Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Błażej
Posty: 34
Rejestracja: 01 mar 2020, 16:15

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: Błażej »

jaszczur2 pisze: 24 sie 2021, 21:55 Mam poważne pytanie..

Muszę zacząć planować pracę a w związku z tym podjąć pewne decyzje.

Czy warto, a może jakie są plusy i minusy piaskowania całego sprzętu?

Pozbędę się starych powłok czyli powierzchnia powinna być bardziej gładka, ale z drugiej strony same odlewy itd nie są gładkie więc efekt po malowaniu pewnie będzie podobny...

Za to farba pewnie lepiej będzie trzymać bo wszystkie nieczystości czy korozję zostaną usunięte.

Z trzeciej strony pytanie czy będę w stanie skutecznie zabezpieczyć wszystkie mechanizmy przed piaskiem?

Powiedzcie jak to wy robiliście i czy się te sposoby sprawdzają?

Mam możliwość zamówienia mobilnej piaskarki, ustawienia sprzętu na kołkach na środku placu i jazda.. Pytanie czy warto..

Z góry dziękuję za opinie.
Takiej powierzchni jką daje ci piaskarka szczotką nie uzyskasz , ma porównanie do elementu czyszczonego do gołego szczotkami ,a elementu piaskowanego , o na piaskowanym elemencie epoksyd nie odpryśnie a niestety na szlifowanym odpryśnie, także ja bym piaskował , w gwinty pokręcać śruby , nautykać szmat w wszelkie dziury , jakieś elementy delkatne lub wrażliwe ściągnąć dla pewności Takie moje zdanie :D
Awatar użytkownika
wisera
Posty: 240
Rejestracja: 13 sty 2013, 13:58

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: wisera »

Tylko jest pytanie, czy nie dostanie się coś do silnika, jak w przypadku kolegi widelca? Też się przymierzam do malowania korpusu w swoim traktorze, bo farba odpada strasznie, i się zastanawiam nad piaskowaniem, ale szczerze się boję podobnej sytuacji
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 11257
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: Ursus »

Piaskowanie ma wiele zalet, ale niestety czynnik do piaskowania się dostaje wszędzie. Z przerażeniem patrzę na osoby, które piaskują ciągniki w całości, a jak już po remoncie to w ogóle. oczywiście da się zabezpieczyć dokładnie większość elementów, ale wymaga to bardzo dużych nakładów pracy. A i tak uszkodzenia , np. uszczelniaczy mogą nastąpić.
Więc najlepiej wypiaskować na etapie remontu, albo przed, zapodkładować, i potem sobie działać. Później odtłuszczanie matowanko i można malować :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RRC
Posty: 405
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: RRC »

Przerabiałem ten drugi wariant czyli piaskowanie rozebranych korpusów.
Obrazek

Też jest z tym sporo roboty później , trzeba wszystko wyczyści w środku, piach/ pył jest wszędzie.
Dlatego bloku silnika juz nie piaskowałem,
Mycie, szczota, szlifierka, znowu mycie...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 11257
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: Ursus »

My robiliśmy nieco inaczej, piaskowaliśmy np. most ze zwolnicami i podnośnikiem w całości - zaślepiony był most od strony skrzyni, wszelkie otwory itd - no i tak czy inaczej w zwolnicy było nieco piasku, który dostał się przez uszczelniacze - ale potem wszystko było w całości malowane podkładem, i dopiero wtedy rozbierane, czyszczone itd. Ideałem byłoby piaskować korpusy luzem, a potem myć w jakiejś myjce - ale nie mam takich możliwości :)
Szczotka na szlifierce nieco wygładza powierzchnię, więc przed malowaniem szlifuje trochę grubą lamelką - dla zrysowania powierzchni lub ręcznie grubym papierem.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
pawelp1320
Posty: 167
Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: pawelp1320 »

Witam, wziąłem się za podnośnik w majorku. Chciałem wymienić dźwignie tulei podnośnika ponieważ w starej są urwane uszy. Chodzi o tą część:
Obrazek

Ale jest problem bo ktoś już grzebał przy tym i wałek skrętny jest dany z drugiej strony, a dokładniej ta zaślepka
Obrazek
Nie mogę jej ruszyć. Psikałem, polewałem olejem, obstukiwałem, trochę przecinakiem i nic. Wałek w środku się wybija w jedną i drugą stronę.

Dodatkowo w tych miejscach nie było śrub, ani z jednej ani z drugiej strony
Obrazek

Dodam że w Zetorze nie ma tych 2 śrub na klucz 10 od środka podnośnika którymi odkręca się wałek. Nie wiem co mam teraz robić. Przechodził ktoś coś takiego?
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 766
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: Wiesiek »

Ja korpusy czyściłem Removerem, środkiem do usuwania lakierów. Bardzo mocny i skuteczny. Została praktycznie warstwa oryginalnego podkładu tlenkowego, którego nawet ten środek nie bardzo chce usunąć. Kolega pisze, że na resztkach farby epoksyd podkładowy odpryśnie. Czy zawsze?
bergman31
Posty: 851
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: bergman31 »

Czy ktoś używał do usuwania starych farb z korpusów, tarczy z włóknem ściernym?
Z blach dobrze zdziera stare powłoki lakiernicze, niestety tarcza jest droga i szybko się zużywa.

