Odnawianie zetora 3011
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
Odnawianie zetora 3011
Witam, zakładam ten temat ponieważ jestem w trakcie odnawiania zetorka 3011 o chciałbym to robić w sposób żeby efekt był jak najbliżej oryginału i jak najbardziej schludnie. Będę zadawał pytania które mnie nurtują i liczę na waszą wyrozumiałość i pomoc. Jest to mój pierwszy ciągnik i chciałbym żeby został przy mnie do końca .
1. Czy przewody hamulcowe z ursusa 4011 nadadzą się do Zetora 3011? A linka gazu np. z zetora 5011?
2. Od jakiego Zetora to pompa wtryskowa? Bo nie mogę na zdjęciach z internetu znaleźć
1. Czy przewody hamulcowe z ursusa 4011 nadadzą się do Zetora 3011? A linka gazu np. z zetora 5011?
2. Od jakiego Zetora to pompa wtryskowa? Bo nie mogę na zdjęciach z internetu znaleźć
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Odnawianie zetora 3011
Pompa wtryskowa to jakiś mieszaniec.Rurki od 4011 są dłuższe ale to w niczym nie przeszkadza.Mam pozakladane we wszystkich moich Zetorach.Trzeba je umiejętnie i ładnie podoginać i będzie ok.Linka gazu również pasuje.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 sie 2021, 21:07
Re: Odnawianie zetora 3011
Czy to nie jest przypadkiem pompa Mielec? Spróbuj delikatnie zdrapać farbę z tabliczki za rurkami może da się odczytać
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
Re: Odnawianie zetora 3011
Dzięki za odpowiedzi . Spróbuję jeszcze poszukać na pompie jakiś danych.
Teraz przechodzę etap przedniej osi i nie mogłem dostać pierscieni oporowych do sworznia swrotnicy do Majorka nigdzie, od c360 są za duże wytoczy mi tokarz. Łozysko znalazłem i chyba ma numer 51107 a c360- 51108.
Chodzi dokładnie o ten pierścień w który idzie oring.
Jeszcze muszę kupić deskę rozdzielczą a właściwie te dwie. Od 4011 jest ta sama nie?
Teraz przechodzę etap przedniej osi i nie mogłem dostać pierscieni oporowych do sworznia swrotnicy do Majorka nigdzie, od c360 są za duże wytoczy mi tokarz. Łozysko znalazłem i chyba ma numer 51107 a c360- 51108.
Chodzi dokładnie o ten pierścień w który idzie oring.
Jeszcze muszę kupić deskę rozdzielczą a właściwie te dwie. Od 4011 jest ta sama nie?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 sie 2021, 21:07
Re: Odnawianie zetora 3011
Łożyska 51107 35x52x12 a pierścienie to nie wiem bo dobre były i nie wymieniałem, ale raczej też 35 wewnątrz 52 na zewnątrz tylko wysokość nie wiem jaka. Tuleje sworznia osi od c330 podeszły. A na zwrotnicach masz mosiężne czy z tworzywa?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 sie 2021, 21:07
Re: Odnawianie zetora 3011
Tuleje zwrotnic 953402 dostępne w Mizar
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
Re: Odnawianie zetora 3011
Mosiężne. Czyli tuleje zwrotnicy mogę brać od c330?HUBERT3511 pisze: ↑30 sie 2021, 18:12 Łożyska 51107 35x52x12 a pierścienie to nie wiem bo dobre były i nie wymieniałem, ale raczej też 35 wewnątrz 52 na zewnątrz tylko wysokość nie wiem jaka. Tuleje sworznia osi od c330 podeszły. A na zwrotnicach masz mosiężne czy z tworzywa?
