Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
Dobry wieczór!
Czy znacie jeszcze kogoś oprócz Widelec77, kto mógłby ustalić rok produkcji Ursusa C-360? Konkretny egzemplarz należy do mojego wujka.
Skrzynia biegów i tylny most mają ten sam numer fabryczny tj. 378*** i kolor siwy. Natomiast silnik ma oznaczenie S-4003, ma numer fabryczny 325*** i jest z roku 1978. Waham się pomiędzy 1978, a 1979 rokiem tyłu. Ciągnik wujka pracował w SKR-ze. Maszyna mogła mieć zmieniony silnik, choć nie jestem pewien. Pojazd był kupiony przez wujka na fakturę.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Temat chciałbym pozostawić jako rozwojowy i ogólnodostępny dla wszystkich użytkowników.
Czy znacie jeszcze kogoś oprócz Widelec77, kto mógłby ustalić rok produkcji Ursusa C-360? Konkretny egzemplarz należy do mojego wujka.
Skrzynia biegów i tylny most mają ten sam numer fabryczny tj. 378*** i kolor siwy. Natomiast silnik ma oznaczenie S-4003, ma numer fabryczny 325*** i jest z roku 1978. Waham się pomiędzy 1978, a 1979 rokiem tyłu. Ciągnik wujka pracował w SKR-ze. Maszyna mogła mieć zmieniony silnik, choć nie jestem pewien. Pojazd był kupiony przez wujka na fakturę.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Temat chciałbym pozostawić jako rozwojowy i ogólnodostępny dla wszystkich użytkowników.
Re: Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
Bez ostatnich trzech cyfr mozna na pewno powiedziec, ze 378 x x x byly w 1979 roku.
Silnik jest na 100% zmieniany na starszy niz byl.
Silnik jest na 100% zmieniany na starszy niz byl.
Re: Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
Martek
Gdybym jako czwartą cyfrę dorzuciłbym szóstkę, co dałoby 3786**, czy nie zmieniałoby to faktu, że ciągnik i tak byłby z 1979 roku? Czy mogły trafić się w 1979 roku egzemplarze, które mogły mieć jeszcze okrągłą przednią oś?
Gdybym jako czwartą cyfrę dorzuciłbym szóstkę, co dałoby 3786**, czy nie zmieniałoby to faktu, że ciągnik i tak byłby z 1979 roku? Czy mogły trafić się w 1979 roku egzemplarze, które mogły mieć jeszcze okrągłą przednią oś?
Re: Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
3786xx byly w 1979. Oczywiscie ze okragla w tym roczniku.
Nr seryjne w c360 sa wszystkie znane, nie ma chyba sensu zakrywac
Nr seryjne w c360 sa wszystkie znane, nie ma chyba sensu zakrywac
Re: Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
Martek
Dziękuję za pomoc w rozkodowaniu rocznika ciągnika wujka. Życzę miłego dnia!
Dziękuję za pomoc w rozkodowaniu rocznika ciągnika wujka. Życzę miłego dnia!
Re: Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
Nie wiem, czy w ogóle zabiorę się za wujkowy ciągnik. Na razie stoi w oborze w sąsiedniej wsi. Nieodpalany kilkanaście lat. Rozrusznik był wymontowany i rozebrany.
Na sam początek zdobyłem kilka detali. Tabliczki znamionowe tj. na pulpit pod zegarami i na tarczę podnośnika załatwiłem ze swojej pracy. Nakrętkę z wypustką na wąż do odolejacza sprężarki oraz gałkę na dźwignię gazu znalazłem u siebie w garażu. Szperacz ze "ściętym dnem" i płaskim szkłem "Zelmot" mógłbym wymontować z innego egzemplarza - C-355. Na razie kupiłem kilka rzeczy: przerywacz kierunkowskazów Prokom SZN za 15 zł, przycisk rozruchu lub klaksonu Elester - ok. 36 zł, czarne plastikowe pudełeczko na drobne elementy z pokrywką Ursus za 25 zł. Później wrzucę zdjęcia drobiazgów.
