Zetor 3011 remont
Re: Zetor 3011 remont
Luz kierownicy to mialem na myśli ten luz na drążku co opisujesz w jakim stanie jest kostka i gwint na drążku bo to on najczęściej pada ilość podkładek dystansowych nie jest odgórnie ustalona musisz poprostu dać tyle aby nie było luzu na łożyskach i wałek się nie blokował
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
Re: Zetor 3011 remont
Takpawelp1320 pisze: ↑23 lis 2020, 16:54 Czy poniższe kółeczko jest do gazu ręcznego? Bo on jest na linkę.
Luz tak jak Borrek napisał robi się najczęściej na gwincie - nakrętka "kostka" w której pracują kamienie powinna płynnie, ale bez klekotania i luzów pracować na gwincie wałka kierownicy. Jeśli tam jest luz - niewiele da kasowanie luzów na kamieniach czy wałkach ramion oraz łożyskach wałka kierowniczego. Tak czy inaczej finalnie będzie luz na kierownicy. Luz kasowany podkładkami dociskanymi przez tuleję wału kierownicy dotyczy jedynie łożysk stożkowych wału kierownicy i jeśli jest tam luz za duży to kierownica przy skręcie lewo-prawo widać jak się lekko unosi i opada. A ma być stabilna. Dodatkowo zwróć uwagę na tulejkę na końcu tej tulei, żeby Ci kierownica w rękach pewnie leżała - bo jak tam jest luz to jest irytujące Przynajmniej dla mnie.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
Re: Zetor 3011 remont
Zaraz biorę się do sprawdzania i daję znać na bieżąco co i jak
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
Re: Zetor 3011 remont
No więc sprawa wygląda tak
1. Luz na gwincie to tak 1 mm ruszając góra dół, a na boki to przy klinie kierownicy jest ok 0,5 cm
2. Luz na kostce i kamieniach delikatny jest. Ruszając te ramiona z kamieniami widać trochę luz.
Co robić w takim wypadku? Bo kamienie można dokupić nowe. A co z gwintem?
1. Luz na gwincie to tak 1 mm ruszając góra dół, a na boki to przy klinie kierownicy jest ok 0,5 cm
2. Luz na kostce i kamieniach delikatny jest. Ruszając te ramiona z kamieniami widać trochę luz.
Co robić w takim wypadku? Bo kamienie można dokupić nowe. A co z gwintem?
Re: Zetor 3011 remont
Jak chcesz tym ciągnikiem duzo robić to załóż nowy walek z kostką na gwincie kulkowym i nowe kamienie plus kasowanie wszelkich luzów ibędziesz miał spokój na lata jesli robisz ciagnik na okazionalne wypady to spróbować ciasniejsse kamienie założyć nowe lozyska i tulejke u góry j na jakis czas starczy
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
Re: Zetor 3011 remont
Dzięki wielkie za odpowiedzi, wiem już na czym stoję.
Narazie wybrnąłem z sytuacji. Kolumna zrobiona, luz jest dużo dużo mniejszy. Tak zostawiam. Jeszcze czekają mnie wszystkie koncówki i myślę że jak one będą zrobione to będzie już bajka z układem kierowniczym. Z czasem przeznaczę parę złotych i kupię ten wałek z kostką i kamienie. Ale narazie nie mogę sobie na to pozwolić . Dużo jeszcze mnie czeka i pracy a związanych z nią wydatków. Dzięki jeszcze raz.
Narazie wybrnąłem z sytuacji. Kolumna zrobiona, luz jest dużo dużo mniejszy. Tak zostawiam. Jeszcze czekają mnie wszystkie koncówki i myślę że jak one będą zrobione to będzie już bajka z układem kierowniczym. Z czasem przeznaczę parę złotych i kupię ten wałek z kostką i kamienie. Ale narazie nie mogę sobie na to pozwolić . Dużo jeszcze mnie czeka i pracy a związanych z nią wydatków. Dzięki jeszcze raz.
Re: Zetor 3011 remont
Ok, to jak już poradziłeś sobie to ok. Kamienie jakby co te współczesne w ogóle nie pasują - trzeba je praktycznie obrabiać od podstaw.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
Re: Zetor 3011 remont
Kurcze, szkoda że nie pasują. No nic z czasem będzie mnie to czekać.
Jeszcze wrócę do tego gazu ręcznego. Ta linka jest do kupienia? Bo u mnie jest ale obcięta. Może macie zdjęcia takiej linki od Majorka to bym w razie co dorobił samemu.
Jeszcze wrócę do tego gazu ręcznego. Ta linka jest do kupienia? Bo u mnie jest ale obcięta. Może macie zdjęcia takiej linki od Majorka to bym w razie co dorobił samemu.
