Zetor 25 K 1957 .
Zetor 25 K 1957 .
A wiec po 3 latach czekania ostatecznie wszedłem w posiadanie Zetora 25 K z 1957 roku.
Po 5 latach odpalił i żyje.
W rodzinie od 93 roku.
Planuje to i owo zrobić.
Wstawię zdjecia jak dojdę jak to zrobić.
Po 5 latach odpalił i żyje.
W rodzinie od 93 roku.
Planuje to i owo zrobić.
Wstawię zdjecia jak dojdę jak to zrobić.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2020, 21:02 przez lukasz80, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Zetor 25 K
Gratuluję
Zerknij sobie tutaj:
viewtopic.php?f=2&t=109
Jak nie dasz rady to podeślij na info@retrotraktor.pl to wrzucę
W razie potrzeby chętnie pomożemy z remontem, co nieco doradzimy
Zerknij sobie tutaj:
viewtopic.php?f=2&t=109
Jak nie dasz rady to podeślij na info@retrotraktor.pl to wrzucę
W razie potrzeby chętnie pomożemy z remontem, co nieco doradzimy
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 25 K 1957 .
Tak przy okazji napraw Zetor 25k to chciałbym zapytać doświadczonych użytkowników Zetora - jak naprawić luźny lewarek od biegów. Ta miska w obudowie lewarka już był obracana, luz jest nadal duży i powoduje zakleszczanie lewarka, bo wyskakuje z tych wycięć w wodzikach. Podobno lewarek od C-330 można założyć i będzie lepiej. Czy ktoś to przerabiał? Napawanie tego jabłka na lewarku też podobno daje efekt, co o tym sądzicie?
Re: Zetor 25 K 1957 .
Musiałbyś rozebrać lewarek i sprawdzić jak wyglądają sworznie na kuli, które pracują w rowkach obudowy. Często samo spasowanie kuli z gniazdem jest okej. U mnie wymieniałem i dopasowywałem tylko te małe sworznie. Wymiana, doszlifowanie i luz na lewarku kilka milimetrów. Koszt: 1-2 godziny pracy
Re: Zetor 25 K 1957 .
No niestety , nie wiem czy to wina internetu czy czegoś innego ale nie moge zdjęć dodać. Konto mam z 10 lat na tej stronie co podaliście.
Jutro spróbuję z kompa zdjęcia przesłać. może z tel. za duży format daje na strone i nie chce wgrać.
Jutro spróbuję z kompa zdjęcia przesłać. może z tel. za duży format daje na strone i nie chce wgrać.
Re: Zetor 25 K 1957 .
Cześć. Jaką uszczelkę pod głowicę polecacie z obecnych na rynku?
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 cze 2020, 20:33
Re: Zetor 25 K 1957 .
Szare, lepiej się układają bo te niby miedziane to tylko zewnętrzna warstwa galwaniczna a pod tym zwykła blacha po jakimś czasie to rdzewieje i puszczają.
Re: Zetor 25 K 1957 .
Wie ktoś może jaki jest numer przedniego uszczelniacza wału. Z góry dziękuję.
Re: Zetor 25 K 1957 .
Fabrycznie na nominalnym wale 80x110x13. Ale w Twoim wypadku musisz sprawdzić ile ma wał, z praktyki najczęściej zakładamy 78x110x13 - bo większość wałów już po szlifie.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 25 K 1957 .
Chyba ja coś pokićkałem.
Chodzi mi o strone koła pasowego prądnicy.
Chodzi mi o strone koła pasowego prądnicy.
Re: Zetor 25 K 1957 .
To teraz nie bardzo rozumiem? Masz na myśli uszczelniacz wału korbowego? Z przodu za kołem pasowym właśnie taki jest Ale wał jak jest szlifowany to i rozmiar się zmienia.
Przy okazji wrzucam fotki bo zwlekałem aż będzie uruchomiony system ich wrzucania a potem zapomniałem.
Przy okazji wrzucam fotki bo zwlekałem aż będzie uruchomiony system ich wrzucania a potem zapomniałem.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 25 K 1957 .
Myślę że nie był szlifowany. na szopach korbowodowych ma ok 79,50~79 ,70. Nominał był 80,00
Teść mówił że nie był nigdy robiony ale kto wie.
Wycieki na przodzie ciagnika są. Masz może zdjecie przodu silnika żeby zobaczyć?
Pewnie bedzie z tym uszczelniaczem tak jak napisałeś powyżej.Dziekuje za wrzucenie zdjęć.
Teść mówił że nie był nigdy robiony ale kto wie.
Wycieki na przodzie ciagnika są. Masz może zdjecie przodu silnika żeby zobaczyć?
Pewnie bedzie z tym uszczelniaczem tak jak napisałeś powyżej.Dziekuje za wrzucenie zdjęć.
Re: Zetor 25 K 1957 .
Gdzieś fotki jakieś mam, ale nie przy sobie.
Ale tu co nieco widać https://www.youtube.com/watch?v=w85hvKlhTfg
Ale tu co nieco widać https://www.youtube.com/watch?v=w85hvKlhTfg
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 25 K 1957 .
