Esiok s7
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 mar 2024, 18:24
Esiok s7
Witam, mam ciagniczek z silnikiem s301d i chciałem dolozyc alternator akurat mam taki z c360 i potrzebuje dorady jakie zrobic przelozenie na kołach pasowych żeby było ładowanie, alternator ma ładowanie w granicach 2000 obrotow sprawdzane wkrętarka która kreci się właśnie do 2000 obrotow, założyłem kolo pasowe 60 mm na kole zamachowym i nie dużo mu brakuje aby zaczął ładować i zastanawia mnie czy nie jest czasem za małe kolo pasowe.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 mar 2024, 18:24
Re: Esiok s7
Obroty silnik ma na poziomie 2000, a alternator jak kręciłem wiertarka to czuć było opór przy koncowych obrotach właśnie gdzieś na przełomie 2000 i jak mierzyłem miernikiem to do tego odczucia oporu było 12.7 cały czas i kontrolka nie gasła a jak na dochodziło do maksymalnych obrotow wkrętarki to kontrolka gasła no i łodowanie było na przełomie 14.5 14.75
Ostatnio zmieniony 14 paź 2024, 20:07 przez Django1992, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 mar 2024, 18:24
Re: Esiok s7
I chodzi oto przy jakim spasowaniu kol pasowych osiągnąć te 2 tys obrotow na alternatorze żeby silnik był w stanie osiągnąć tyle przy ogólnym jego obciążeniu
Re: Esiok s7
Jak on od takich obrotów zaczyna się wzbudzać to coś z nim nie tak?. Normalnie to już od 600/700 obr\min.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 mar 2024, 18:24
Re: Esiok s7
Dobrze bo 600/700 to jest przy silniku alternator ma na wolnych obrotach silnika osiągać 2000 2500 obrotow
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 mar 2024, 18:24
Re: Esiok s7
Dlatego potrzebuje dobrać spasowanie kol pasowych by właśnie osiągnąć nominalna prędkość alternatora przy nizych obrotach silnika
Re: Esiok s7
wrzuciłem przykładową charakterystykę na której widać,że obr.wzbudzenia wynoszą 1200,więc skoro wiesz jak kręci się silnik na wolnych to w czym problem,bo nie bardzo rozumiem.Django1992 pisze: ↑14 paź 2024, 19:47 I chodzi oto przy jakim spasowaniu kol pasowych osiągnąć te 2 tys obrotow na alternatorze żeby silnik był w stanie osiągnąć tyle przy ogólnym jego obciążeniu
Sugerowanie się obrotami wiertarki to marny pomysł,bo skąd możesz wiedzieć ile przysiadła pod obciążeniem.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 mar 2024, 18:24
Re: Esiok s7
No po prostu sprawdzałem czy wgl alternator działa więc użyłem wiertarki by sprawdzić właśnie czy wzbudzę alternator i czy kontrolka zgasnie, no i nie wiem o ile nam zwiekszyc kolo pasowe by osiągnąć właśnie te 2 tys obrotow alternatora przy niskich obrotach silnika bo max obroty to właśnie 2 tys
Re: Esiok s7
Fajnie ale ja nie widzę w tym kompletnie sensu, bo raz że to się kompletnie nie opłaca a dwa ze ten alternator jest jakiś nie za bardzo dobry i wymaga naprawy/wymiany wg. mnie.
A może to nie jest alternator?, jakieś zdjęcie rozwiało by trochę wątpliwości.
A może to nie jest alternator?, jakieś zdjęcie rozwiało by trochę wątpliwości.
Re: Esiok s7
Ale dziwne pytania zadajesz,zakładając ze Twój alternator ma charakterystykę podobną do tego co wkleiłem,to przecież jaśniej nie można,żeby osiągnąć max mocy musisz potroić obroty,a wtedy altek będzie się wzbudzał przy ok.400 obr.silnika,a jakie obr.jałowe utrzymujesz w tym esioku to tylko Ty możesz sprawdzić.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 mar 2024, 18:24
Re: Esiok s7
I właśnie oto mi chodziło i wyjaśniłeś mi że muszę w takim przypadku zwiekszyc conajmniej 3krotnie kolo pasowe względem kola alternatora nie mam pewności jakie są wolne obroty no bo nie mam obrotomierza założonego i czym sprawdzicpop pisze: ↑14 paź 2024, 21:43 Ale dziwne pytania zadajesz,zakładając ze Twój alternator ma charakterystykę podobną do tego co wkleiłem,to przecież jaśniej nie można,żeby osiągnąć max mocy musisz potroić obroty,a wtedy altek będzie się wzbudzał przy ok.400 obr.silnika,a jakie obr.jałowe utrzymujesz w tym esioku to tylko Ty możesz sprawdzić.
Re: Esiok s7
Może masz za małej wartości żarówkę w kontrolce. Powinna mieć 4 do 5 Wat. Dlatego potrzebuje tak dużych obrotów wzbudzania. Ja sprawdzam altki wiertarką która ma max. 800 obrotów i nie ma problemu ze wzbudzaniem. Przeważnie w pojazdach jest przełożenie 1x3 .Jeżeli teraz masz kółko pasowe 60 mm to musisz dać ok. 180 mm.