Witajcie, wszedłem w posiadanie takich lamp. leżaki. Czy te lampy różniły się czymś miedzy C330 a C360? Czy były jednakowe? Oraz z ciekawości ile mogą być warte?
Ostatnio zmieniony 15 gru 2020, 15:42 przez Matt, łącznie zmieniany 1 raz.
Aha, to nie wiem dostałem więc pytam, a to kiedy mizar produkował takie lampy? Nic podobnego nie mogę znaleźć, oprócz zapewne jakości wykonania różniły się czymś? Wymiary itp? Ktoś się orientuję?
Ostatnio zmieniony 10 gru 2020, 16:26 przez Matt, łącznie zmieniany 1 raz.
Matt pisze: ↑10 gru 2020, 16:19
Aha, to nie wiem dostałem więc pytam, a to kiedy mizar produkował takie lampy? Nic podobnego nie mogę znaleźć, oprócz zapewne jakości wykonania różniły się czymś? Wymiary itp? Ktoś się orientuję?
1.Mizar-zapytaj Pana Google
2.https://sprzedajemy.pl/reflektor-przedn ... nr54742734
3.Oryginaly ,a to cos to jak niebo a ziemia to sa lampy do tych co lubia miec na ciagniku choinke ,diody ,stereo itd nie to forum
4.Te lampy noname jedynie troche moze przypominaja reflektory DDR ktore byly przez jakis czas montowane w c360,c330,ale tylko nawiazuja do tego wygladu z oryginalami nie maja nic wspolnego.
Asymetryczne szkla stosowano z pamieci pisze od roku 1979 i byly to zelmoty,reflektory stozkowe. https://imged.pl/lampy-ursus-330-360-ze ... 27747.html
Z pamieci pisze i nie chce sie tu produkowac na darmo Poszukaj w literaturze.
To lampy made in China zdaje się, sam kupiłem kilka kompletów i leżą Lepiej się nadają do zabytku niż inne współczesne - również do Ursusika. Więc jako zamiennik oryginału można wyjątkowo zastosować Ale z oryginałem jak już koledzy pisali nie ma nic wspólnego. Sądzę, że co najwyżej lata 2000 i w górę
Miałem je nawet chwilę w C-4011 jak szykowałem ją do przeglądu technicznego przed remontem skrzyni
Nie wiem skad one sie wziely bo szukalem ich kiedys po katalogach i ani sladu.....
Wedlug katalogow,literatury jedynymi lampami jakie szly do c4011,c360,c330 sa reflektory stozkowe z szklem zelmot.
Do 1979r ze szklem symetrycznym,a po 1979r szklo asymetryczne.
Ciagne temat bo warto okreslic kiedy dane typy reflektorow byly stosowane w ciagnikach ursus.
Dodam ze w samochodach Warszawa tez jest taki podzial na symetryczne i asymetryczne.Symetryczne nowe do Warszawy M20 z lat 50tych sa bardzo drogie i poszukiwane.
1. Stozkowe ,szklo zelmot symetryczne c4011,c355,c360,c330, stosowane do 1979 miesiaca? Te mi sie osobisnie najbardziej podobaja.
3. Refrektory ktore pojawily sie w latach 80tych ze szklem DDR Ruhla c360,c330,T25 nie sa nigdzie ujete,nigdzie nie ma o nich wzmianki.Ale byly bo nawet uzytkownicy tego forum maja ciagniki od nowosci z tym typem reflektorow i oni moga wiecej wiedziec: data produkcji ciagnika itd.
Pomiędzy 1979 a 1983.Ale to nie było tak,że montowane były w tym czasie same DDR-y.Szły w bardzo małych partiach C-330 i C-360 równo z nowym typem Zelmotów już na żarówkę kołnierzową R2.To samo w małym rusku T-25 i MTZ-82.
Wkład jest tej samej średnicy co Polski Fiat 125,Polonez,Star,Autosan,Zetor 5011 do 7745...
No i taka lampa nówka sztuka DDR świeci nieporównywalnie lepiej jak niestety Zelmot obojętnie jaki typ by to nie był.
Pozwolę sobie odświeżyć temat ponieważ udało mi się zdobyć te docelowe lampy DDR. problem tkwi jednak w odbłyśnikach. Nadgryzł je ząb czasu. Wiem ,że istnieje możliwość regeneracji tego w profesjonalnych zakładach. Jednak był bym chyba bardziej skłonny do podmiany. Czy ktoś miał z tym styczność i może doradzić który ze współczesnych wkładów można zastosować i będzie najbardziej zbliżony i najlepszy? Albo może ktoś ma na stanie takie odbłyśniki i by odsprzedał?
Trzeba szukać od Fiata 125,Poloneza,Stara 200 lub Zetora od 5011 do 7745...tylko jest jeden problem bo w tych wkładach nie ma żarówki światła postojowego.Można zrobić otwór samemu.A nic innego w tej średnicy na naszym rynku do kupienia jako nowe nie występuje.
W Starze były od fiata 125p i nie było tam postojowki. Lampy do stara które miały postojowki były montowane w kabinie i były to takie jak Żuk Nysa, dużo większe niż takie jak Star 200 z lampami w zderzaku od fiata czy poloneza.