STAR 200 na żółte blachy ,pytania
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 19 paź 2021, 15:41
STAR 200 na żółte blachy ,pytania
Witam
Posiadam kilka pojazdów na żółtych blachach,a chciałbym jeszcze kupić ciężarówkę star 200.Niestety nie mogę się doszukać konkretnych informacji na ten temat, a u kolegów każdy gada co innego.
Może ktoś posiada pojazd powyżej 3,5 tony jako zabytek i mógłby podpowiedzieć co i jak.
OC- rozumiem że jako zabytek taniej no i nie trzeba.
Tachograf? jak to z tym jest? stary 200 mają tacho z tarczkami ,czy jako zabytek musi mieć tacho ,a jeśli musi to czy trzeba je używać?
Podatek drogowy- ponoć zwolniony jeśli jest zabytkiem
Etol- jeżeli używany w wokół komina i nie pod bramkami to nie płace nic?
Czy są jeszcze jakieś wymagania dla takiego stara? . Miałby być użyty raz na jakiś czas na własne potrzeby
Posiadam kilka pojazdów na żółtych blachach,a chciałbym jeszcze kupić ciężarówkę star 200.Niestety nie mogę się doszukać konkretnych informacji na ten temat, a u kolegów każdy gada co innego.
Może ktoś posiada pojazd powyżej 3,5 tony jako zabytek i mógłby podpowiedzieć co i jak.
OC- rozumiem że jako zabytek taniej no i nie trzeba.
Tachograf? jak to z tym jest? stary 200 mają tacho z tarczkami ,czy jako zabytek musi mieć tacho ,a jeśli musi to czy trzeba je używać?
Podatek drogowy- ponoć zwolniony jeśli jest zabytkiem
Etol- jeżeli używany w wokół komina i nie pod bramkami to nie płace nic?
Czy są jeszcze jakieś wymagania dla takiego stara? . Miałby być użyty raz na jakiś czas na własne potrzeby
Ferguson TEA 20
Zetor 25
Ostrówek K 162
Przyczepa D 44-B
Zetor 25
Ostrówek K 162
Przyczepa D 44-B
Re: STAR 200 na żółte blachy ,pytania
Ponieważ swego czasu planowałem i w sumie nadal nie zrezygnowałem z zakupu samochodu ciężarowego to wygląda to tak z tego co ustaliłem.
OC możesz wykupić na krótki okres, np. na miesiąc, nie musisz mieć ciągłości - ale jeśli pojazd nie jest np. pojazdem specjalnym - OC płacisz w zasadzie takiej samej wysokości jak za zwykły samochód ciężarowy.
Przegląd bezterminowy, ale jak będziesz jakoś zarobkowo chciał użyć, to ten przegląd bezterminowy już nie obowiązuje i normalnie musisz co rok.
Tachografu nie musisz mieć, ale Etoll i inne winietowe rzeczy obowiązują normalnie.
Nie pamiętam teraz jak to się miało do kwestii podatku drogowego, ale wydaje mi się, że jest zwolniony, aczkolwiek nie wiem czy w gminie nie trzeba tego jakoś specjalnie argumentować. Jak jesteś rolnikiem to zwolniony jest z automatu
Jeśli coś pokręciłem lub jest nieaktualne to proszę o poprawkę - ww. wiedza to tak sprzed 2-3 lat.
OC możesz wykupić na krótki okres, np. na miesiąc, nie musisz mieć ciągłości - ale jeśli pojazd nie jest np. pojazdem specjalnym - OC płacisz w zasadzie takiej samej wysokości jak za zwykły samochód ciężarowy.
Przegląd bezterminowy, ale jak będziesz jakoś zarobkowo chciał użyć, to ten przegląd bezterminowy już nie obowiązuje i normalnie musisz co rok.
Tachografu nie musisz mieć, ale Etoll i inne winietowe rzeczy obowiązują normalnie.
Nie pamiętam teraz jak to się miało do kwestii podatku drogowego, ale wydaje mi się, że jest zwolniony, aczkolwiek nie wiem czy w gminie nie trzeba tego jakoś specjalnie argumentować. Jak jesteś rolnikiem to zwolniony jest z automatu
Jeśli coś pokręciłem lub jest nieaktualne to proszę o poprawkę - ww. wiedza to tak sprzed 2-3 lat.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: STAR 200 na żółte blachy ,pytania
Co do tachografu, to jeśli samochód był w nie wyposażony, to musi je mieć i w dodatku musi mieć aktualną legalizację. Tu decyduje rok pierwszej rejestracji.
