T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
CiagnikT25A
Posty: 15
Rejestracja: 02 wrz 2022, 23:13

T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: CiagnikT25A »

Witam, mam pytanie.
Zmieniłem pompę wtryskową na nową starej nikt nie potrafił zregenerować , po zamontowaniu nowej wyregulowaniu kąta wtrysku ciągnik dymi na czarno przy dodawaniu gazu dość spory dym, na starej pompie też tak było tylko mniej zmierzyłem spalanie na 1 hektar pracy z lekkimi bronami spalił 15 litrów paliwa.
Może być na nowej pompie dawka paliwa ustawiona za duża ? można zmniejszyć ta śrubą z tyłu pompy ?
Awatar użytkownika
pop
Posty: 1038
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: pop »

Możesz wkręcić ,tylko zapamiętaj ile.Powodem może też być przydławiony "przelew",zakładam że kąt wtrysku ustawiłeś prawidłowo.Tak wysokie zużycie paliwa przy lekkiej pracy to kosmos,prawidłowo to nieco ponad 2 litry na mth.
Alchemik
Posty: 425
Rejestracja: 15 sty 2019, 16:29

Re: T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: Alchemik »

Gdzieś ktoś pisał o jakiejś śrubie drążonej z małym otworkiem, jak się zapcha, albo ktoś wymieni na inną to są takie cyrki.
( Przy filtrze? Gdzieś na wyjściu z pompy wtryskowej?)
Jest w tej wersji jakiś powrót oprócz z wtryskiwaczy do baku, czy paliwo krąży z między filtrem a pompą jak w części MTZ i Jumz?
Pompa rzędowa, czy rotacyjna?
Awatar użytkownika
pop
Posty: 1038
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: pop »

Masa tematów jest tutaj o tzw.magicznej śrubce,więc określiłem ogólnikowo jako przydławiony "powrót".Skoro mowa o regulacji z tyłu pompy,to rozumiem ,że klasyczny tłoko-rozdzielacz.
CiagnikT25A
Posty: 15
Rejestracja: 02 wrz 2022, 23:13

Re: T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: CiagnikT25A »

Pompa jest taka sama jak oryginalna ND-21 według mnie jest chyba nieprawidłowo wyregulowana obroty silnika maksymalne są tylko 1500 na starej pompie były 1800. Śruba na środku filtrów z małym otworem sprawdzona czysta. Starej pompy nie mogłem zregenerować ponieważ w okolicy nigdzie nie ma zakładu który potrafił by to zrobić niektórzy widzieli taką pierwszy raz :shock:
Załączniki
588dc55d6756633e988c36cd.jpg
CiagnikT25A
Posty: 15
Rejestracja: 02 wrz 2022, 23:13

Re: T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: CiagnikT25A »

Kąt wtrysku regulowałem na różne sposoby ustawiałem późny i wczesny i kopcił za każdym razem przy późnym dym był bardziej taki biały. Ustawione na znaki na kole pasowym T1 wszystko się zgrało , odpala bez problemu silnik równo pracuje trzyma nawet równe niskie obroty 500 tylko to dymienie przeszkadza i chyba za dużo spala paliwa
Awatar użytkownika
pop
Posty: 1038
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: pop »

Nie wnikam jaką strategię przyjąłeś odnośnie nowej pompy,bo jak widać wszystko jest nie tak.Zakładając,że można ją wyregulować,to trzeba naruszyć plomby.Przy tak dużych rozbieżnościach ,pompa powinna trafić na stół do podstawowej regulacji,a wtedy dopiero jeśli będzie potrzeba wykonać korekcję dawki i obr.max już na ciągniku.Wbrew wielu opiniom krążących o tych pompach,uważam że jest to bardzo trwały podzespół,a jej budowa w części zasadniczej nie różni się od Bosch VP,które jeżdżą w milionach aut.A tak z ciekawości co było nie tak ze "starą"pompą,że zadecydowałeś o jej wymianie ?,bo kupno czegoś nowego i dobrego do władymirca,jest znacznie trudniejsze niż do Ursusów.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: Bolszewik »

Obroty maksymalne wg. instrukcji to właśnie 1800 obr/min. Więc Ty masz ciut za mało.

