ursus C-308 wałek ataku+ koło
ursus C-308 wałek ataku+ koło
Witam ,kupię wałek ataku i koło talerzowe do ursusa c308 , lub proszę o informację kto mógłby coś takiego dorobić. Dziękuję
RE: ursus C-308 wałek ataku+ koło
500-096-550 tu masz numer do gościa który ma całą skrzynię do sprzedania na części lub w całości. A tak na marginesie skrzynia wystawiona jest aktualnie na allegro nr aukcji 3106305023
RE: ursus C-308 wałek ataku+ koło
Witam,
kolego ~rotkeh miałbym dla kolegi dobrą wiadomość bo wiem gdzie ktoś dorabia koła talerzowe i wałek ataku do Ursusa C308, problem polega na tym że ten koleś potrzebuje tych części na wzór do zrobienia. Niestety nie wiem ile taka przyjemność wykonania od podstaw tych elementów by kosztowała (wszystko zależy od ilości prac związanych z tymi elementami). Jakbyś był zainteresowany to daj znać na PW.
Pozdrawiam.
kolego ~rotkeh miałbym dla kolegi dobrą wiadomość bo wiem gdzie ktoś dorabia koła talerzowe i wałek ataku do Ursusa C308, problem polega na tym że ten koleś potrzebuje tych części na wzór do zrobienia. Niestety nie wiem ile taka przyjemność wykonania od podstaw tych elementów by kosztowała (wszystko zależy od ilości prac związanych z tymi elementami). Jakbyś był zainteresowany to daj znać na PW.
Pozdrawiam.
RE: ursus C-308 wałek ataku+ koło
A czy koło talerzowe i wałek ataku jest taki sam jak w dziku?
RE: ursus C-308 wałek ataku+ koło
Dziękuję Santi2006 już próbuję nawiązać kontakt.Santi2006 napisał/a:
500-096-550 tu masz numer do gościa który ma całą skrzynię sorzeda na części lub w całości. A tak na marginesie skrzynia wystawiona jest ajtualnie na allegro nr aukcji 3106305023
hazi chętnie też sprawdzę i tą opcję (koło i wałek mam uszkodzone jest koło w 3 miejscach ktoś próbował na spawać zęby ale chyba nie miał pojęcia o tym)
robson 372
W ursusie masz na kole i talerzu zęby prostopadle do osi, w dziku są skośnie
RE: ursus C-308 wałek ataku+ koło
robson372 napisał/a:
A czy koło talerzowe i wałek ataku jest taki sam jak w dziku?
Wałek ataku w Dziku jest całkiem inny niż w Ursusie 308.<br><br><br><br>
rotkeh napisał/a:Dziękuję Santi2006 już próbuję nawiązać kontakt.Santi2006 napisał/a:
500-096-550 tu masz numer do gościa który ma całą skrzynię sorzeda na części lub w całości. A tak na marginesie skrzynia wystawiona jest ajtualnie na allegro nr aukcji 3106305023
hazi chętnie też sprawdzę i tą opcję (koło i wałek mam uszkodzone jest koło w 3 miejscach ktoś próbował na spawać zęby ale chyba nie miał pojęcia o tym)
robson 372
W ursusie masz na kole i talerzu zęby prostopadle do osi, w dziku są skośnie
Były wersje wałka ataku w Dzikach z kołem talerzowym o zębach prostych i skośnych
Kupiłeś kolego skrzynię, aukcja zakończona.
RE: ursus C-308 wałek ataku+ koło
Jeszcze nie, już raz się nadziałem na szrot , próbuje zdobyć fotki spod dekla żeby nie wtopić drugi raz.Santi2006 napisał/a:
Kupiłeś kolego skrzynię, aukcja zakończona.
RE: ursus C-308 wałek ataku+ koło
Masz rację. Ursus 308 to całkowicie inna konstrukcja niż Dzik. jak masz rozebrana swoją skrzynię to zobacz na ze batkę 3 biegu a konkretnie czy ma wyrobione wewnatrz zęby które zazebiają się z wałkiem który wychodzi na zew skrzyni który odbiera naped z silnika. Bardzo często się wyrabia przez co wyskakuje trójka i podczas jazdy dochodzi do zablokowania skrzyni. Osobiście miałem taki przypadek, ciagniczek staje dosłownie w miejscu co moze grozić wypadkiem prowadzącego sprzet. Następna sprawa blokady mechanizmu róznicowego, koła zębate które sa na wałku kosza satelitów. Jest to fajna konstrukcja ale skomplikowana na swój sposób w porównaniu do Dzika (który jest jak budowa cepa), a na dodatek dostępność części fatalna. Jak potrzebujes jakiś informacji techniczych zdjęć skrzyni to pisz postarm się pomóc. Kilkanaście stron wcześniej w postach Dzik&Ursus 308 był poruszany temat Ursuska.
