Nadeszła ta chwila i "Czterdziestka" doczekała się renowacji. Ojciec przeszedł na emeryturę, ma więcej czasu na siedzenie w garażu i powoli działamy w celu przywrócenia jej blasku. Ciągnik jest cały czas w pełnym użytku - od wczesnej wiosny do później jesieni dzielnie pracuje przede wszystkim z opryskiwaczem i rozsiewaczem nawozów - w związku z tym z racji zachowania użyteczność nie będzie przywracany do idealnego oryginału - alternator, rozrusznik szybkoobrotowy, podnośnik od c360, ale będziemy starać się zbliżyć go jak najbardziej. Na początek pochwale się kilkoma fantami jakie udało się zdobyć w ubiegłym roku. Co prawda fanty pochodzą z Zetora 4511, ale ich stan spowodował, że przynajmniej część z nich zostanie zamontowana do naszej "40", a mianowicie: zbiornik paliwa, dolne części kabiny oraz ramka wokół zbiornika, tunel chłodnicy, prawdopodobnie zaczep przedni. Chłodnica Autopal była uszkodzona w miejscach, które widać i na razie nie udało się jej zalutować. Do ruszenia pełną parą brakuje nam przede wszystkim tylnych błotników, które nie są przegnite na wylot. W naszych niestety tylne wzmocnienia już zasadniczo nie istnieją, a i pozostałe są już dosyć wiotkie. Nie chcemy kupować nowych, i stąd prośba do Was, czy może ktoś z Was w odległości 100 km od Inowrocławia posiada błotniki, które po drobnych naprawach możnaby bez wstydu założyć i byłby w stanie je odsprzedać za rozsądne pieniądze. Kolejna kwestia to kolory. Chciałbym, aby kolory były maksymalnie zbliżone do oryginału, a jednocześnie pochodziły z ogólnodostępnych palet kolorów. Na koniec pakiet zdjęć.
