Był już artykuł o wizycie w Muzeum Kolejnictwa i Przemysłu w Jaworzynie Śląskiej, ale dorzucę swoje zdjęcia.
Ciągnik gąsienicowy FAMO. W muzeum twierdzą że był używany do transportu samolotów lub ściągania uszkodzonych pojazdów z pola walki. Jak dla mnie to jest gąsienicowa ciągówka o zastosowaniu uniwersalnym. Ciekawy jest silnik. Posiada zapłon iskrowy ale także pompę wtryskową i wtryskiwacze. Wygląda jakby mógł pracować na 2 rodzajach paliwa. Oto zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d12 ... cf3c0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a4 ... a63cd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/607 ... d9327.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/da0 ... 30910.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/088 ... 7291f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/827 ... 87518.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f42 ... 61e7a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a79 ... cfc5a.html
Wszelkie informacje na temat tego ciągnika mile widziane. A tak nawiasem mówiąc muzeum jest 9 km od miejsca mego zamieszkania, ale pierwszy raz tam byłem.
Znalazłem dane na temat ciągniczka:
FAMO Boxer
silnik: 4-cyl diesel
napęd: gąsienice, 46 ogniw
liczba biegów: 4+1 wsteczny
osiągi: 2,84 km/h do 7,21 km/h, 3,6 km/h na biegu wstecznym
maksymalny uciąg: 4000 kg
wymiary: długość 2900 mm, wysokość 1850 mm, szerokość: 1210 mm (wąski rozstaw), 1565 mm (standardowy rozstaw), 2100 mm (szeroki rozstaw)
prześwit: 300 mm
waga: 4300 kg przy standardowym rozstawie
promień zawracania: 1550 mm
Może pracować ze spychem czołowym skośnym lub kołowrotem kablowym (wciągarką)
Dane pochodzą z tąd:
http://www.fao.org/docrep/x5393e/x5393e08.htm