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
Re: Odnawianie zetora 3011
Ale to chyba z tworzywa nie? Jakie lepiej dać?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 sie 2021, 21:07
Re: Odnawianie zetora 3011
Mosiężne z "czydzieski" pasują na sworzeń osi, te na zwrotnice są za duże (jakby pasowały to i te pierścienie z oringami by podeszły). Ja te plastikowe dałem tak jak były, zobaczymy ile pochodzą. Jak znajdziesz mosiądz w tym wymiarze albo masz możliwość dotoczenia to dawaj mosiądz, chyba wytrzymalszy jest
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
Re: Odnawianie zetora 3011
Odpuszczam. Podnośnik był spawany i widzę że przez wybijanie pęka na spawie.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 sie 2021, 21:07
Re: Odnawianie zetora 3011
Uuu, panie, plecak to i tak z powrotem do spawania albo lepiej do wymiany bo trochę licho to wygląda...
Re: Odnawianie zetora 3011
A odkręciłeś w środku śrubę mocującą dźwigienkę? Bo bez tego rura zębata nie wyjdzie.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
Re: Odnawianie zetora 3011
Zresztą zastanawiam się dlaczego w każdym podnośniku w Majorku ta rura zębata jest zapieczona i nie da jej się ruszyć. W c360 widziałem na filmach i nie było z tym problemu. Może to przez to że nie ma tam smarowania? Chyba pospawam drugą obudowę i nie będę tego wałka skosnego ani tej rury montował wcale. Ktoś przede mną przyspawał sobie uszy do cięgła na zaczepie górnym bo było pęknięte właśnie ucho wspornika który chciałem wymienić. I ja to tak zostawię. A z czasem może trafię na jakiś ładniejszy podnośnik to go kupię.
Bo widzę że nie ma sensu się z tym szarpać i opóźniać prace przez to.
Bo widzę że nie ma sensu się z tym szarpać i opóźniać prace przez to.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Odnawianie zetora 3011
Odnośnie jeszcze pompy wtryskowej to nie jest napewno polska.Mielec produkował dwa rodzaje pomp rzędowych typowych czy dla 325/28 te z okrągłym regulatorem i te znane z C-330/60,Bizona kanciaste...W tej pompka zasilająca jest czeska,obudowa regulatora obrotów przypomina stary typ obudowy C-385/Zetor 8011...tyle,że wlew oleju już nie pasuje...
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
Re: Odnawianie zetora 3011
Felga 16 i opona 16. Nie da się ani wsadzić opony 16 na felgę 18, ani odwrotnie 2 cale różnicy. W Majorku zawsze były takie 16 jak pokazałeś na zdjęciu jeśli chodzi o felgę. 18tki były w 4011.
Końcówki drążków jak coś będą od C-330 przy oryginalnej kolumnie. Od C-360 ani drążki ani końcówki nie pasują.
Drążek można próbować dopasować od C-330, ale trzydziestka ma 2 jednakowe, a w Majorku jeden jest nieco dłuższy od drugiego - więc tak czy inaczej trzeba dorabiać/przerabiać.
Odnośnie drążka poprzecznego opinie są podzielone. Ja u siebie nie zakładałbym - on nieco spina układ, ale też nieco zwiększa średnicę zawracania
Na WOM nie idzie już żadna pokrywa. Chyba, że osłonę oryginalną na wałek byś chciał założyć z blachy
Dźwigienka jest na drobnym frezie aby można było jej zakres regulować - jeśli masz odpowiedni teraz, to może tak zostać.
Końcówki drążków jak coś będą od C-330 przy oryginalnej kolumnie. Od C-360 ani drążki ani końcówki nie pasują.
Drążek można próbować dopasować od C-330, ale trzydziestka ma 2 jednakowe, a w Majorku jeden jest nieco dłuższy od drugiego - więc tak czy inaczej trzeba dorabiać/przerabiać.
Odnośnie drążka poprzecznego opinie są podzielone. Ja u siebie nie zakładałbym - on nieco spina układ, ale też nieco zwiększa średnicę zawracania
Na WOM nie idzie już żadna pokrywa. Chyba, że osłonę oryginalną na wałek byś chciał założyć z blachy
Dźwigienka jest na drobnym frezie aby można było jej zakres regulować - jeśli masz odpowiedni teraz, to może tak zostać.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...