Natomiast zgodnie z art. 3 Rozporządzenia nr 561/2006 norm dotyczących czasu prowadzenia, przerw i odpoczynków nie stosuje się do kierujących:
j. Pojazdami użytkowymi o statusie pojazdów zabytkowych zgodnie z przepisami państwa członkowskiego, w których są użytkowane, wykorzystywanymi do niezarobkowego przewozu osób lub rzeczy.
Podsumowując: kierujący ciężarówką (autobusem) zabytkową wykorzystywaną do użytku osobistego (prywatnego), nie ma obowiązku korzystania z tachografu. Natomiast gdy chciałby przewozić ładunki (pasażerów) odpłatnie lub na potrzeby własne przedsiębiorstwa, to kierujący musi korzystać z tachografu.
Natomiast zgodnie z art. 3 Rozporządzenia nr 561/2006 norm dotyczących czasu prowadzenia, przerw i odpoczynków nie stosuje się do kierujących:
j. Pojazdami użytkowymi o statusie pojazdów zabytkowych zgodnie z przepisami państwa członkowskiego, w których są użytkowane, wykorzystywanymi do niezarobkowego przewozu osób lub rzeczy.
Podsumowując: kierujący ciężarówką (autobusem) zabytkową wykorzystywaną do użytku osobistego (prywatnego), nie ma obowiązku korzystania z tachografu. Natomiast gdy chciałby przewozić ładunki (pasażerów) odpłatnie lub na potrzeby własne przedsiębiorstwa, to kierujący musi korzystać z tachografu.
Re: STAR 200 na żółte blachy ,pytania
No to nie do końca, bo na użytek własny to nie musisz stosować tachografu jedynie, gdy masz DMC poniżej 7500 kg.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: STAR 200 na żółte blachy ,pytania
No to widzisz, ja konsultowałem kiedyś temat z ITD - chcieliśmy pomocą drogową przewozić naszego Zetorka do Wilkowic i powiedziano nam, że jedyna opcja to pojazd poniżej DMC 7500 kg. Okazało się, że to auto miało 7498 kg Nie wiedziałem, że to jest aż taka różnica w prywatnym a własnym
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: STAR 200 na żółte blachy ,pytania
Przewóz na użytek własny wymaga uzyskania odpowiedniego zaświadczenia.
Co do pojazdu pomocy drogowej. Kierujący pojazdem pomocy drogowej (odpowiedni wpis w dowodzie rejestracyjnym) zwolniony jest z korzystania z tachografu w promieniu do 100km od siedziby przedsiębiorstwa.
Co do pojazdu pomocy drogowej. Kierujący pojazdem pomocy drogowej (odpowiedni wpis w dowodzie rejestracyjnym) zwolniony jest z korzystania z tachografu w promieniu do 100km od siedziby przedsiębiorstwa.
Re: STAR 200 na żółte blachy ,pytania
Jako ciekawostka, w w tym roku na Mazowszu widziałem podnośnik koszowy Star 266 na żółtych blachach.
Pojazd jak najbardziej był użytkowany, wynajęty do prac na sieci elektrycznej.
Pojazd jak najbardziej był użytkowany, wynajęty do prac na sieci elektrycznej.
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 19 paź 2021, 15:41
Re: STAR 200 na żółte blachy ,pytania
Dzięki za odpowiedz ,to strasznie zagmatwane.Mimo to kupiłem wczoraj wymarzonego stara z myślą przewodnią "że dalej jakoś to będzie"
Ferguson TEA 20
Zetor 25
Ostrówek K 162
Przyczepa D 44-B
Zetor 25
Ostrówek K 162
Przyczepa D 44-B
Re: STAR 200 na żółte blachy ,pytania
System poboru opłat E-tol nie korzysta z bramek (bramownic), bo wykorzystuje system GPS. Opłaty pobierane są na płatnych odcinkach dróg krajowych i autostrad.Adrian Salino pisze: ↑12 paź 2023, 13:44 Etol- jeżeli używany w wokół komina i nie pod bramkami to nie płace nic?