Akumulatory C360
Akumulatory C360
Witam, w swojej c360 muszę wymienić akumulatory do tej pory miałem 2x6v 195ah 1100a. Myślę nad zmianą na jedną 12v, 120ah 1000a. Co myślicie o takim rozwiązaniu, duzo ludzi tak przerabia sprawdza się? I drugie pytanie jakiej mocy alternator dobrać do takiego Akumulatora? Pozdrawiam
Re: Akumulatory C360
1 12V wystarczy moc się dobiera pod ilość wykorzystanego amper,nie używając świateł parę godzin w polu 20 30 A wystarczy.Jeśli masz tylko oświetlenie fabryczne alternator 40 50 A będzie aż aż ,z cieniasa pasuje z Poloneza.
Re: Akumulatory C360
Ja mam takie rozwiazanie 3 lata juz i pali za kazdym razem od strzala.Mam pradnice.
Powiem jedno niekazdy akumulator wejdzie w ta skrzynke i od tego trzeba zaczac.
Ja przymierzalem kilka bo mialem taka mozliwosc i w koncu watra spasowala z jakiegos bmw,niewiem nawet jaka ma pojemnosc,dziala bez zarzutu caly czas.Druga skrzynka przerobiona na schowek
Powiem jedno niekazdy akumulator wejdzie w ta skrzynke i od tego trzeba zaczac.
Ja przymierzalem kilka bo mialem taka mozliwosc i w koncu watra spasowala z jakiegos bmw,niewiem nawet jaka ma pojemnosc,dziala bez zarzutu caly czas.Druga skrzynka przerobiona na schowek
Re: Akumulatory C360
jest 12v 125ah o identycznych gabarytach co 6v w 40 gdzie są większe skrzynki na akululator jest więcej aku które tam wejdzie
sam miałem 2x 6v wytrzymały 10 lat teraz mam 12v 110ah i kręci jak wściekły alternator z poloneza bez problemu daje radę nawet w nocy na światłach
sam miałem 2x 6v wytrzymały 10 lat teraz mam 12v 110ah i kręci jak wściekły alternator z poloneza bez problemu daje radę nawet w nocy na światłach
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
Re: Akumulatory C360
Pany, wpadł aku 12v 120ah 950a i alternator jubana 45a, wszystko działa, ale na wolnych obrotach jest 13v ładowania na gazie już elegancko 14,2-14,4v.jest jakiś sposób żeby zwiększyć ładowanie na wolnych obrotach?
Re: Akumulatory C360
Napięcie mierzone na alternatorze, czy zaciskach akumulatora?
Warto sprawdzic spadki napiecia miedzy obudową alternatora a (-) akumularora i miedzy wyjsciem z alternatora a (+) słupkiem akumulatora.
Nie znam charakterystyki tego alternatora, ale może:
1. Ten typ tak ma (najpewniej)
2. Gdzieś są spadki na przeodach lub punktach styku.
3. Troszeczke niedomaga regulator
Ciekawe na jakie obroty zaprojektowany ten alternator? -lekarstwem na wyższe napiecie na niskich obrotach może być troszkę mniejsze koło pasowe na alternatorze.
Warto sprawdzic spadki napiecia miedzy obudową alternatora a (-) akumularora i miedzy wyjsciem z alternatora a (+) słupkiem akumulatora.
Nie znam charakterystyki tego alternatora, ale może:
1. Ten typ tak ma (najpewniej)
2. Gdzieś są spadki na przeodach lub punktach styku.
3. Troszeczke niedomaga regulator
Ciekawe na jakie obroty zaprojektowany ten alternator? -lekarstwem na wyższe napiecie na niskich obrotach może być troszkę mniejsze koło pasowe na alternatorze.
Re: Akumulatory C360
Człowieku masz 13v to już powyżej stanu akumulatora zazwyczaj 12,6 12,8 wszystko jest dobrze,wiadomo że na niższych obrotach będzie mniejsze.
Re: Akumulatory C360
Kolega nie pisze czy robił test z włączonymi odbiornikami i czy 13V nie było mierzone tuż po pomiarze na podwyższonych obrotach, zanim napięcie się ustabilizuje. Nie wiemy też, czy starczy musnąć gaz i napiecie rośnie, czy trzeba mocno zwiększyć obroty.
Na c360 13V na obrotach jałowych to nie jest źle, ale do uznania gwarancji na akumulator uczciwie powinnobyć 13.5-13.9V zależnie od producenta akumulatora do maksymalnie 14.6 - 14.9V ( zaleznie też od typu )
Jesli ciagnik jest używany głównie na niskich obrotach, czy czesto uruchamiany na krótko, to jednak przyjrzałbym się temu.