RE: ursus C-308 wałek ataku+ koło
Dziękuję Santi2006 za pomoc jeśli będę miał problemy to się odezwę , Jeśli chodzi o skrzynię mam rozebraną dosłownie w mak , to co zastałem tam to koszmar ,tryb przesuwny 2 i 3 biegu faktycznie był wyrobiony ( na wewnętrznych frezach ) ,ale ktoś już walczył kiedyś z tym problemem i roztoczył w nim stare wyfrezowania zazębiające się z wałkiem napędowym skrzyni biegów i wpasował tam nowe . Miałem 2 opcje albo szukać nowe nowe albo wyciągnąć tą tulejkę i włożyć odwrotnie , udało się odwrócić tulejkę z frezami zabieg na gorąco + lodówka ,Poza tym wymieniam wszystkie łożyska i uszczelnienia. Po rozebraniu stwierdziłem że ktoś musiał tego ursuska nieźle katować i bez jakiegokolwiek pojęcia złożyć ( brakowało segerów zabezpieczających łożysko wałka atakującego od strony skrzyni biegów na wałku atakującym i na łożysku w efekcie wałek cofał się i dociskał wałek napędowy ( przesuwał się w obu kierunkach).Podejrzewam że to był powód wyłamania zębów na kole talerzowym ( za duży luz międzyzębny) , mówiąc w skrócie kupę pracy przede mną.Santi2006 napisał/a:
Masz rację. Ursus 308 to całkowicie inna konstrukcja niż Dzik. jak masz rozebrana swoją skrzynię to zobacz na ze batkę 3 biegu a konkretnie czy ma wyrobione wewnatrz zęby które zazebiają się z wałkiem który wychodzi na zew skrzyni który odbiera naped z silnika. Bardzo często się wyrabia przez co wyskakuje trójka i podczas jazdy dochodzi do zablokowania skrzyni. Osobiście miałem taki przypadek, ciagniczek staje dosłownie w miejscu co moze grozić wypadkiem prowadzącego sprzet. Następna sprawa blokady mechanizmu róznicowego, koła zębate które sa na wałku kosza satelitów. Jest to fajna konstrukcja ale skomplikowana na swój sposób w porównaniu do Dzika (który jest jak budowa cepa), a na dodatek dostępność części fatalna. Jak potrzebujes jakiś informacji techniczych zdjęć skrzyni to pisz postarm się pomóc. Kilkanaście stron wcześniej w postach Dzik&Ursus 308 był poruszany temat Ursuska.
Co do skrzyni z allegro dobijałem się do gościa od rana i dopiero teraz sprawdziłem ktoś mi sprzątną ją sprzed nosa
RE: ursus C-308 wałek ataku+ koło
Witam,
kolego ~rotkeh podaje namiary na firmę która dorabia różne elementy zębate
woj. wielkopolski
pow. pilski
64-920 Piła
ul. Al. Wojska Polskiego 49b
tel. 67 212 05 47
kom. 506 050 780
Trudno do tej firmy trafić gdyż znajduję się ona na tyłach budynku między innymi firmami. Z góry zaznaczam że nie jest w jakikolwiek sposób powiązany z tą firmą; post zamieszczony na forum na charakter informacyjny nie reklamy.
Pozdrawiam,
Krzysztof!
kolego ~rotkeh podaje namiary na firmę która dorabia różne elementy zębate
woj. wielkopolski
pow. pilski
64-920 Piła
ul. Al. Wojska Polskiego 49b
tel. 67 212 05 47
kom. 506 050 780
Trudno do tej firmy trafić gdyż znajduję się ona na tyłach budynku między innymi firmami. Z góry zaznaczam że nie jest w jakikolwiek sposób powiązany z tą firmą; post zamieszczony na forum na charakter informacyjny nie reklamy.
Pozdrawiam,
Krzysztof!
RE: ursus C-308 wałek ataku+ koło
Witam wszystkich ,ten Ursusek na allegro to ja zgarnąłem w sumie nie macie czego żałować bo to też kawał szrotu, zęby poucierane jakieś kombinacje z piastami nie oryginalne dorabiane obciążniki od 60-tki i w środku woda sprzęgło ośrodkowe szczęki też jakaś kombinacja opony szrot i nie wiadomo jakie tam są felgi poza tym jest pare rzeczy które mi pozwolą dokończyć mojego ursuska który czeka na to z 10 lat a stanęło na sprzęgle ośrodkowym .
