Układ paliwowy 1HC102 a S231

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
anim7991
Posty: 273
Rejestracja: 26 lip 2015, 12:44

Układ paliwowy 1HC102 a S231

Post autor: anim7991 »

Słuchajcie, mam pewien dylemat. W starym S231 z pompy do filtra paliwa szły dwa przewody. Jeden z zasilanie pompy a drugi powrót z pompy. Wczoraj jak zdjąłem przewód zasilający pompę to paliwo zamiast lecieć z przewodu leciało z pompy (opadowe). Zwróciłem więc na to uwagę bo w pompie te dwa otwory są połączone kanałem. Wychodzi na to, że tam paliwo jest niefiltrowane (przypuszczenie).
Obrazek

Obrazek

Na zdjęciu widać silnik S231 z dwoma wyjściami z pompy. Na drugim obudowy filtrów (dwa typy). W nowszej wersji ten przewód bliżej bloku jest usunięty a otwory zaślepione śrubami.

Pytanie dokąd prowadzi ten otwór w filtrze, przed czy za wkład filtrujący
anim7991
Posty: 273
Rejestracja: 26 lip 2015, 12:44

Re: Układ paliwowy 1HC102 a S231

Post autor: anim7991 »

Ta czerwona strzałka na pierwszym zdjęciu nie ma związku z tematem, zdjęcie ściągnięte z internetu.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

Re: Układ paliwowy 1HC102 a S231

Post autor: marek »

A filtr gdzie masz wpięty w instalację pomiędzy zbiornikiem a pompą? Jeżeli tak to paliwo musi przejść przez filtr.Przynajmniej takie podłączenie widać na filmikach youtube.
Awatar użytkownika
pop
Posty: 1038
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Układ paliwowy 1HC102 a S231

Post autor: pop »

Pisałem o tym w drugim wątku.Na mój nos ułatwia to odpowietrzenie,a że opadowo zasilane to może być i tak i tak.Na logikę wszystko jest po stronie czystej.
anim7991
Posty: 273
Rejestracja: 26 lip 2015, 12:44

Re: Układ paliwowy 1HC102 a S231

Post autor: anim7991 »

No fotka powinna wyjaśnić.
Obrazek
Po odkręceniu paliwa szybciej paliwo leci z pompy niż z filtra więc można przypuścić, że filtr jest omijany. Nie mam teraz czasu żeby go rozebrać i sprawdzić bo maszyna pracuje. Stąd to pytanie.
anim7991
Posty: 273
Rejestracja: 26 lip 2015, 12:44

Re: Układ paliwowy 1HC102 a S231

Post autor: anim7991 »

Ten przewód który jest w S231 a którego nie ma już w 1HC102 to nadmiar paliwa z pompy. Sekcja ma cały czas ten sam skok więc część paliwa jest puszczana na przelew zależnie od zapotrzebowania. Na logikę, powinien być połączony przed filtr żeby to paliwo przeszło przez niego jeszcze raz. Ale w przypadku, że te dwa króćce w pompie są połączone kanałem to paliwo idzie tam, gdzie mu wygodniej i więc z pominięciem filtra - pytanie, czy ten króciec w obudowie filtrów prowadzi przed czy za materiał filtrujący oraz dlaczego w późniejszej wersji został zaślepiony.
Awatar użytkownika
pop
Posty: 1038
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Układ paliwowy 1HC102 a S231

Post autor: pop »

Z Twojego opisu zrozumiałem ,że oba kanały i tak są połączone,to jest układ bezciśnieniowy ,więc nadmiar spokojnie może być pchnięty na zasilanie.
anim7991
Posty: 273
Rejestracja: 26 lip 2015, 12:44

Re: Układ paliwowy 1HC102 a S231

Post autor: anim7991 »

Nadmiar może być pchnięty na zasilanie oczywiście i pewnie tak jest ale to zasilanie może być też brane z nadmiaru. W tym układzie nie musi być zachowany kierunek przepływu. Pompa może brać sobie paliwo z króćca "powrotu" jak i z "zasilania". Pytanie, czy króciec powrotu paliwa z pompy wchodzi przed wkład filtrujący czy za. Jeżeli za to spoko, jeżeli przed to lipa. No i pytanie czemu po odpięciu zasilania paliwo szybciej leciało z pompy niż z filtrów.
anim7991
Posty: 273
Rejestracja: 26 lip 2015, 12:44

Re: Układ paliwowy 1HC102 a S231

Post autor: anim7991 »

Hej! dzisiaj wymieniałem filtry! Silniki S231 mają więc wadę fabryczną która polega na tym, że pompa bierze sobie niefiltrowane paliwo przed filtra paliwowego. Żeby to ominąć trzeba zrobić tak jak w 1HC102 czyli zrezygnować z drugiego przewodu "powrotnego" pompy wtryskowej (wkręcić zaślepki).

A swoją drogą... niezłych mieliśmy tych "inżynieróFF" którzy potrafili polec na tak prostym układzie. Wstyd wielki.
ODPOWIEDZ