Na c360 13V na obrotach jałowych to nie jest źle, ale do uznania gwarancji na akumulator uczciwie powinnobyć 13.5-13.9V zależnie od producenta akumulatora do maksymalnie 14.6 - 14.9V ( zaleznie też od typu )
Jesli ciagnik jest używany głównie na niskich obrotach, czy czesto uruchamiany na krótko, to jednak przyjrzałbym się temu.
Re: Akumulatory C360
13v to akumulator nie doładowany z resztą takie napięcie regler odbiera że akumulator jest niedoładowany pomimo że jest i zaczyna przeładowywać wygotowywać elektrolit przez co aku puchnie i siadać, altek na wymiane tym bardziej jeśli to jakiś ala dedykowany, prawdziwe altki to z jakiegoś auta albo nówki tzw leżaki ale ich ceny zaczynają sie od 500-.
Re: Akumulatory C360
Panowie, nie mam za bardzo odbiorników w c360 bo to tylko światła seryjne i 4x27w Led halogeny, i ładowanie tel 2a. Ładowanie spadnie max 0.35v na wszystkim. Przyzwyczajony byłem do samochodów gdzie ładowanie koliduje między 13.7-14.4 dlatego pytam, przepraszam jeśli kogoś uraziłem swoją niewiedzą. Martwi mnie po prostu, że nie raz mam potrzebę tylko odpalic maszynę i coś podnieść. A nie będę gazowal żeby było dobre ładowanie. Spróbuję patentu z mniejszym kołem mimo utraty gwarancji :p
Re: Akumulatory C360
Jaki nie doładowany co ty gadasz za głupoty człowieku? Pytam sie jeszcze raz jakie ma napięcie akumulator w stanie spoczynku? To jest koło 13v dokładnie 12,6 12,8 akumulator nie doładowany jak nie ma 12 jest poniżej wartości czyli jak ma 11,8 to jest nie doładowany.U siebie mam na prądnicy ale ładowanie mam do 13,5v każde 6v 2x siedziały po 10 lat a ostatnie 13 lat,teraz mam założoną jedną 12 i cały ma czas napięcie 12,8 nie spada poniżej to jest prawidłowe.Zaczniesz ładować prądem 14,4 zacznie się gotować ten akumulator i huk go strzela po paru latach.Z jakiegoś auta ma z rzędu 70 80 90 to jest za dużo do tego traktora.Grigs pisze: ↑06 cze 2020, 22:3313v to akumulator nie doładowany z resztą takie napięcie regler odbiera że akumulator jest niedoładowany pomimo że jest i zaczyna przeładowywać wygotowywać elektrolit przez co aku puchnie i siadać, altek na wymiane tym bardziej jeśli to jakiś ala dedykowany, prawdziwe altki to z jakiegoś auta albo nówki tzw leżaki ale ich ceny zaczynają sie od 500-.
Re: Akumulatory C360
Jakikolwiek alternator byś nie założył zawsze będą wahania napięcia ładowania w zależności od obrotów, ilości włączonych odbiorników itp.
Altek od Poloneza, Lublinka itp spokojnie wystarczy - odbiorników prądu w ciągniku nie ma więcej niż w przeciętnym samochodzie, no chyba że masz 10 lamp roboczych albo często śmigasz z dwoma przyczepami...
Altek od Poloneza, Lublinka itp spokojnie wystarczy - odbiorników prądu w ciągniku nie ma więcej niż w przeciętnym samochodzie, no chyba że masz 10 lamp roboczych albo często śmigasz z dwoma przyczepami...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: Akumulatory C360
Najpierw naucz sie czytać ze zrozumieniem a potem konkluzyj, wyraźnie napisane na wolnych obrotach 13v, jeśli dalej nie capiszi to twój problem:Adi96 pisze: ↑07 cze 2020, 12:54Jaki nie doładowany co ty gadasz za głupoty człowieku? Pytam sie jeszcze raz jakie ma napięcie akumulator w stanie spoczynku? To jest koło 13v dokładnie 12,6 12,8 akumulator nie doładowany jak nie ma 12 jest poniżej wartości czyli jak ma 11,8 to jest nie doładowany.U siebie mam na prądnicy ale ładowanie mam do 13,5v każde 6v 2x siedziały po 10 lat a ostatnie 13 lat,teraz mam założoną jedną 12 i cały ma czas napięcie 12,8 nie spada poniżej to jest prawidłowe.Zaczniesz ładować prądem 14,4 zacznie się gotować ten akumulator i huk go strzela po paru latach.Z jakiegoś auta ma z rzędu 70 80 90 to jest za dużo do tego traktora.Grigs pisze: ↑06 cze 2020, 22:3313v to akumulator nie doładowany z resztą takie napięcie regler odbiera że akumulator jest niedoładowany pomimo że jest i zaczyna przeładowywać wygotowywać elektrolit przez co aku puchnie i siadać, altek na wymiane tym bardziej jeśli to jakiś ala dedykowany, prawdziwe altki to z jakiegoś auta albo nówki tzw leżaki ale ich ceny zaczynają sie od 500-.