RE: ursus C-308 wałek ataku+ koło
Pięknie jedni pomagają inni .... a tak serio nie wziołbym go bez zerknięcia w środek na tryby i druga sprawa daleka droga na daremną wycieczkę ,ale skoro wiozłeś go na części może jakieś części Ci zostaną chętnie odkupięgaal651 napisał/a:
Witam wszystkich ,ten Ursusek na allegro to ja zgarnąłem w sumie nie macie czego żałować bo to też kawał szrotu, zęby poucierane jakieś kombinacje z piastami nie oryginalne dorabiane obciążniki od 60-tki i w środku woda sprzęgło ośrodkowe szczęki też jakaś kombinacja opony szrot i nie wiadomo jakie tam są felgi poza tym jest pare rzeczy które mi pozwolą dokończyć mojego ursuska który czeka na to z 10 lat a stanęło na sprzęgle ośrodkowym .
Dziękuję hazi w chwili wolnego czasu zorientuję się jak to wygląda , na tą chwilkę poprawiłem to co mam wymieniłem całe łożyskowanie i uszczelnienia wczoraj odśnieżyłem drogę i podwórko ( nie oszczędzałem dość ostro jeździłem ) zajrzałem pod dekiel wszystko gra ,ale czas pokarze. dołączam foto ze środka może komuś się przyda w celach porównawczych.
Re: ursus C-308 wałek ataku+ koło
Witam wszystkich po długiej przerwie. Mój C-308 odmówił posłuszeństwa , a dokładniej padł atak i koło talerzowe . Mimo wszystko długo wytrzymał biorąc pod uwagę że obrabiał około 15 arów pola, kosił jakieś 20 arów trawy w sadzie, odśnieżanie i wiele innych prac.
Mam mianowicie taki pomysł, żeby zaadoptować wałek i koło talerzowe z malucha / cinquecento. Dorabianie nowego raczej nie wchodzi w grę za duże koszty .
Plan jest taki :
1 Wałek i koło ataku z cinquecento będzie troszkę szybszy niż z malucha( ma o 1 ząb więcej na ataku i trzeba wysunąć go od 9 do 10 mm w stosunku do oryginalnego wałka)
2. Kosz sprzęgłowy z malucha, otwór sworznia mechanizmu różnicowego rozwiercony na 18 mm (oryginalnie było 13mm)
Dodatkowo 2 łożyska 65x35x14
Dwie tulejki od 10-13mm ( jestem w fazie kompletowania i pasowania elementów ).
Niektórzy zapytają co z mechanizmem różnicowym , po prostu go nie będzie a jedynie sprzęganie kół blokadami.
Co sądzicie o takim rozwiązaniu czy ktoś już to przerabiał.
PS.
Wałek już mam za tulejowany trybami z ataku cinquecento. Kosz z malucha rozwiercony czekam na łożyska do podparcia kosza i wolny czas na dalsze działanie.
O efektach i dokładnych wymiarach elementów poinformuję w tym temacie.
Pozdrawiam .
Mam mianowicie taki pomysł, żeby zaadoptować wałek i koło talerzowe z malucha / cinquecento. Dorabianie nowego raczej nie wchodzi w grę za duże koszty .
Plan jest taki :
1 Wałek i koło ataku z cinquecento będzie troszkę szybszy niż z malucha( ma o 1 ząb więcej na ataku i trzeba wysunąć go od 9 do 10 mm w stosunku do oryginalnego wałka)
2. Kosz sprzęgłowy z malucha, otwór sworznia mechanizmu różnicowego rozwiercony na 18 mm (oryginalnie było 13mm)
Dodatkowo 2 łożyska 65x35x14
Dwie tulejki od 10-13mm ( jestem w fazie kompletowania i pasowania elementów ).
Niektórzy zapytają co z mechanizmem różnicowym , po prostu go nie będzie a jedynie sprzęganie kół blokadami.
Co sądzicie o takim rozwiązaniu czy ktoś już to przerabiał.
PS.
Wałek już mam za tulejowany trybami z ataku cinquecento. Kosz z malucha rozwiercony czekam na łożyska do podparcia kosza i wolny czas na dalsze działanie.
O efektach i dokładnych wymiarach elementów poinformuję w tym temacie.
Pozdrawiam .
Re: ursus C-308 wałek ataku+ koło
Wydaje mi się, że kierowanie nim bez mechanizmu różnicowego to będzie porażka. Ale to moje zdanie.
