Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
Witam, posiadam od jakiegoś czasu ferguson'a tea 20 z 1947r problem w tym że nie pali, nie ma kompresji utrzymuje się ona ok 6 bar. chce się za niego zabrać i wstępnie sprawdzić Rozrzad zawory i szczelność na połączeniu głowica blok ponieważ robiłem próbę pomiaru kompresji na sucho jak i z próba olejowa co wskazało mi że dół silnika powinien być w porządku. Wracając do tematu potrzebowałbym aby ktoś mniej więcej wytłumaczył mi jak ten Rozrzad prawidłowo ustawić.
Re: Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
Witam nie wiem czy pomorze odnośnie rozrządu myślę że tak! lecz na pewno w sprzedaży części do Tea 20. Remontuję też taki model lecz z roku 1949 i praktycznie wszystkie części które potrzebowałem to u tego pana zakupiłem . Firma to MAGRI Rafał Mazur Koszalin ul. Radości 5 tel . 512 560 831 Pozdrawiam
Re: Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
To benzyna 4 cylindry? Jaka kolejność zapłonu? 1243 czy 1342. Może jeszcze inna.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
Kolejność zapłonu 1-3-4-2.
Co tam jest w ogóle?Koła zębate czy koła zębate i łańcuch?
Co tam jest w ogóle?Koła zębate czy koła zębate i łańcuch?
Re: Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
1 3 4 2 ustawiamy zawory tak. Zdejmujesz dekiel czy jak tam jest i pokręcając wałem korbowym zgodnie z kierunkiem pracy silnika obserwujesz zawory na czwartym cylindrze gdy zaczyna sie otwierać zawór ssący przestajesz obracać i ustawiasz zawory na 1 cylindrze . po ustawieniu obracasz dalej obserwując zawory na drugim cylindrze i jak zacznie się uchylać zawór ssący to ustawiasz zawory na trzecim i tak dalej gdy uchyla się na 1 to ustawiasz na 4 a gdy zaczyna się uchylać na 3 to ustawiasz na drugim.Chyba niczego nie pomieszałem .A luzy pewnie tradycyjnie 0.2 na ssącym i 0.25 na wydechu.Ale tego nie wiem na pewno.Rozumiem że przedtem nikt całego rozrządu nie przestawił na łańcuszku . A że nie odpala to może być kwestia złego ustawienia aparatu. Choć przy 6 atm nie ma prawa odpalić.Powinien mieć chociaż z 10 atm.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2020, 10:15 przez marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
A co z ustawieniem rozrządu?
Re: Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
Pewnie są znaczki. Ustaw 1 tłok w GZP i zobacz gdzie jest palec rozrządu i w jakich pozycjach są zawory na poszczególnych cylindrach.Jeżeli masz jakiś znaczek na kole zamachowym to powinien się pokryć ze znaczkiem na obudowie . Nie wszystko da się opisać.Ale będziemy próbować.Niektórą czynność wykonuje się w 5 sekund a opisuje w 5 minut
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
Typowe rozwiązanie samochodowe.Nawet jak na kołach rozrządu nie ma znaków.Jak są znaki to muszą być naprzeciw siebie w jednej prostej linii.
Dalej.Jak rozrząd zdemontowany...obrócić wał korbowy aby pierwszy tłok znalazł się w GMP...dalej kręcić wałkiem rozrządu aby na pierwszym cylindrze oba zawory były zamknięte.I w takich położeniach zamontować koła zębate z łańcuchem.Aparat zapłonowy zapewne na płetwie.Albo jest symetryczna albo nie symetryczna.Aparat a dokładnie wałek z palcem rozdzielacza ustawiamy na zapłon w pierwszym cylindrze(oznaczenia na kopułce).I wsuwamy do otworu.W przypadku symetrycznej płetwy można się pomylić o 180 stopni...w przypadku niesymetrycznej nie da się inaczej zamocować.
Jeśli to nigdy nie było rozbierane to nie widzę tu żadnych problemów...oprócz braku kompresji.Iskra,paliwo i musi palić.
Dalej.Jak rozrząd zdemontowany...obrócić wał korbowy aby pierwszy tłok znalazł się w GMP...dalej kręcić wałkiem rozrządu aby na pierwszym cylindrze oba zawory były zamknięte.I w takich położeniach zamontować koła zębate z łańcuchem.Aparat zapłonowy zapewne na płetwie.Albo jest symetryczna albo nie symetryczna.Aparat a dokładnie wałek z palcem rozdzielacza ustawiamy na zapłon w pierwszym cylindrze(oznaczenia na kopułce).I wsuwamy do otworu.W przypadku symetrycznej płetwy można się pomylić o 180 stopni...w przypadku niesymetrycznej nie da się inaczej zamocować.