Ta "magiczna śrubaka" znajduje się jak pisał Pop, powrót na filtry paliwa. Otworek powinien być maleńki, myślę że 0,2 - 0,3 mm. Nie odkręcę swojej bo zapasową dałem koledze i jak się urwie to problem, a kupić trudno.
Może zatkany jest przewód. Czasem tak bywa że po spuszczeniu paliwa i odpowietrzeniu coś odpadnie i zatka przewody lub zablokuje coś w pompie ?
Czarny dym to na pewno za duże spalania co zresztą potwierdza Twoja obserwacja zużycia paliwa.

Nigdy nie regulowałem pompy wtryskowej, ale jak radził Pop wszystko zapisuj żeby można były wrócić do pkt. wyjścia.

Nie wiem dlaczego mechanicy tak tych pomp nie lubią. Mój pali i chodzi bez problemu choć wiem że pompa jest uszkodzona (niewielki wyciek paliwa).
Nie tykam tego tematu właśnie dlatego że nikt nie chce ich robić. Wujek mając władka bardzo zazdrościł mi tego że ładnie pali i równo pracuje. Postanowił m.in. zrobić pompę. Z tego co pamiętam to trzy razy wracała na warsztat.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
pop
Posty: 1038
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: pop »

Mechanicy wychowani na zasadach panujących w SKR,PGR,POM,byli bardzo odporni na nową wiedzę,więc wszystko co różniło się od konstrukcji "30"i"60",kwitowali do d..y i trzeba to zmienić na coś,co potrafimy naprawić.W Trzebnicy był majster od pomp,który naprawiał w "tamtych"czasach pompy od różnych pojazdów i on żadnych problemów z pompą od władymirca nie miał,bo jak ją raz rozebrał ,to wiedział już ,że to nic dziwnego i nie opowiadał bajek jak inni.To właśnie beznadziejnie niska wiedza mechaników traktorowych z "tamtych"czasów,zmotywowała mnie żeby samemu zadbać o sprzęt.Dzięki temu nigdy nie miałem problemów z solidną instalacją elektryczną,hydrauliką ,ukł.paliwowym itp.
CiagnikT25A
Posty: 15
Rejestracja: 02 wrz 2022, 23:13

Re: T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: CiagnikT25A »

Stara pompa przepuszczała paliwo do oleju i wylewał się korkiem u góry ciężko odpalał i czasami miał falujące obroty silnik równo nie pracował
CiagnikT25A
Posty: 15
Rejestracja: 02 wrz 2022, 23:13

Re: T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: CiagnikT25A »

Na moją odpowiedzialność wkręciłem o 1,5 obrotu śrubę z tyłu pompy regulacji dawki paliwa , zaznaczyłem markerem jak było poprzednio i ciągnik zaczyna mniej dymić zobaczę jak będzie w pracy w polu może jeszcze trzeba wkręcić . Znalazłem w internecie człowieka który regeneruje pompy do T25 można mu przysłać kurierem i naprawi i odeśle chyba oddam starą do regeneracji koszt 500zł
Awatar użytkownika
pop
Posty: 1038
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: pop »

Oczywiście wkręciłeś tę"grubą"śrubę nie sam korektor?.Przed oddaniem pompy do regeneracji zdemontuj dozator i sprawdź jego stan,to b.częsta przyczyna objawów o których piszesz(choć oczywiście nie jedyna).Dźwigienka dozatora musi poruszać się lekko,tak żeby ciężar kostki dozującej na sekcji wys.ciśnienia pod własnym ciężarem przestawiał ją w skrajne położenie,nie może też być luzu pomiędzy dżwigienką zewnętrzną i wewnętrzną dozatora.Zużyte uszczelnienia na dozatorze,powodują przedostawanie się ropy z sekcji do korpusu pompy,naprawa jest banalnie prosta w tym przypadku.Zużyta pompa zasilająca też będzie sikać w korpus.
RedDEVIL
Posty: 77
Rejestracja: 13 wrz 2024, 17:59

