Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
Witajcie
tutaj pojawi się cały zestaw zdjęć i opisów odrestaurowywania LANZ-a
model i rok jest już znany - ale ta wiadomość będzie podana gdy całość będzie już jeżdżąca - chyba że ktoś po szczegółach odgadnie/oszacuje wcześniej - w miarę pojawiania się kolejnych informacji
na dziś - zbiorniki wody - po wyczyszczeniu warstwy lakieru ukazały się sygnatury fabryki - które znamy , ale ciekawostką są kształty cyfr - wyglądające trochę jak ręcznie pisane
przyznam ,że znalezienie takich szczególików daje dużo frajdy
zestaw ze zdjęć został przywieziony jako komplet - widać jeszcze okres gdy uczono się odlewać żeliwo i formy były znacznie mniej zaawansowane
i tutaj widać najlepiej :
tutaj pojawi się cały zestaw zdjęć i opisów odrestaurowywania LANZ-a
model i rok jest już znany - ale ta wiadomość będzie podana gdy całość będzie już jeżdżąca - chyba że ktoś po szczegółach odgadnie/oszacuje wcześniej - w miarę pojawiania się kolejnych informacji
na dziś - zbiorniki wody - po wyczyszczeniu warstwy lakieru ukazały się sygnatury fabryki - które znamy , ale ciekawostką są kształty cyfr - wyglądające trochę jak ręcznie pisane
przyznam ,że znalezienie takich szczególików daje dużo frajdy
zestaw ze zdjęć został przywieziony jako komplet - widać jeszcze okres gdy uczono się odlewać żeliwo i formy były znacznie mniej zaawansowane
i tutaj widać najlepiej :
RE: Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
Pięknie. A w tym górnym zbiorniku są otwory jakieś, tylko zaślepione?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
wygląda na to że to jakieś zaślepione otwory technologiczne , materiał jest taki sam jak korpus , podejrzewam , że i te u góry i te na dole przy końcu grały rolę przy zalewaniu formy żeliwem - jak umieli tak robili , na cylindrze sa podobne , nie widoczne po złożeniu ciągnika w całość - chłodnice zasłaniają
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
Na moje to są otwory zaślepione cienką warstwą żeliwa zabezpieczające przed lodem.
RE: Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
może te górne faktycznie ?
ciekawe czy dały by radę zabezpieczyć ?
dolne na 100% od zalewania formy , w cylindrze tak samo
ciekawe czy dały by radę zabezpieczyć ?
dolne na 100% od zalewania formy , w cylindrze tak samo
RE: Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
U kogoś widziałem takie cuś jak dobrze kojarzę, ale z otworami bez zaślepek Chyba nówkę?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
Nie jestem pewien czy te zaslepki otwarlyby sie na mrozie...wczesniej nastapiloby rozdecie segmentow chlodnic.
Widzialem w ciagniku Lanz,wersje szosowa, ktory mial w czesci zbiornika wody zbiornik oleju z wieloma wyjsciami na rurki ,taki system centralnego smarowania,gesty olej podczas pracy silnika ogrzewal sie , powoli wyciekal przez podklad filcowy i smarowal kilka punktow silnika (wal kciukowy,mimosrod napedu pompy wtrysk.)
Widzialem w ciagniku Lanz,wersje szosowa, ktory mial w czesci zbiornika wody zbiornik oleju z wieloma wyjsciami na rurki ,taki system centralnego smarowania,gesty olej podczas pracy silnika ogrzewal sie , powoli wyciekal przez podklad filcowy i smarowal kilka punktow silnika (wal kciukowy,mimosrod napedu pompy wtrysk.)
RE: Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
Też mam wątpliwości odnośnie zadziałania tego na mrozie. Jednak jakoś nie widzę możliwości zastosowania w tej części takiego układu olejenia. Już myślałem nad zegarem do temp. wody, ale drugi otwór? Może coś do instalacji holzgas?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
Jeśli chodzi o te zaślepki w zbiorniku wodnym, zarówno te 2 górne i 2 dolne miały zabezpieczyć zbiornik przed rozmrożeniem.. Teoretycznie, bo w praktyce bywało niestety gorzej.. Przeważnie zbiornik pękał, a zaślepki zostawały na miejscu. W starszych modelach z napisem BULLDOG na zbiorniku wodnym, znajdowała się w nim dodatkowa komora na olej z której wychodziły te rurki. Co do cylindra,to z tego co pamiętam to raczej nie ma tam żadnych zaślepek.
RE: Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
Witaj Kamil Cieszę się, że nasze forum wzbogaciło się o kolejnego fachowca z zakresu Lanz/Ursus
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
Oj przyjął ten klin już troche uderzeń
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
Klin na moje wygląda jak nowy, może nawet wcale nie pracował.Oj przyjął ten klin już troche uderzeń
Teraz będę mógł mówić, że jestem współwłaścicielem LANZa :):):)
RE: Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
Jarek , masz udziały
jak tak dalej pójdzie to się okaże że ja tylko pomysł i robote dodałem , ale cóż , niech i tak będzie byle udało się to ogarnąć :p
jak tak dalej pójdzie to się okaże że ja tylko pomysł i robote dodałem , ale cóż , niech i tak będzie byle udało się to ogarnąć :p
RE: Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
Po zdjęciu tego nie oceniłem, to taka uwaga moja stąd, że skoro oryginał Lanza, to starszy od Ursusa trochęcobraxx napisał/a:Klin na moje wygląda jak nowy, może nawet wcale nie pracował.Oj przyjął ten klin już troche uderzeń
Teraz będę mógł mówić, że jestem współwłaścicielem LANZa :):):)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
To Ty nawet w niedziele nie dasz odpocząć ciągnikowi
Facebook. old URSUS tractor
RE: Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
Fajnie, fajnie Korpus skrzyni niemal identyczny jak w Ursusie, nie?
A ta śrubka w prawej pochwie, w pionie to od czego?
Dziwnie jakoś tak bez hamulców bębnowych wygląda
A ta śrubka w prawej pochwie, w pionie to od czego?
Dziwnie jakoś tak bez hamulców bębnowych wygląda
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Ursus c-325
- Posty: 1695
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
RE: Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
Andrzej - maniak puzzli przestrzennych :p
Świetnie się ten temat ogląda *rofl*
Świetnie się ten temat ogląda *rofl*
RE: Lanz - dyskretny urok przedwojennych detali
to jedyne godziny które moge wyrwać z obowiązkow rodznnych i podziałać przy sprzęcie
ale planuję zwlec skrzynię do domu w SO/ND więc może bedzie nieco spokojniej- czasu na dojazd nie będę tracił
**
srubka od dolewania oleju do pochwy
ale planuję zwlec skrzynię do domu w SO/ND więc może bedzie nieco spokojniej- czasu na dojazd nie będę tracił
**
srubka od dolewania oleju do pochwy