Może jednak spróbować poszukać oryginału?
Może jednak spróbować poszukać oryginału?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: ursus C-308 wałek ataku+ koło
Masz racje ale jest to traktorek przerobiony na 4 koła z sinikiem z malucha i obciążniki z przodu , taki kupiłem , Oryginał już z niego nie będzie , a bardzo pomocny na grządkach . Prace jakie wykonuje nie wiążą się z długimi wyjazdami. Do orki i tak włączam blokadę i 2 bieg Na złom szkoda bo pomocny ,
Re: ursus C-308 wałek ataku+ koło
Rozumiem, jednak tym bardziej jeśli to traktor 4x4 to rezygnacja z mechanizmu wydaje mi się bez sensu. Popytaj ile kosztuje dorobienie w okolicy.
Masz zdjęcia w jakim stanie jest Twój atak? Jeszcze nie wiem co u mnie wyjdzie, ale mam pociętego Ursusa C-308 jako eksponat, tam są tryby ok, więc podmienię w razie czego u siebie, a jak będę miał dobre to się mogę podzielić - jest tylko jeden problem - swojego Ursuska będę robił chyba dopiero na wiosnę, więc wcześniej nic nie podziałamy.
Masz zdjęcia w jakim stanie jest Twój atak? Jeszcze nie wiem co u mnie wyjdzie, ale mam pociętego Ursusa C-308 jako eksponat, tam są tryby ok, więc podmienię w razie czego u siebie, a jak będę miał dobre to się mogę podzielić - jest tylko jeden problem - swojego Ursuska będę robił chyba dopiero na wiosnę, więc wcześniej nic nie podziałamy.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: ursus C-308 wałek ataku+ koło
Jak to czterokołowiec to w nieciężkim terenie powinien dać radę poruszać się z napędem na jedno koło, a w trudnym zapinasz oba bez dyfra i też pójdzie.
Raz widziałem działającego sama z napędem na jedno tylne koło
Raz widziałem działającego sama z napędem na jedno tylne koło
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: ursus C-308 wałek ataku+ koło
Dziękuje za propozycje , mój atak miał wyłamany 1 ząb i sąsiednie poszarpane. po dłuższej analizie doszedłem do wniosku że problemem był sworzeń kosza różnicowego(wysunął się i narobił roboty) , poza tym już go stoczyłem do za tulejowania, ale dziękuje za propozycję. Na tą chwile zrobiłem tak jak pisałem wcześniej.Ursus pisze: ↑02 wrz 2021, 0:32 Masz zdjęcia w jakim stanie jest Twój atak? Jeszcze nie wiem co u mnie wyjdzie, ale mam pociętego Ursusa C-308 jako eksponat, tam są tryby ok, więc podmienię w razie czego u siebie, a jak będę miał dobre to się mogę podzielić - jest tylko jeden problem - swojego Ursuska będę robił chyba dopiero na wiosnę, więc wcześniej nic nie podziałamy.
1. Zęby wałka ataku stoczone na fi 17 , i za tulejowane trybem z cinquecento czoło zaspawane , Tryb ataku cinquecento w stosunku do oryginalnego wałka wysunięty od łożyska o 9,5mm ( raczej powinno być 10mm ale już nie zmienię czas zweryfikuje). Na koniec hartowanie ( ponad 800 st.C w ciepłym oleju i odpuszczanie 2 godziny w temp 150stC )
2. Kosz sprzęgłowy z malucha stoczone oryginalne podparcia na łożyska skośne i rozwiercony otwór pod sworzeń kosza satelitów na fi 18mm (sworzeń przycięty na szerokość kosza z malucha i zabezpieczony oryginalna blaszką ). W środku kosza zamiast trybów mechanizmu różnicowego 2 łożyska 65x35x14 i tulejki dystansowe z rurki fi 40x2 po ok 12- 13 mm trzeba dopasować aby nie zostawić tam luzu .
3. Tryb przesuwny od blokady ścięty aby mieć możliwość włączania i wyłączania blokady 1 koła.
Efekt końcowy :
Pierwsze wrażenie z jazdy trochę szybszy i zrywniejszy . Na 3 biegu ruszając bez blokady to pali gumę na 1 osi . ( tego biegu nie będziemy używać ) Testy w polu możliwe że za tydzień .
Pozdrawiam i mam nadzieje że to popracuje kilka lat .
Re: ursus C-308 wałek ataku+ koło
Profesjonalne podejście Podoba mi się, mimo, że nadal uważam, że szkoda, że nie poszedłeś w kierunku zostawienia mechanizmu różnicowego
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...