


Raczej obnizy efektywnosc pracy silnika i zycieBolszewik pisze: ↑05 lut 2024, 20:54 Jeśli tu ktoś dobrał chłodnicę i temperatura jest zamiast około 100 st. C daj my na to 90 st. C to tylko przedłuży jego życie.
nic nie obniży żywtoności silnika.... tu nie było nic na pałe. Facet który konstruował ten traktorek razem z bratem w latach 80 pracowali obaj w fabryce andorii. Skoro silnik po tylu latach pracuje niemal idealnie to Twoje słowa są tylko przypuszczeniami tak jak Gdyby babcia miała wąsy... Z rozmowy z człowiekiem, wyszło iż silnik utrzymywał temp wody w okolicy 85st C zimą oraz około 90st w lato, w ciepłe czy gorące dni. Nie ma ani pompy ani termostatu, jest tutaj po prostu FIZYKA. Jak sam opowiadał, bez chłodnicy temp była w lato przy pracy w okolicy 100-105st i trzeb abyło pilnowąc wody. Patent z chłodnicą usunał problem parowania a silnik pracował w okolicy 90st C.
To niepodwazalny dowod xd jak zmniejeszenie temperatury silnika zwieksza jego sprawnosc xdMat11.1988@wp.pl pisze: ↑06 lut 2024, 19:18
nic nie obniży żywtoności silnika.... tu nie było nic na pałe. Fa . Skoro silnik po tylu latach pracuje niemal idealnie to Twoje słowa są tylko przypuszczeniami tak jak Gdyby babcia miała wąsy...
Twoja wypowiedź dowodzi że nie czytasz ze zrozumieniem treści nigdzie nie było mowy o sprawności tylko o trwałości to dwie różne sprawy.To niepodwazalny dowod xd jak zmniejeszenie temperatury silnika zwieksza jego sprawnosc xd
Most zwężąny star 66 a skrzynia mercedes w115. Bedzie na nim zawieszana koparka DIYpiorun1234 pisze: ↑07 lut 2024, 22:14 W każdym razie proponuję się zaopatrzyć w tuleje, tłok i pierscienie na zapas, komplet zaworów, panewki nadwymiarowe na drugi szlif ( tak bezpiecznie) sekcje pompy wtryskowej oraz końcówkę wtrysku i uszczelkę pod głowice ( a nawet dwie). Będzie na remont za zaś, resztę można dorobić, zregenerować, nigdy nie wiadomo kiedy Andoria przestanie produkować części zamienne.
Chciałem kupić ostatnio pompe wtryskową do silnika 1ca90 i nigdzie już nie ma a o ile to nowsza konstrukcja od silnika s 320 ER
Z czego masz most i skrzynie biegów?
Dzięki, ale nie będe inwestował w sterowniki itp. Ma być prosty włącznik termiczny + przekaźnik. Generalnie silnik miał chłodnice i skoro użytkownik nie usunał tego pomysłu i działało to chce to zostawić. Jest w planie elektryczna pompa wody ale dopiero płynie z Azji. Póki co i tak musze wykonać nowy zbiornik na wodę. Nie dam 550zł za zbiornik który właśnie przerdzewiał i jest sitem. Czujnik cieczy,czujnik termiczny będzie w zbiorniku nie w chłodnicy.marek pisze: ↑11 lut 2024, 14:05 Moim zdaniem przy braku pompy obiegowej wymuszającej obieg cieczy takie rozwiązanie z włącznikiem wentylatora nie zda egzaminu.Już wyjaśniam dlaczego.Jeżeli woda w chłodnicy jest chłodniejsza niż ta w silniku , samoczynny obieg jest zachowany.Wentylator cały czas pracuje. Gdy założysz czujnik i wentylator tylko okresowo będzie załączany to temperatura w chłodnicy i w silniku się wyrówna.Gdy wtedy wentylator się załączy to schłodzi ciecz w chłodnicy, ale obieg samoczynny wystartuje bardzo słabo albo wcale.To moje przypuszczenie.Żeby to sprawdzić zagrzej silnik tak jak jest teraz, Następnie zdejmij pasek i przy pracującym silniku poczekaj aż temperatura w silniku osiągnie 90 stopni. .Załóż pasek wentylatora i zobacz czy silnik ponownie się schłodzi , czyli wystartuje obieg samoczynny. Zrób tak kilka razy.Jeżeli za każdym razem silnik się schłodzi to zakładaj wentylator elektryczny.Jeżeli nie schłodzi to znaczy że miałem rację twierdząc że schładzanie cieczy wentylatorem przy obiegu samoczynnym nie może zostać przerwane podczas pracy silnika . Co do temperatury załączania czujnika wentylatora to miałem w rękach czujniki o temperaturze załączania wentylatora 95 97 stopni I to jest chyba standard.Jeżeli jednak znajdziesz włącznik o temperaturze jaka Cię interesuje to wstaw a obwód przekaźnik co przedłuży żywot czujnika.Można też wykonać lub kupić gotowy na allegro termostat elektroniczny i ustawić sobie żądaną temperaturę załączania