Witajcie drodzy użytkownicy. Mam do was pytanie. Zakupiony Zetor to 5718 z dowodu rejstracyjnego jest to 1980 rok produkcji. Moje pytanie dotyczy zbiornika paliwa. Od jakiego modelu on jest i jaka powinna być deska rozdzielcza do tego zbiornika. Robię remont i chce spasować te elementy.
"Na silniku Oznaczenie to 5501-051729 a na skrzyni 67 1801 6", raczej pasuje to do modelu 5718
za pompą wtryskową jest jeszcze odlany nr, jak możesz to odczytaj, średnica tłoka 95 mm
nie pasuje tu rocznik i pulpit, rocznik importer mógł wpisać młodszy dla łatwiejszego zbytu, nie było to problemem,
czy pod tą czarną farbą kadłuba jest kolor oliwkowy?, czarny stosowany od 1980 w młodszych modelach,
pokaż jaką masz kabinę, 18 to duża kabina na całą szerokość błotników
Kabina duża jest. A kolor faktycznie pod spodem oliwkowy. No to nieźle ktoś kręcił z tą datą produkcji. Traktor idzie do remontu. Ciśnienie na zimnym 3,5 na rozgrzanym około 2 bar. Niby minimalne na biegu jałowym instrukcja podaje 1,4 bara.Na pierwszym cylindrze słychać stukanie ale jakby wyżej. Jakby sworzeń na cylindrze. Na pracującym silniku jak odkręcę zasilanie wtrysku paliwa to stukot ustaje.
nr 5501-.... silnika może wskazywać że blok silnika jest ten sam co w modelu 5511/5545 produkowany w latach 1966-72, ale to nie feler, w moim 59.. odlany nr na bloku silnika to 6701, więc też taki który miał tłoki 100 mm
Podawaj relację na bieżąco, chętnie poczytam i skomentuje.
Missza pisze: ↑10 gru 2021, 11:53
Za pompą wtryskową jest numer 51010101
blok silnika 5101
silnik Z 5101 stosowany już w zetorach 5511/5545
u ciebie nr silnika 5501... czyli po modernizacji silnika Z5101, prawdopodobnie jest to oryginalny silnik ciągnika 5718
aby uzyskać dokładny rok produkcji Twojego ciągnika trzeba by po kolejnych nr seryjnych szukać, takich danych nie posiadam
Dziękuje. Jutro wstawię więcej zdjęć. Mam tak a propos kilka pytań jeszcze. Traktor już ma nowszą maskę tzn światła przód razem w atrapie. A wracając do pytań. Czy napęd przedni bez większych przeróbek pasował by od 5945? brakuje mi rączki i cięgieł od sprzęgła minutowego od WOM czy zrobiłbyś mi zdjęcie jak one są ustawione? Czy pedał od sprzęgła ma na ośce tuleje bo mi lata na boki. Nie mam w skrzyni przestawiania obrotów 540/1000 czy to też kwestia upgrade prostego by była? za tydzień rozbieram go i silnik idzie do kapitalnego remontu. Zastanawia mnie czy też dach ten szerszy z reflektorami mogę założyć do tej kabiny
Dziękuje i pozdrawiam
Zetor 57.. z przednim miał tak zwany napęd lekki, inny niż 67.. i nowsze, nie powiem czy będzie pasował, nie wiem, myślę że wszystko da się zrobić ale czy się to opłaca, własnymi siłami i na dobrych używanych częściach tak, ale usługa mechanika to już idzie w tyś.
np; mój 8045 jest u mechanika, pilne do wymiany jedno łożysko w skrzyni biegów i uszczelniacze WOM, wzmacniacza i sprzęgła napędu, koszt 5 tysięcy złotych,
bo przy okazji trzeba już wymienić to i tamto
Ok. Sprawa si e wyjaśniła z zbiornikiem Paliwa. Jest to czyjaś twórczość tzn. zbiornik starego typu z dospawaną częścią na nowy kokpit:-) A tak poza tym mam pytanie. Czy z przedniej osi sworzeń ciężko schodzi. Mam na myśli ten główny. Po wykręceniu śruby zabezpieczającej nie chce się wybić. Czy niezbędny jest do tej tulei ściągacz czy da rade go wybić. I jak już wybijać to zgodnie z kierunkiem tzn od silnika strony wybijać?
Pozdrawiam
Witam.
Najłatwiej będzie zdemontować oś wraz z korpusem i spróbować wybić młotkiem.
Ściągacz możesz łatwo dorobić u tokarza, pręt gwintowany M20 o wyższej twardości, podkładki, tuleja...
Witaj w Nowym roku.
Traktor już rozebrany i przednia oś też. Mam do Ciebie pytanie wstawiłem zdjęcie i zaznaczyłem strzałką cięgno. W pliku pdf niby pisze że jest to hamulec ręczny ale nie wiem już sam. Mam wrażenie jak tym ruszam to coś w skrzyni się zazębia. Na PDF chodzi o dźwignie 55. Zrobisz mi zdjęcie jak to u Ciebie wygląda?