Re: T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: RedDEVIL »

pop pisze: 31 mar 2023, 11:14 naprawa jest banalnie prosta w tym przypadku.
Możesz ten temat rozwinąć? czytaj gdzie dokładnie ten oring/uszczelnienie jest ? i ile pompy trzeba rozebrać żeby go wyciągnąć.
Superol CB wykończył tyle silników, ile wódka ocaliła zwierząt na polowaniach.
Awatar użytkownika
pop
Posty: 1038
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: pop »

Obrazek

Obrazek
Może też w wyniku zużycia przeciekać między korpusem i wałkiem dźwigienek,ale tego nie naprawisz,tylko wymiana na nową część.Wymiana dozatora jest prosta odkręcasz dekielek pompy,odpinasz cięgno regulatora,odkręcasz jedną śrubę,chyba M6 i wyciągasz cały dozator.Pół godziny powinno wystarczyć na tę operację.
RedDEVIL
Posty: 77
Rejestracja: 13 wrz 2024, 17:59

Re: T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: RedDEVIL »

Dziękuję za odpowiedź, wczoraj zgłębiłem temat za pomocą dokumentacji i internet, faktycznie wymiana oringu nie jest zbytnio filozoficzna, chyba że coś się nie odkręci, ale to widomo ... Także wpadłem że to ustrojstwo może mieć przeciek wewnętrzny i tamtędy broi, bo jeśli oring zewnętrzny nie sparciał ze starości , to raczej powinien żyć. Do brzegu, próbowałem w internecie kupić nowy najlepiej org, ale to marzenia ściętej głowy. Pytanie, czy ktoś testował te zamienniki dozowników i jak z ich jakością ? Drugie pytanie, sekcja tłocząca wysokiego ciśnienia, też ma na zewnętrz taki cacuśny oring i nie jest tak że jak on walnie to rozwala dozownika ?
Superol CB wykończył tyle silników, ile wódka ocaliła zwierząt na polowaniach.
Awatar użytkownika
pop
Posty: 1038
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: pop »

W przestrzeni sekcji raczej nie powstanie ciśnienie,które mogłoby uszkodzić oring,bo tam jest na poziomie tego co wytworzy pompka zasilająca.Mały przeciek który powoduje rozrzedzenie oleju z mojego doświadczenia nie jest żadnym problemem.Jeśli zbiera się tyle paliwa,że wywala przez odpowietrzenie,to ja najprawdopodobniej zacząłbym od pompki zasilającej ,bo tam od str,popychacza nie ma żadnego uszczelnienia,więc jak się wychechła ,będzie spory przeciek.Przez uszczelnienie ośki dozatora,też może sporo się przedostawać.Albo kupujesz to co jest,albo Ci się chce i regenerujesz stary.
RedDEVIL
Posty: 77
Rejestracja: 13 wrz 2024, 17:59

Re: T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: RedDEVIL »

pompkę zasilającą wymieniałem z 10 mth temu , sika odpowietrznikiem pompy ON aż miło na wyższych obrotach. Teraz kupiłem kolejną , niby super tubo jakość, czyli jakoś to będzie. Przyszła w piątek , jeszcze jej nie widziałem , ale chcę ją zmienić profilaktycznie z dozownikiem, jak to nie pomoże ... cóż, wykręcę śrubę kontrolną poziomu w pompie założę króciec wężyk i bańka 5 l pod kabiną , oczywiście musi dyndać na sznurku :)
Druga opcja to zamiast korka wlewu do pompy, króciec i wężyk , koniecznie sparciały i do baku , że też jakiś Iwan na to nie wpadł, byłoby samrowanie ropą jak w Perkinsie :)
Superol CB wykończył tyle silników, ile wódka ocaliła zwierząt na polowaniach.
Awatar użytkownika
pop
Posty: 1038
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: T-25 po wymianie pompy wtryskowej dymi na czarno

Post autor: pop »

pompujesz 5 atm w zasilanie sekcji i obserwujesz,gdzie wyłazi.
ODPOWIEDZ