Wózek widłowy ZREMB GPW 2009UZ
Wózek widłowy ZREMB GPW 2009UZ
Witam.
Kupiłem ostatnio wózek GPW 2009 UZ. Wózek jest z 1996r. Wyposażony jest w silnik S-312C czyli od C330. Co ciekawe jego moc na tabliczce jest podana jako 30kW, to chyba jakaś pomyłka? Pytanie mam odnośnie gazu, a konkretnie gaszenia: w wózku nie ma ręcznego gazu, a po puszczeniu pedału gazu wózek gaśnie. Czy nie powinno być jakieś blokady, która blokowałaby pedał w pozycji wolnych obrotów. Wózek kilka lat stał nie odpalany, a teraz chciałbym go odnowić.
Kupiłem ostatnio wózek GPW 2009 UZ. Wózek jest z 1996r. Wyposażony jest w silnik S-312C czyli od C330. Co ciekawe jego moc na tabliczce jest podana jako 30kW, to chyba jakaś pomyłka? Pytanie mam odnośnie gazu, a konkretnie gaszenia: w wózku nie ma ręcznego gazu, a po puszczeniu pedału gazu wózek gaśnie. Czy nie powinno być jakieś blokady, która blokowałaby pedał w pozycji wolnych obrotów. Wózek kilka lat stał nie odpalany, a teraz chciałbym go odnowić.
Re: Wózek widłowy ZREMB GPW 2009UZ
Gaszenie chyba było tylko odprężnikiem w osłonie zdaje się wycięty jest otwór dostępu.Dawno,dawno temu naprawiałem takie wózki i nie wiele pamiętam.Jak uruchomisz maszynę sprawdź zużycie dolnego mocowania masztu.
W jakimś modelu był ogranicznik przy pedale na sprężynie i gasiło się naciskając dolna część pedału.
W jakimś modelu był ogranicznik przy pedale na sprężynie i gasiło się naciskając dolna część pedału.
Re: Wózek widłowy ZREMB GPW 2009UZ
Na pompie ogranicznikiem powinny być ustalone wolne obroty a gaszenie odpreznikiem
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
Re: Wózek widłowy ZREMB GPW 2009UZ
Więc tak:
Pompa i wtryski po regeneracji. Silnik odpala, ale muszę go trzymać trochę na gazie, pracuje na jeden cylinder, gdzieś po minucie załapuje drugi, ale nie tak od razu tylko jakby był zalany. Chwilę pochodzi i jest ok, pracuje na dwa, trzyma wolne obroty, wkręca się i pali z obrotu. Problem występuje na drugim cylindrze.
Pompa i wtryski po regeneracji. Silnik odpala, ale muszę go trzymać trochę na gazie, pracuje na jeden cylinder, gdzieś po minucie załapuje drugi, ale nie tak od razu tylko jakby był zalany. Chwilę pochodzi i jest ok, pracuje na dwa, trzyma wolne obroty, wkręca się i pali z obrotu. Problem występuje na drugim cylindrze.
Re: Wózek widłowy ZREMB GPW 2009UZ
Możliwe, że kompresja nie równa - sprawdzałeś ustawienie zaworów?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Wózek widłowy ZREMB GPW 2009UZ
Zawory miały luz 2mm Wyregulowane są książkowo. Spróbuję jeszcze zamienić wtryskiwacze miejscami, może pompiarzowi coś nie pykło W sumie jak już wyjmę wtryski to zmierzę ciśnienie
Re: Wózek widłowy ZREMB GPW 2009UZ
Zamieniłem wtryski miejscami, bez zmian, nie pracuje na drugim. Zmierzyłem ciśnienie i na obydwu ma po 18. Zauważyłem po zdjęciu kolektora ssącego, że wlot do drugiego cylindra jest mokry. Zalałem go rozpuszczalnikiem, ale nie przepuszcza. Chyba bez zdjęcia głowicy się nie obędzie.
PS. Świece grzeją obydwie
PS.2 Ciśnienie jest chyba dość kiepskie, w benzyniaku miałem 16. Fakt ciężko pali, ale jak odpali to ładnie pracuje (jak chwile się rozgrzeje).
PS. Świece grzeją obydwie
PS.2 Ciśnienie jest chyba dość kiepskie, w benzyniaku miałem 16. Fakt ciężko pali, ale jak odpali to ładnie pracuje (jak chwile się rozgrzeje).
Re: Wózek widłowy ZREMB GPW 2009UZ
Ciśnienie masz w miarę równe. Zamieniłeś wtryski i nic się nie zmieniło to pozostała Ci tylko pompa. Wykręć wtryski i podłącz do przewodów wtryskowych. Zobacz jak i czy równo rozpylają. Powinna być mgiełka,Ale sądzę że to sekcja pompy.
Re: Wózek widłowy ZREMB GPW 2009UZ
18bar dla diesla to już kaplica na firmie mieliśmy identyczny wózek to zeby w miarę odpalał na takim ciśnieniu musiał mieć świece płomieniowe zamiast żarowych ewentualnie palnik w dolot i palił dobrze po odpaleniu po chwili łapał dopiero na drugi cylinder
Także zdejmuj głowice sprawdź szczelność zaworów jesli zawory szczelne to zmienić mu tuleje tłoki ewentualnie same pierscienie ustawic dobrze kąt wtrysku i będzie palic bez podgrzewaczy
Także zdejmuj głowice sprawdź szczelność zaworów jesli zawory szczelne to zmienić mu tuleje tłoki ewentualnie same pierscienie ustawic dobrze kąt wtrysku i będzie palic bez podgrzewaczy
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
Re: Wózek widłowy ZREMB GPW 2009UZ
Z innej beczki - jaki tam jest rozmiar opon? Mam gdzieś jedną, jakby pasowała rozmiarem, może Ci się nada.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Wózek widłowy ZREMB GPW 2009UZ
Oczywiście pewien jesteś,że rozrząd jest poprawnie ustawiony? Wprawdzie nie posiadam żadnej fachowej wiedzy nt.tego silnika i nie wiem na ile można się pomylić,żeby silnik jeszcze zapalił,ale podpowiadam jako ogólnik.Nieprawidłowe fazy rozrządu też mogą powodować niskie ciśnienie ,nie zawsze,ale możliwość jest.
Re: Wózek widłowy ZREMB GPW 2009UZ
Opony jak do wózka hedera od bizona
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
Re: Wózek widłowy ZREMB GPW 2009UZ
Dla pewności zrób jeszcze pomiar z próbą olejową jesli cisnienie sprężania wzrośnie to na 100% pierscienie puszczają
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512