Po drugie to co napisałeś wygląda na przywidzenie z samymi bzdurami, doucz sie lepiej.
Re: Akumulatory C360
Traktor pracuje w innych warunkach niż samochód.Dla aut osobowych przyjmuje się ,że większość czasu pracy,to połowa prędkości max silnika.W traktorze często wielogodzinna praca na max obrotach.Mniejsze koło pasowe zastosowałem w Lublinie,który miał zamontowany podnośnik koszowy i z tego powodu pracował często i długo na obr. biegu jałowego i fabryczne przełożenie się nie sprawdzało.Zastąpienie koła fabrycznego w Twoim przypadku może mieć sens,ale z rozwagą i umiarem ,żeby podczas cięższych prac polowych altek nie powiedział pa,pa,bo przekroczysz maksymalną prędkość obrotową alternatora przewidzianą przez producenta.
Re: Akumulatory C360
Cieżko zrozumieć jak piszesz chaotycznie,ale nie ważneGrigs pisze: ↑07 cze 2020, 15:23Najpierw naucz sie czytać ze zrozumieniem a potem konkluzyj, wyraźnie napisane na wolnych obrotach 13v, jeśli dalej nie capiszi to twój problem:Adi96 pisze: ↑07 cze 2020, 12:54Jaki nie doładowany co ty gadasz za głupoty człowieku? Pytam sie jeszcze raz jakie ma napięcie akumulator w stanie spoczynku? To jest koło 13v dokładnie 12,6 12,8 akumulator nie doładowany jak nie ma 12 jest poniżej wartości czyli jak ma 11,8 to jest nie doładowany.U siebie mam na prądnicy ale ładowanie mam do 13,5v każde 6v 2x siedziały po 10 lat a ostatnie 13 lat,teraz mam założoną jedną 12 i cały ma czas napięcie 12,8 nie spada poniżej to jest prawidłowe.Zaczniesz ładować prądem 14,4 zacznie się gotować ten akumulator i huk go strzela po paru latach.Z jakiegoś auta ma z rzędu 70 80 90 to jest za dużo do tego traktora.Grigs pisze: ↑06 cze 2020, 22:33
13v to akumulator nie doładowany z resztą takie napięcie regler odbiera że akumulator jest niedoładowany pomimo że jest i zaczyna przeładowywać wygotowywać elektrolit przez co aku puchnie i siadać, altek na wymiane tym bardziej jeśli to jakiś ala dedykowany, prawdziwe altki to z jakiegoś auta albo nówki tzw leżaki ale ich ceny zaczynają sie od 500-.Po drugie to co napisałeś wygląda na przywidzenie z samymi bzdurami, doucz sie lepiej.
Re: Akumulatory C360
Dziciaku co ty bredzisz on dobrze napisał to twojo wino rzys ni zrozumiał że je 13v ładowania na wolnych obrotach a ńi że akumulator ma tyle świżo po naładowaniu.Adi96 pisze: ↑08 cze 2020, 0:42Cieżko zrozumieć jak piszesz chaotycznie,ale nie ważneGrigs pisze: ↑07 cze 2020, 15:23Najpierw naucz sie czytać ze zrozumieniem a potem konkluzyj, wyraźnie napisane na wolnych obrotach 13v, jeśli dalej nie capiszi to twój problem:Adi96 pisze: ↑07 cze 2020, 12:54
Jaki nie doładowany co ty gadasz za głupoty człowieku? Pytam sie jeszcze raz jakie ma napięcie akumulator w stanie spoczynku? To jest koło 13v dokładnie 12,6 12,8 akumulator nie doładowany jak nie ma 12 jest poniżej wartości czyli jak ma 11,8 to jest nie doładowany.U siebie mam na prądnicy ale ładowanie mam do 13,5v każde 6v 2x siedziały po 10 lat a ostatnie 13 lat,teraz mam założoną jedną 12 i cały ma czas napięcie 12,8 nie spada poniżej to jest prawidłowe.Zaczniesz ładować prądem 14,4 zacznie się gotować ten akumulator i huk go strzela po paru latach.Z jakiegoś auta ma z rzędu 70 80 90 to jest za dużo do tego traktora.Po drugie to co napisałeś wygląda na przywidzenie z samymi bzdurami, doucz sie lepiej.
Jo bym nie ruszał tego koła pasowego tylko wymienił alternator.
Re: Akumulatory C360
@gumiok Nic nie rozumiem twojej wypowiedzi ;(