Re: Zetor 3011 remont
Ja kupowałem Linke na metru i dorabiałem samemu
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
Re: Zetor 3011 remont
I z jednej strony robi się ucho tak? Tqm gdzie jest rączka gazu, a na dole?
Re: Zetor 3011 remont
Z jednej strony ucho przy rączce gazu a z drugiej można dospawać kawałek śruby albo też ucho zrobić i śrubę M6 - ale musi to być w miarę małych rozmiarów i nakrecasz końcówkę przegubu kulistego.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- wujekcinek
- Posty: 111
- Rejestracja: 09 gru 2006, 9:52
Re: Zetor 3011 remont
Można kupić linkę 59117515 - jest zakończona gwintami M6, obciąć z jednego końca szlifierką, wyjąć z pancerza, na gwint nakręcić łożysko gazu a z uciętej strony zrobić oczko.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Zetor 3011 remont
Można kupić linkę jak w oryginale.Bez roboty.Linka od Zetora 5011-7211/45...to samo przez lata.To samo do Ursusów C-4011.
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
Re: Zetor 3011 remont
Jasna sprawa dzięki. Dzisiaj zająłem się końcówkami i pokasowałem luzy. Już widać progres przyszedł mi dzisiaj kurierem ten wspornik na wałek skrętny będzie montowane dodatkowo wziąłem pokrywę tylną zwolnicy bo komuś pękła przy korku spustowym i spust dał na górę razem z pęknięciem żeby olej ne ciekł i zakleił sylikonem czerwonym praca idzie do przodu.
Jeszcze sprawa dotycząca silnika a dokładniej pompy. Stoi w niej ropa. Tam chyba powinno się lać olej nie? Czy to oznacza że trzeba regenerować? Czy może jest do ogarnięcia samemu?
Jeszcze sprawa dotycząca silnika a dokładniej pompy. Stoi w niej ropa. Tam chyba powinno się lać olej nie? Czy to oznacza że trzeba regenerować? Czy może jest do ogarnięcia samemu?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Zetor 3011 remont
Dwie możliwości.Najprostsza i najtańsza pompka zasilająca puszcza popychaczem do środka pompy...chyba że stary typ pompy to nie...a we wszystkich pompach jak puszczają już sekcje ropę na dół...droższa opcja...do regeneracji.
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
Re: Zetor 3011 remont
Dało by radę samemu sprawdzić tą pompkę? Jakbym ją wykręcił i podpiął wężyk z ropą?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Zetor 3011 remont
Tak się nie sprawdzi.Z pompy spuść olej czy olej z ropą czy ropę...zalej świeżym olejem...hmmm ale Ty nie jeździsz...przez 5 minut stan nie przybędzie zaraz...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Zetor 3011 remont
Ja wymieniam czeskie od razu.A w polskich pompkach zasilających można wymienić obsadę popychacza z oringiem i sam popychacz,w pompkach z rolką tak samo cały element bądź całą pompkę.No niestety trzeba zawsze liczyć się z kosztami.Pompka dobra nie majątek zresztą...
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
Re: Zetor 3011 remont
Chłopaki, dzisiaj wziąłem się za silnik. Odkręciłem korek w misce a na magnesie zobaczyłem pierścień w kawałkach podejrzewałem to po ciśnieniu kompresji i pluciu olejem w wydech z 3 cylindra. Ale to by było za fajnie wszystko. Postanowiłem zrzucić miskę, a taaaam OMG...
3 przeciwwagi leżą w misce , jakieś odłamki, śruby urwane, opiłki itd.
Wał napewno pokrzywiony skoro pracował na nie wszystkich przeciwwagach, tuleje, pierścienie i tłoki też złom, panewki to samo, dodatkowo porozbijane jakieś elementy....
I wykrakaliście żeby Majora robić na oryginał . Bo remont chyba wyjdzie mnie więcej albo tyle samo co kupno oryginalnego silnika 3011. A i tak planowałem docelowo oryginał wrzucić. Także chyba sprawę mam jasną.
3 przeciwwagi leżą w misce , jakieś odłamki, śruby urwane, opiłki itd.
Wał napewno pokrzywiony skoro pracował na nie wszystkich przeciwwagach, tuleje, pierścienie i tłoki też złom, panewki to samo, dodatkowo porozbijane jakieś elementy....
I wykrakaliście żeby Majora robić na oryginał . Bo remont chyba wyjdzie mnie więcej albo tyle samo co kupno oryginalnego silnika 3011. A i tak planowałem docelowo oryginał wrzucić. Także chyba sprawę mam jasną.
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01