Cześć. Odziedziczyłem traktorek jak na zdjęciach niżej.
Przy renowacji przez nieuwagę wyjąłem tłok z cylindra i nie mogę go z powrotem zamontować. Domyślam się, że to kwestia ustawienia zamków w pierścieniach. Są 2. Mógłby mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć jak je ustawić, żeby tłok wszedł ?
Domyślam się że to dwusów.W rowku pierścienia znajduje się taki mały kołeczek. Musi on się znaleźć w wycięciu zamka pierścienia. To po to żeby pierścień się nie mógł obrócić.Kołeczki te są zawsze umiejscowione w rowku pierścienia tak by wypadały pomiędzy kanałami w cylindrze.Czasami kołeczek potrafi wypaść to wtedy koniecznie trzeba tam dorobić drugi bo pierścień nie może się obracać
Tak, chodzi o silnik dwusuwowy. W rowkach obydwu pierścieni nie wyczuwam żadnych kołeczków, obydwa pierścienie kręcą się o 360 stopni. Jak mam założony tylko 1 pierścień patrząc od cylindra to tłok spokojnie wchodzi. Gdy założę drugi wtedy na nim tłok się zatrzymuje i nie chce wejść dalej. Czyli co, ewentualnie wymienić tłok na nowy ?
Przyjrzyj się dokładnie Powinny być kołeczki ,a jeżeli wypadły to muszą być po nich dziurki. Tak z ok 1 mm.Pierścień w silniku dwusuwowym musi być zablokowany bo gdyby się jego zamek ustawił w miejscu kanału cylindra zablokował by tłok lub uległ połamaniu co na jedno wychodzi.Wyczyść dokładnie rowki pierścieni. Może dlatego drugi pierścień się nie chowa i dlatego nie wchodzi do cylindra.A może dlatego tłok dalej nie wchodzi że źle ustawiony zamek na pierwszym pierścieniu blokuje się o kanał w cylindrze.Jeżeli to wszystko było złożone i działało to coś wydarzyło się po rozbiórce.
Jaka metodą najlepiej i najbezpieczniej to zrobić ? Domyślam się, że przedmuchanie sprężarka niewiele da. Boje się tam dłubać śrubokrętem żeby ścianek nie uszkodzić.
Mam jeszcze 1 pytania. Wymieniłem przerywacz no nowy. Czy trzeba w nim jeszcze ustawiać jakieś odległości czy wystarczy, że koło magnesowe jest ustawione na klinie ?
Ustawia się przerwę na przerywaczu ok 0,2 0,3 mm i kąt wyprzedzenia zapłonu Ok 3 mm przed górnym zwrotnym punktem tłoka.To orientacyjne dane bo szczegółowych dla tego silnika nie znam.