Jeśli to nigdy nie było rozbierane to nie widzę tu żadnych problemów...oprócz braku kompresji.Iskra,paliwo i musi palić.
Re: Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
Jeśli ten silnik ma stopień sprężania 5,77:1,to cišnienie 6bar nie jest dramatem ,a być može mieści się w normie.Ja odpalałem silniki z dużo niższym stosunkiem do stopnia sprężania.Jeśli dane z internetu są prawdziwe.
Re: Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
Jeżeli wałek aparatu zapłonowego ma płetwę to znaczy że jego napęd jest brany z pompy oleju napędzanej z wałka rozrządu.Jeżeli ktoś mocując pompę nie uwzględnił położenia wałka aparatu to kaplica. Trzeba wyciągać pompę i ustawiać wszystko po kolei.Natomiast gdy na wałku aparatu jest zębatka to możesz po wyjęciu przestawić go zawsze w dowolne położenie.Ktoś w ogóle grzebał w tym silniku od czasu gdy jeszcze odpalał? Czy kupiłeś już niesprawny.
Re: Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
Dostałem go nie sprawnego bez iskry i kompresji, z elektryka się już uporałem ale teraz kwestia znalezienia przyczyny braku kompresji. Na pewno będę zdejmował głowice ale chciałem wcześniej sprawdzić Rozrzad
Re: Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
file:///C:/Users/Dell/AppData/Local/Temp/Ferguson_TE_20_service_manual_bis.pdf
"ciśnienie sprężania w silniku o dobrej kondycji 6,33-7.03 kg/cm2"
"ciśnienie sprężania w silniku o dobrej kondycji 6,33-7.03 kg/cm2"
Re: Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
Pozwolę się nie zgodzić. Z tego artykułu i mojego doświadczenia wynika co innego.https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploa ... zytac.html. Już przy 8 atm.ciężko odpalić.
A. i jeszcze jedno. Jeżeli te 6 atm. masz jednakowo na wszystkich cylindrach to stawiał bym na przestawiony wałek rozrządu bo raczej jest niemożliwe by wszystkie zawory jednakowo się wypaliły. Natomiast przy przestawionym rozrządzie gdy zawory w złym miejscu się domykają taki efekt jest możliwy.
A. i jeszcze jedno. Jeżeli te 6 atm. masz jednakowo na wszystkich cylindrach to stawiał bym na przestawiony wałek rozrządu bo raczej jest niemożliwe by wszystkie zawory jednakowo się wypaliły. Natomiast przy przestawionym rozrządzie gdy zawory w złym miejscu się domykają taki efekt jest możliwy.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
Zakładając,że nigdy nie był otwierany...to co...tylko jest wytyrany albo od stania przez wieki teraz wytarty...to co się przestawiło...to nie Łada,żeby łańcuch przeskoczył...
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
Pomijając tą słabą kompresję to jeśli by była nominalna to nawet wyciągnięty łańcuch rozrządu powoduje we wszystkich takich silnikach że zapłon jest ran wcześniejszy a raz późniejszy...chujowo ale musi palić.
Re: Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
Przy 3 barach na dwóch z cylindrów a 6 na dwóch kolejnych chyba marne szanse na zapalenie
Re: Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
6 barów to nie jest zły wynik dla silnika o stopniu sprężania 7:1,a co dopiero dla takiego śpiocha,zresztą dane pochodzą z serwisówki ,taka kompresja nie jest powodem ,że silnik nie odpala,ja bez problemu uruchamiałem takie poniżej 5.
Marku jak zatem wytłumaczyć takie dane :
PF 126 minimalne ciśn.wymagane 0,65 MPa
VW 1200,1300 0.5
Zaporożec 0,6
Celowo wybrałem te z niskim stopniem sprężania choć i tak wiele wyższym niż TEA
Zgadza się dla silnika o st.spr. 10:1 co teraz jest powszechne 8 bar to lipa.
Marku jak zatem wytłumaczyć takie dane :
PF 126 minimalne ciśn.wymagane 0,65 MPa
VW 1200,1300 0.5
Zaporożec 0,6
Celowo wybrałem te z niskim stopniem sprężania choć i tak wiele wyższym niż TEA
Zgadza się dla silnika o st.spr. 10:1 co teraz jest powszechne 8 bar to lipa.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Ustawianie rozrządu Ferguson tea 20 1947r
Pierdu - pierdu...trzeba zrobić górę silnika...tłoki pierścienie i głowicę...Panowie...nad czym dywagować?