Było sporo planów co do tej maszyny z tego co wiem, podwozie miało służyć do budowy wywrotki, później właściciel zmarł a jego syn miał to sprzedać na złom, całe szczęście nie sprzedał i tak to leżało
To nie są aż tak bardzo odległe czasy,żeby kompletnie nie dbać o bezpieczeństwo i norma maszynowa od tamtego czasu nie wiele się zmieniła odnośnie minimalnych wymagań,a jedynie została doposażona o dyrektywy unijne.
Powodzenia w pozyskaniu zbiornika, łyżki i nakrętki od rury! Widzę, że zapowiada się ciekawy projekt i czeka dużo pracy. Dla mnie największym wyzwaniem byłyby mocowanie wieżyczki oraz obrotu.
Coś mnie tknęło i rozkręciłem rozdzielacze, było tak jak myślałem, rdza i woda ale na szczęście na suwakach ostał się jeszcze tłusty nalot z oleju i nie ma na nich rdzy.
Myślę, że porządne czyszczenie w myjące ultradźwiękowej przyniesie pozytywny efekt.
Projekt miał leżeć i czekać ale widzę, że nie dam rady i się za niego wezmę
Ostatnio zmieniony 15 sie 2023, 18:24 przez detalomaniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak a propo filmu. Czerwony kolor to nie był kolor eksportowy a wystawowy. Na MTP na przełomie lat 70-tych i 80-tych wszystkie maszyny Agrometu na wystawach były w tym kolorze z charakterystycznym czarno-białym napisem Agromet i naklejkami Motoimport. Gdzieś mam zdjęcie z targów z 1980 roku gdzie w oddali widać Cyklopa 1 i Cyklopa 2 stojącego obok i oba w takim samym malowaniu jak zresztą wszystkie maszyny na zdjęciu.
krzychu21 pisze: ↑17 sie 2023, 5:46
Czerwony kolor to nie był kolor eksportowy a wystawowy. Na MTP na przełomie lat 70-tych i 80-tych wszystkie maszyny Agrometu na wystawach były w tym kolorze z charakterystycznym czarno-białym napisem Agromet i naklejkami Motoimport. Gdzieś mam zdjęcie z targów z 1980 roku .
Ciekawa wiadomosc, kupilem Cyklopa 214 z lat 70' i pierwszy jego kolor to czerwony. Myslałem, ze był wypiaskowany i pomalowany cały na czerwono.
krzychu21 pisze: ↑17 sie 2023, 5:46
Tak a propo filmu. Czerwony kolor to nie był kolor eksportowy a wystawowy. Na MTP na przełomie lat 70-tych i 80-tych wszystkie maszyny Agrometu na wystawach były w tym kolorze z charakterystycznym czarno-białym napisem Agromet i naklejkami Motoimport. Gdzieś mam zdjęcie z targów z 1980 roku gdzie w oddali widać Cyklopa 1 i Cyklopa 2 stojącego obok i oba w takim samym malowaniu jak zresztą wszystkie maszyny na zdjęciu.
A to ciekawostka. Ciągle wydawało mi się, że to na export tak szły. Mimo wszystko i tak będzie w takich kolorach
Rozdzielacze udało się umyć i myślę, że to zda egzamin.
Żaden kołpak nie ma luzów, być może były zakładane nowe, widać to po oryginalnych bolcach zabezpieczających dźwigienkę.
Pozostało tylko uszczelnić poskładać i brać się za pompy bo też stoją na dębowo.
Co ciekawe zbiornik oleju się odnalazł i niebawem do mnie dotrze