Witam! Ostatnimi czasy kupiłem Ursusa C4011 do remontu. Na chwilę obecną wyjąłem pompę wtryskową i wtryskiwacze, gdyż ciągnik nie był odpalany od prawie 20 lat. W filtrach oleju i paliwa była galareta. Wszystko zostało wyczyszczone i zalane świeżym olejem i paliwem. Na dniach będę miał zregenerowaną pompę i wtryski. Zobaczymy czy odpali [/img]
Super, gratuluję Dodaj fotki jakieś
A silnik próbowałeś obrócić ręcznie? Przed odpaleniem warto to zrobić i sprawdzić czy nic nie blokuje itd. Zegar wkręć sobie do ciśnienia oleju, żeby mieć pewność co się tam dzieje z ciśnieniem. No i olej - pewnie superol był zalany to jeszcze trochę syfu przy gorącym silniku się wypłucze
Ciągnik uruchomiony. Ciśnienie oleju na zimnym 3 bary. Ogólnie chodzi dobrze.
Jako, że jestem ze Szczytna udało mi się załatwić tabliczkę z remontu głównego w tutejszym POMie, po którym nie ma już śladu...
Mam jeszcze pytanie: Gdzie w 40stce nabity jest nr podwozia? Czy tak jak w 60tce na korpusie z prawej strony fotela? U mnie jest w miejscu jak na ostatnim zdjęciu.
Ten prostokąt na korpusie sprzęgła wygląda jak miejsce na jakąś tabliczkę znamionową, nawet widać nity. Czy wiadomo co za informacje tam zamieszczano ?
Witam ponownie! Zabrałem się za remont pełną parą i w związku z tym mam kilka pytań:
Jaka była miska olejowa w 4011? ja mam blaszaną.
Jakiej firmy warto założyć rozrząd i tuleje? Myślałem o rozrządzie Ursusa a tulejach Mahle.
Po wymianie oleju przed pierwszym odpaleniem, wymyłem filtry. Po rozbiórce okazało się, że w drugim filtrze w ogóle nie było oleju, dlaczego?
Ten sworzen jest pełny a nie rura grubościenna tak czy siak trzeba iść z nim do tokarza i go skrócić i wytoczyć otwor pod hak
Nie wiem czy nie lepszą i tańsza opcją będzie zrobić u tokarza taki sworzenod zera z ulepsz onej rury grubosciennej na wzor oryginału bo będzie prościej szybciej i taniej niz przerabiac sworzen od 60
Ten sworzeń można wykorzystać fajnie w C-355, bo jest lepiej zabezpieczony wówczas przed obracaniem się we wsporniku. Oczywiście w C-4011 też się da użyć, ale nie w połączeniu z hakiem - chyba, że przerobisz go tak, że będzie on ustalał położenie sworznia, ale wycięciem, a nie wchodząc w sworzeń
Czy pod sąsiednią tuleją też jest pęknięcie, jeżeli nie, zaryzykowałbym nic z tym nie robiąc, uszczelka pod głowicę może to uszczelnić.
A może wziąć elektrody do żeliwa i spróbować ... . Gorzej z obróbką spawu ale może znajdziesz taką obrabiarkę.
Powodzenia.