Miałbym do Was kilka pytań w sprawie detali dla C-360 z rocznika 1979 oraz literatury.
1. Jakie powinny być obciążniki na koła 16-calowe (chodzi mi o wzór, tj. gładkie lub w prążki)?
2. Jaki powinien być zaczep przedni wraz z obciążnikami?
3. Jakie powinny być czerwone odblaski lub "urządzenia odbłyśnikowe" na tylnych błotnikach i jakiej wielkości?
4. Które książki tj. instrukcję obsługi, instrukcję napraw i katalogi części polecilibyście? Oryginalną PRL-owskie z lat produkcji C-360 czy współczesne, na których okładce jest narysowany czerwony Ursus C-360-3P? Chciałbym mieć pogląd części do C-355, C-360 i C-360-3P, żeby móc zobaczyć, w których numerach egzemplarzy były montowane poszczególne elementy.
5. Czy Ursusy C-360 z pierwszych lat produkcji miały na wyposażeniu korbę rozruchową lub do obrócenia wału w celu ustawienia zaworów? Bowiem przychodzi mi na myśl pewien filmik z YouTube z odpalania Ursusa C-355 na korbę. Musiałbym przyjrzeć się, czy koło pasowe wału silnika ma wypustkę sześciokątną lub z dwoma skośnymi kłami.
6. W którym roku lub od którego egzemplarza wprowadzono zaczep dolny tylny "nowego typu" do C-360? Wujkowy egzemplarz ma zaczep dolny wraz z listwą typowy dla C-355.
7. Pod jaką nazwą są okrągłe podkładki z gumy lub tworzywa sztucznego pod skrzynkę narzędziową?
https://www.youtube.com/watch?v=hhm7K_4AFwM
Na pewno kojarzę, że rocznik 1979 powinien mieć malowane napisy na masce, grill na maskę z siatką w drobne romby lecz bez blaszki na środek atrapy znanej z pierwszych C-330 (1967- ok. 1974) i Ursusów C-355, kierownicę dwuramienną starego typu.
Byłbym wdzięczny każdemu z Was za odpowiedzi.
Na sam początek zdobyłem kilka detali. Tabliczki znamionowe tj. na pulpit pod zegarami i na tarczę podnośnika załatwiłem ze swojej pracy. Nakrętkę z wypustką na wąż do odolejacza sprężarki oraz gałkę na dźwignię gazu znalazłem u siebie w garażu. Szperacz ze "ściętym dnem" i płaskim szkłem "Zelmot" mógłbym wymontować z innego egzemplarza - C-355. Na razie kupiłem kilka rzeczy: przerywacz kierunkowskazów Prokom SZN za 15 zł, przycisk rozruchu lub klaksonu Elester - ok. 36 zł, czarne plastikowe pudełeczko na drobne elementy z pokrywką Ursus za 25 zł. Później wrzucę zdjęcia drobiazgów.
Miałbym do Was kilka pytań w sprawie detali dla C-360 z rocznika 1979 oraz literatury.
1. Jakie powinny być obciążniki na koła 16-calowe (chodzi mi o wzór, tj. gładkie lub w prążki)?
2. Jaki powinien być zaczep przedni wraz z obciążnikami?
3. Jakie powinny być czerwone odblaski lub "urządzenia odbłyśnikowe" na tylnych błotnikach i jakiej wielkości?
4. Które książki tj. instrukcję obsługi, instrukcję napraw i katalogi części polecilibyście? Oryginalną PRL-owskie z lat produkcji C-360 czy współczesne, na których okładce jest narysowany czerwony Ursus C-360-3P? Chciałbym mieć pogląd części do C-355, C-360 i C-360-3P, żeby móc zobaczyć, w których numerach egzemplarzy były montowane poszczególne elementy.