Ok wszystko już wiem.
Troche inny film pomógł.
Demontaż pompy wtryskowej i cos tam o regulatorze.
Czyli trzeba odkręcić kolo pasowe podwójne z wału i wyłuskać simering.
Troche inny film pomógł.
Demontaż pompy wtryskowej i cos tam o regulatorze.
Czyli trzeba odkręcić kolo pasowe podwójne z wału i wyłuskać simering.
Re: Zetor 25 K 1957 .
No tak, to wydawało mi się oczywiste. Ten uszczelniacz jest umieszczony w przedniej pokrywie i analogicznie w tylnej (ale to już bez demontażu silnika i zdjęcia koła zamachowego się nie obejdzie).
Ten przedni przy odpowiednim podejściu da się wyłuskać tak jak napisałeś bez demontażu pokrywy.
Ten przedni przy odpowiednim podejściu da się wyłuskać tak jak napisałeś bez demontażu pokrywy.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 25 K 1957 .
A wiec . wymieniłem tuleje +tłoki na nowe , zawory w głowicy . panewki miałem w miare dobre wiec bez zmian.
wymieniłem olej , wyczyściłem wklady filtrow olejowych, zalałem nowym olejem na fula.
Był odkrecany też smok olejowy.
Wlałem 8 l oleju. Postał noc. Rano odpalanie.
Coś poszło jednak nie tak ,
przy próbie odpalenia zatarło na drugim czopie korbowodowym panewki. Czop wyglada źle.
Czy jest jakaś procedura po wymianie oleju o ktorej nie wiem. Jestem załamany . Pewnie powinienem machać korba z pół godziny przed odpaleniem coby olej rozprowadzić wszedzie.
Teraz pewnie trzeba ciagnik będzie rozjechać i wyj...ć wał . Dużo roboty. Piwo wypije dziś nie jedno pewnie......
wymieniłem olej , wyczyściłem wklady filtrow olejowych, zalałem nowym olejem na fula.
Był odkrecany też smok olejowy.
Wlałem 8 l oleju. Postał noc. Rano odpalanie.
Coś poszło jednak nie tak ,
przy próbie odpalenia zatarło na drugim czopie korbowodowym panewki. Czop wyglada źle.
Czy jest jakaś procedura po wymianie oleju o ktorej nie wiem. Jestem załamany . Pewnie powinienem machać korba z pół godziny przed odpaleniem coby olej rozprowadzić wszedzie.
Teraz pewnie trzeba ciagnik będzie rozjechać i wyj...ć wał . Dużo roboty. Piwo wypije dziś nie jedno pewnie......
Re: Zetor 25 K 1957 .
A patrzyłeś po odpaleniu na wskazania manometru ciśnienia oleju? Pokazywało prawidłowe? albo cokolwiek?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: Zetor 25 K 1957 .
To samo chciałem zapytać - ile chodził po odpaleniu? Pewnie dłuższą chwilę i na wskaźniku kontrolowałeś ciśnienie? Po wymianie oleju trzeba zwracać uwagę na ciśnienie, bo czasem pompa ma problem zassać. A smok odkręcałeś? Bo może był nieszczelny i nie zasysał oleju, a powietrze.
Współczuję, wrzuć jakieś zdjęcia jak to wygląda. Jakby co to poinstruujemy co trzeba zrobić by wał wyjąć - ale od razu uprzedzam, że roboty sporo, bo w sumie do gołego bloku trzeba rozebrać wszystko, włącznie z wałkiem rozrządu.
Współczuję, wrzuć jakieś zdjęcia jak to wygląda. Jakby co to poinstruujemy co trzeba zrobić by wał wyjąć - ale od razu uprzedzam, że roboty sporo, bo w sumie do gołego bloku trzeba rozebrać wszystko, włącznie z wałkiem rozrządu.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 25 K 1957 .
Zegar jest zepsuty. Odpalił na 15 sekund i go schamowało. Pomyślałem zobacze wtryski , potem pompe, potem filtr paliwa. Pare razy próbowałem odpalić i tym go dobiłem.
Ach życie.
Zrobie zdjecia czopa i wam pokażę.
Ach życie.
Zrobie zdjecia czopa i wam pokażę.
Re: Zetor 25 K 1957 .
Cześć. Zetor jednak będzie jeździł. Czop na wale cały.
Źle złożyłem filtry olejowe
Zcieło z panewki i zostało na czopie.
Oczyściłem i jest jak było. Założyłem stare panewki bez kombinowania. Narazie na spokojnie jeżdżę i docieram.
ps.mój zetorek ma na tabliczce znamionowej t 25 .
Jak powinien wyglądać? jest to 1957 rok.
Jakie są różnice pomiędzy k i t.
Dzięki z góry.
Źle złożyłem filtry olejowe
Zcieło z panewki i zostało na czopie.
Oczyściłem i jest jak było. Założyłem stare panewki bez kombinowania. Narazie na spokojnie jeżdżę i docieram.
ps.mój zetorek ma na tabliczce znamionowej t 25 .
Jak powinien wyglądać? jest to 1957 rok.
Jakie są różnice pomiędzy k i t.
Dzięki z góry.