Podczas remontu blacharskiego ciągnika, zeszlifowałem wszystkie warstwy lakieru do gołej blachy. Takie były opinie na kilku forach lakierniczych.
Najpierw położyłem podkład epoksydowy, następnie podkład akrylowy a na niego lakier poliuretanowy.
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 766
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: Wiesiek »

Dzisiejsi lakiernicy idą po najniższej linii oporu. Oby szybciej i więcej i nie narobić się. Mnie stary doświadczony lakiernik powiedział: dlaczego zdzierać starą farbę i podkłady skoro one się doskonale trzymają od 40 czy 50 lat? Czy nie wystarczy ich przeszlifować?
Wracając do poprzednich postów, nigdy bym nie piaskował poskładanego traktora.
Owszem, piaskowanie jest bardzo skuteczną metodą usuwania farb , ale nie na gotowym sprzęcie.
Ja nie piaskowałem swojego, użyłem tak jak pisałem REMOVER. Nie jest tani , bo 250 ml w aerozolu kosztuje 25 zł. Ale na tylny most łacznie ze zwolnicami poszło mi mi 3 opakowania.
Myslę , że na cały traktor nie zużyję więcej niż za 200zł. No i oczywiście szczota druciara, skrobaczki, inne wynalazki i czas spędzony przy tym. No, ale czas przy swoim traktorku to juz czysta przyjemnośc.
Piaskowanie 200zł za godzinę, plus koszta transportu 2 X tam i z powr. to nie wychodzi wcale tak tanio.
jaszczur2
Posty: 44
Rejestracja: 08 kwie 2021, 12:24
Lokalizacja: Kostrzyn
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: jaszczur2 »

Dziękuję za rzeczowe argumenty.

Z innej beczki znalazłem na zbiorniku od strony silnika oryginalną farbę w dobrym stanie.
Obrazek


Będzie wzornik do pomalowania całości :D
jaszczur2
Posty: 44
Rejestracja: 08 kwie 2021, 12:24
Lokalizacja: Kostrzyn
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: jaszczur2 »

Po długich bojach udało się zdobyć ładne siedzenie


Obrazek

Obrazek

Obrazek



Dodatkowo zbliża się w końcu mój termin u lakiernika, więc jest szansa, że w tym tygodniu wywioze blachy 😎

Są też postępy natury prawnej - traktor jest już na mnie zarejestrowany 😁
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 11257
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: Ursus »

jaszczur2 pisze: 07 wrz 2021, 7:52 Dziękuję za rzeczowe argumenty.

Z innej beczki znalazłem na zbiorniku od strony silnika oryginalną farbę w dobrym stanie.
Obrazek


Będzie wzornik do pomalowania całości :D
I tu ciekawostka, bo też widać jakby dwa odcienie niebieskiego, prawda? Mam podobnie na Suprze.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Darekmal72
Posty: 19
Rejestracja: 17 paź 2021, 12:38
Lokalizacja: Miłki,Mazury

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: Darekmal72 »

Kolego jaszczur , nie wiesz może czy można dokupić króciec pompy wtryskowej motorpal do zetorka 3011.Pozdrawiam
jaszczur2
Posty: 44
Rejestracja: 08 kwie 2021, 12:24
Lokalizacja: Kostrzyn
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: jaszczur2 »

Zdjąłem resztę blach, muszę zawieźć do piaskowania i do mojego magika blacharza. Potem pod lakier.

Tylko muszę jakoś z tej oryginalnej farby "zdjąć kolor".

Może zdobędę gdzieś wzornik RAL i znajdę najbardziej zbliżony 🤔


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
dominik5211
Posty: 150
Rejestracja: 16 sty 2008, 15:34

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: dominik5211 »

Kolor niebieski to ral 5007,ale porównać nie zaszkodzi i dobrać idealny odcień z twoich blach
jaszczur2
Posty: 44
Rejestracja: 08 kwie 2021, 12:24
Lokalizacja: Kostrzyn
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: jaszczur2 »

Okazuje się, że to nie takie proste z tym wzornikiem RAL.. Myślałem, że w każdej Castoramie będzie leżał jako reklamówka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gdzieś zalatwię.

Ale jak patrzę na ten kolor 5007 to wydaje mi się o wiele ciemniejszy. Muszę to koniecznie sprawdzić u siebie. Lakier na zbiorniku nie wydaje się zblakniety. Był cały czas pod inna farbą schowany no i pod maską. Słońca nie widział.

Jeżeli chodzi o korpus to:
RAL 7034

Źródło:
https://youtu.be/DM7bxiOqxBs

Tego nie zweryfikuje raczej w żaden sposób. Bo u mnie na korpusie nie widzę nigdzie podobnego..
bergman31
Posty: 851
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: bergman31 »

Zabierz zbiornik do mieszalni lakierów i tam dopasują odpowiedni kolor.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 11257
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: Ursus »

jaszczur2 pisze: 09 sty 2022, 11:33 Jeżeli chodzi o korpus to:
RAL 7034
To jest taki zbliżony kolor najbardziej ze zwykłej palety RAL, na bazie porównania oryginału - jednak idealne odzwierciedlenie to nie jest. Można by iść dalej i dobierać z palety szerszej, ale to już wtedy też i koszt z reguły inny i trudniej w różnych mieszalniach to samo dobrać :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
wojtek12321
Posty: 268
Rejestracja: 01 sie 2014, 22:11

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: wojtek12321 »

jaszczur2 pisze: 09 sty 2022, 11:33 Okazuje się, że to nie takie proste z tym wzornikiem RAL.. Myślałem, że w każdej Castoramie będzie leżał jako reklamówka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gdzieś zalatwię...

https://wzorniki.eu/ral-classic-paleta-on-line
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 11257
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt

Post autor: Ursus »

Dodam przy okazji fotki z porównań, wiadomo na monitorze u każdego to inaczej będzie wyglądało.




Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
ODPOWIEDZ