5. Czy Ursusy C-360 z pierwszych lat produkcji miały na wyposażeniu korbę rozruchową lub do obrócenia wału w celu ustawienia zaworów? Bowiem przychodzi mi na myśl pewien filmik z YouTube z odpalania Ursusa C-355 na korbę. Musiałbym przyjrzeć się, czy koło pasowe wału silnika ma wypustkę sześciokątną lub z dwoma skośnymi kłami.
6. W którym roku lub od którego egzemplarza wprowadzono zaczep dolny tylny "nowego typu" do C-360? Wujkowy egzemplarz ma zaczep dolny wraz z listwą typowy dla C-355.
7. Pod jaką nazwą są okrągłe podkładki z gumy lub tworzywa sztucznego pod skrzynkę narzędziową?
https://www.youtube.com/watch?v=hhm7K_4AFwM
Na pewno kojarzę, że rocznik 1979 powinien mieć malowane napisy na masce, grill na maskę z siatką w drobne romby lecz bez blaszki na środek atrapy znanej z pierwszych C-330 (1967- ok. 1974) i Ursusów C-355, kierownicę dwuramienną starego typu.
Byłbym wdzięczny każdemu z Was za odpowiedzi.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 sty 2025, 8:04
Re: Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
Też mam składaka z SKRu po teściu. w dowodzie wpisany rocznik '74 jako c355. ktos rozszyfruje:
most: 1457XX
skrzynia: 3385XX
silnik S-4003 2701XX ('76)
most: 1457XX
skrzynia: 3385XX
silnik S-4003 2701XX ('76)
Re: Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
145 000 to 1972 rok. Twoje dokumenty nie mają żadnego związku z tym ciągnikiem.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 sty 2025, 8:04
Re: Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
mam tam jakis papier drukowany z SKRu (umowa K-S ?) na podstawie ktorego zostal przerejestrowany na tescia (stary dowód też mam), teraz na podstawie tych papierów przerejestrowywałem na siebie, nie robili problemów w WK. Ale domyslam się ze z składakami z SKRów rożne historie sie pojawiały. Na wiosne umyje spód mostu i poszukam innych oznaczen.
a skrzynia który to rocznik?
a skrzynia który to rocznik?
Re: Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
Szukaj dat na odlewach.
Re: Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
Celownik07 pisze: ↑13 sty 2025, 11:45 teraz na podstawie tych papierów przerejestrowywałem na siebie, nie robili problemów w WK.
No jak zrobiłeś przegląd na lewo to przeszło... normalnie na legalu dostałbyś negatywa i byś nie przerejestrował.
Re: Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
Czego na lewo?, jak przerejestrowany, jest w cepiku, opłacone oc, sprawny techniczne to przegląd przechodzi bez problemu.
Re: Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
XD
Dla przykładu:
Rozbijasz swojego Mercedesa S klase, ale ukradłeś takie samo auto w Niemczechl i jeżdzisz dalej na przegląd z dowodem rejestracyjnym tego rozbitego. Diagnosta musi sprawdzić czy numer VIN się zgadza i czy nie było przy nim majstrowane (swego czasu popularne wspawywanie numerów).
Z wątpliwościami co do numerów nie dostaniesz pozytywnego wyniku badania technicznego, a bez ważnych badań nie zarejestrujesz.
Re: Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
Tak lecz tu mowa jest o przerejestrowanym 

Re: Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
Chyba nigdy nie przerejestrowywałeś ciągnika, bo ewidentnie widać że nie wiesz, jaka jest kolej rzeczy.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 sty 2025, 8:04
Re: Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
wazny byl przeglad jeszcze podczas przerejestrowywania - na nowym dowodzie WK przepisał tylko date i dał swoj stempel. Ciagnik nie ma braków w przegladach - robione na czas. z ciekawosci bede mial chwile to sie wczytam w te stare dokumenty
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 sty 2025, 8:04
Re: Odszyfrowanie rocznika Ursusa C-360 wuja i nie tylko
Na moście jest od spodu z logiem ZMU, na silniku, skrzyni biegów z lewej strony.
Czasem bywa że daty są w odwrotnej kolejności szczególnie jak zaczynali z poniedziałku to tak m.in bywało
