C4011 - remont kapitalny

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Cinelli
Posty: 104
Rejestracja: 26 sty 2020, 20:53

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Cinelli »

Wogóle nie ma paniki 12 lat jak robiłem remont i silnik nie ruszany,ciągnik z turem,do dziś 3000mtg
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 10540
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Ursus »

Hubertus pisze: 08 wrz 2020, 21:00 Jaka była miska olejowa w 4011? ja mam blaszaną.
Teraz jakoś rzuciło mi się w oczy Twoje pytanie. Były blaszane, ja u siebie właśnie zmieniam z powrotem na blaszaną, bo kupiłem to już była żeliwna założona. Blaszane się łatwo wyginają i nie uszczelniają dobrze. Dlatego ja u siebie zrobiłem patent z dodatkowymi podkładkami z płaskownika 20x5 odpowiednio dopasowanego. Otwory wierciłem 8,5 mm, żeby ewentualna jakaś odchyłka nie komplikowała montażu. Śruby chyba M8x25 jak dobrze pamiętam i podkładki sprężynowe :)
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Hubertus
Posty: 18
Rejestracja: 13 lip 2020, 23:11
Lokalizacja: Szczytno

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Hubertus »

Dzięki Paweł za info! Rozebrałam silnik w mak, wał korbowy ma przykręcane sprzęgło na 6 śrub, katalog pokazuje wał na 3 śruby, czyżby był od 60tki? Panewki są bardzo zużyte, ale wał jeszcze jest nominalny. Przy okazji kupiłem bardzo pomocną przy remoncie literaturę :)

Obrazek
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 10540
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Ursus »

Tak, jak wał ma przykręcane przeciwwagi,a nie nasuwane i blokowane śrubami też jest mocowanie koła zamachowego na 6 śrub - nowy typ.

Literatura fajna, mam zdublowaną instrukcję obsługi do C-4011 oryginał jakby ktoś był zainteresowany.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Hubertus
Posty: 18
Rejestracja: 13 lip 2020, 23:11
Lokalizacja: Szczytno

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Hubertus »

Po demontażu tulei zobaczyłem, że dookoła tulei były założone takie paski z blachy w górnej części. Ktoś wie w jakim celu było to założone?

Obrazek

Obrazek
Grigs
Posty: 490
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Grigs »

Z tego co widać po śladach pod górnym kołnierzem tulei, prawdopodobnie by nie miała luzu w otworze w bloku.
Awatar użytkownika
Hubertus
Posty: 18
Rejestracja: 13 lip 2020, 23:11
Lokalizacja: Szczytno

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Hubertus »

Powoli działam z remontem. Wał jest po szlifie. Był nominalny. Główne II szlif, korbowe I szlif. Podejrzewam, że wał jest nowego typu z tego względu, że silnik jest z 1970r. Reszta jest 1967r. Wszystkie części żeby skręcić dół już zdobyłem, teraz tylko zabrać się za robotę. Przy okazji kupiłem obciążniki na przednie koła. Przednia oś wytulejowana, wyśrutowana i pomalowana piecowo. Dałem trochę ciała bo podałem nie taki ral :PBędzie trzeba przemalować ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 10540
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Ursus »

Wał da się poznać po rodzaju przeciwwag i ilości śrub mocujących koło zamachowe. Stary typ ma 3 śruby.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Hubertus
Posty: 18
Rejestracja: 13 lip 2020, 23:11
Lokalizacja: Szczytno

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Hubertus »

Witam.
Mam pytanko odnośnie filtrów oleju. W mojej podstawie nie było otworu oznaczonego nr 8 na schemacie, tylko tak jakby napunktowane w miejscu w którym powinien być przez co drugi filtr był suchy. Zrobiłem odwiert wiertłem 4,5 mm tak jak jest w pierwszym filtrze. Efekt taki, że ciśnienie było na poziomie 2 bar. Dzisiaj zaspawałem ten otworek, wyszlifowałem wszystko tak, że nic nie znać i po odpaleniu wskazówka na manometrze wyskoczyła od razu na 15 bar. Stąd moje pytanie: Jaka powinna być średnica otworu oznaczonego nr 8 na schemacie? Może ma ktoś z Was podstawę na wierzchu i zmierzyłby tę średnicę :)
Pozdrawiam!
Obrazek
ODPOWIEDZ