szkoda mi ruszać oryginalnego podnośnika.
Jako inspiracja do zrobienia może się nada
http://utb-ersatzteile-shop.de/Ersatzte ... Z4K14.html

PS. Może chcesz kupić ode mnie agregat, w sam raz dla niego? :P
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4950
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: TV-521

Post autor: Bolszewik »

Nie jest mój, ale wujka, co prawie na jedno wychodzi.

Fotka fajna, jakiś punkt wyjścia już jest.

Co do maszyn to mamy do niego:

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 7902207954
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 0383107314



*****

Maszyna odpaliła nawet bez większego kłopotu.

Niestety nowy akumulator który długoooo stał chyba szlak trafił ....

Belki zrobione, ale niestety nie jesteśmy zadowoleni, będzie przeróbka.



*****

Proszę o podpowiedź w kwestii oświetlenia.
Mam oryginalne lampy tylne, ale klosze są zmatowiałe i trochę poszczerbione więc nie będę ich montował.

Na tył planuje zwykłe tanie od MF, na błotnikach od C-360 obrysówka + kierunek. Do przodu mam reflektory od C-360 (stare, ale dobre).

Może zaszaleć i dać jak w koparce na błotnikach ?
http://allegro.pl/reflektor-z-kierunkow ... 13743.html

Albo jakieś inne pomysły ....
Byle na normalną kieszeń .... *flower*



*****

Kilka zdjęć:

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 5095522658

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 9018003042

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 8881331378

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 7884337954

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 8593883330

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 3636734082

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 319943426

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 8699092994

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 3219386914

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 5732541522

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 5631304914

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 5365805122


Do zrobienia zostały kierunkowskazy, montaż trąbki i zegara.
Niestety manometr ciśnienia oleju od ruska nie pasuje (za duża średnica) więc w zamian wstawię woltomierz.
Poza tym zrobić trzeba końcówkę do linki gaszenia oraz linkę do odprężnika.




*****

Potrzebuje pomocy w sprawie odprężnika. Jest działa, ale nie mam pomysłu jak zrobić go niego dźwignię tak by uruchamiać go z fotela kierowcy.
Może ktoś ma jakiś patent lub zdjęcie jak to jest w oryginale.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
lis
Posty: 47
Rejestracja: 07 wrz 2013, 19:49

RE: TV-521

Post autor: lis »

Coś mi się wydaje, że w oryginale nie ma linki czy jakiegoś cięgła do odprężnika, tylko ręcznie można było go podnieść. Ja mam zamocowaną gałkę z lewej strony amperomierza i linkę w pancerzu do otworu dźwigni poprzez blaszkę blokującą pancerz.Prawą ręką wyciągam odprężnik, a lewą naciskam na starter bo bez odprężnika zapala mi tylko gdy tłok jest daleko przed GMP.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4950
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: TV-521

Post autor: Bolszewik »

No właśnie mam kilka linek, drut z anteny i itp, ale nic mi sensownego nie wychodzi ....

Kompresja jest gdy klamka ustawiona jest w poziomie do przodu. Wyłączona gdy jest w dół. Zatem odprężnik musi być wypychany, a stawia spory opór do tego linka musi iść ku górze ....



*****

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 5405859218
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
lis
Posty: 47
Rejestracja: 07 wrz 2013, 19:49

RE: TV-521

Post autor: lis »

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4950
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: TV-521

Post autor: Bolszewik »

Dzięki Wszystkim za fotki (kilka dostałem na e-mail). *flower*

To u mnie coś jest porąbane. Bo odprężnik działa gdy klameczka jest w dół. Z tego powodu ciężko mi coś wykombinować. Na razie nie chciał bym rozbrajać silnika skoro chodzi.

Dziś zrobiłem małą rundkę koło domu (zdjęcie powyżej).

"Tefałek" pojechał na próbną jazdę do wujka, po niedzieli wróci to pokombinujemy maszyny.
Pojawił się mały problemik z paskiem napędu hydrauliki. Okazał się za wąski i piszczy. Będzie do wymiany. Przy okazji trzeba wymyślić jakiś napinacz, bo napinanie pompą to za mądre nie jest.



*****

Dwa pytania:

Czy w TV-521 jest uszczelka pod głowicą ? Z rysunków jakie posiadam, wynika że jej nie ma. Pojawia się gdzieś tam wyciek oleju i muszę go usunąć. Obawiam się dociskać głowicę na chama, najpierw ją odkręcę i być może splanuję.

Luz zaworowy to 0,2 mm cy są jakieś arkana w ustawieniu go w tej maszynie czy standard ?



PS. zrobiłem odprężnik, wieczorem dodam zdjęcia.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
krypton
Posty: 200
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:16

RE: TV-521

Post autor: krypton »

Robiłem ten silnik kilka lat temu i już nie pamiętam czy była w nim uszczelka pod głowicą. Wyciek oleju spod głowicy może tylko być z osłon popychaczy na których są podobne gumki jak w maluchu. Być może te uszczelki sparciały i poci się. Ogólnie fajny mocny niezawodny silnik.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4950
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: TV-521

Post autor: Bolszewik »

Obejrzę, ale skoro są usmarkane żebra to stawiam na głowicę. Rura w której pracują popychacze jest troszkę dalej i "za wiatrem", ale opcja z nieszczelnymi gumkami jest milsza ....

Mój patent na odprężnik:
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 4348032610
Dla zainteresowanych skład zestawu:
- linka/pancerz podnoszenia szyby w Citroenie Berlingo, sprężyna z maszyny dziewiarskiej made in DDR, kółko od kluczy, napinacz linki ze starej kolarki i pozostałości po spalonej kostce elektrycznej.

Jeszcze jeden recykling:
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 5670166050
Belka - profil transportowy spod okna, stare światła TV-521, stary kabel od sądy poziomu, odblaski z rozbitych słupków drogowych.

*tup*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pulsarus
Posty: 1
Rejestracja: 24 maja 2020, 19:41

Re: TV-521

Post autor: pulsarus »

Witajcie,

Kupiłem TV521. Jest w nim trochę do zrobienia żeby doprowadzić go do stanu używalności. Stan przegubu i układu kierowniczego to masakra. Luzy takie że strach jeździć i od razu pytania. Czy do przegubu wystarczy wymienić czop z tuleją ? Czy dolne gniazdo bez tulei też może być wyrobione ? Jest jakaś opcja regeneracji wieloklinu na wąsie kierowniczym ? Sama kierownica musi zrobić co najmniej pół obrotu żeby wąs jakkolwiek zareagował. Przynajmniej reszta jest w dość fajnym stanie.
13pablo
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2021, 9:00

Re: TV-521

Post autor: 13pablo »

Witam czy ma filtr hydrauliki jeśli tak to gdzie go znajdę zbiornik spawany tylko wejście wyjście po drodze nic nie widać
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4950
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: TV-521

Post autor: Bolszewik »

Nie przypominam sobie filtra hydrauliki.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