Dzisiaj Wam pokażę trochę nowych gratów. Mój serdeczny przyjaciel ze studiów, gdy dowiedział się, że kupiłem sobie czterdziestkę, dał mi takie oto prezenty.
Co widzicie na zdjęciach ?
Dzisiaj chciałem poruszyć temat stacyjek stosowanych w ciągnikach C-4011. Otóż wszyscy doskonale znacie stacyjki lubelskie. Spotykane one są w większości Ursusów.
Jednak w starszych ciągnikach, a w czterdziestkach do numeru ciągnika 14000, montowano inne niż lubelskie stacyjki.
Mnie się udało takie dwie nabyć, niestety używane. Różnią się one od lubelskich grubością kluczyka oraz tym, że część kluczyka jest powleczona czarnym tworzywem. Na zdjęciu jeden z kluczyków jest jego pozbawiony.
Według Informatora ZM Ursus stacyjki przedzmianowe oraz nowe (lubelskie) różnią się grubością kluczyka. Kluczyki nowe pasują do stacyjek starych.
Do numeru ciągnika 36000 stosowano tłumik typowy dla Zetorów. Później zmieniono go na dobrze znany tłumik płaski wielokomorowy malowany srebrzanką. Zmiana nastąpiła w 1968 roku w ciągnikach C-4011 i C-330.
Ja swój tłumik kupiłem w Czechach. Jest to nowsza wersja z długą końcówką. W czterdziestkach była ona krótsza, więc w stosownym czasie będę musiał skrócić na wymiar