
Zapłon CDI gotowca na pewno do tego silnika nie kupię, a samemu poskładać wątpię czy ogarnę przy mojej (nie)wiedzy...
Chodzi o oryginalny zapłon to ten ze zdjęcia na drugim planie - jest cewka zapłonowa, cewka oświetleniowa, przerywacz i kondensator. Na kole magnesowym 4 magnesy (3 takie same, jeden inny). Krzywka poruszająca młoteczek jest nie na wale korbowy, tylko w kole magnesowym na tulejce która nachodzi na stożek na wale korbowym.
Na zdjęciu w ręce dla porównania trzymam zapłon od MF70 - pierwotnie myślałem że z niego dopasuję elementy, ale niestety w Hako jest kilka mm mniejsza średnica wewnątrz koła magnesowego i niestety się nie da...
Rozumiem że chodzi o taką najzwyklejszą butelkową cewkę?
https://allegro.pl/oferta/cewka-butelko ... 5164029946
Resztę rozumiem
Przy okazji pytanko - jest jakiś sposób żeby na 100% sprawdzić starą cewkę zanim ją rozpruję?
Na razie obwiniam cewkę bo - na zimnym silniku odpalał, ale coraz trudniej. Jak się silnik zagrzał to gasnął - od razu, bez żadnych przerw w pracy, wypadających zapłonów itp po prostu chodził, chodził, nagle prrr... i stoi. Zawsze stwierdzałem brak iskry - obojętne czy na starej, czy na nowej świecy...
Później już nawet na zimnym nie odpalał...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;