Mój ZETOREK

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

Mój ZETOREK

Post autor: Deleted_User »

Witam wszystkich Forumowiczów
Choć od dawna odwiedzam tę fajną stronkę, swój komentarz zamieszczam pierwszy raz.Robię to z ogromną przyjemnością, gdyż Wasze publikacje zainspirowały mnie do zakupu i "odnowienia" zetorka 25-k.Zakupu dokonałem w tegoroczny długi wekend majowy w okolicach Poznania.Maszyna była własnością rolnika sadownika i była wykorzystywana do transportu owoców z sadu do przechowalni.Mój podziw wzbudził fakt iż ZETOREK jest fabrycznie kompletny.Po przetransportowaniu traktorka w okolice Warszawy, gdzie posiadam budynek garażowy przystąpiłem do pracy.Na dziś maszyna jest prawie gotowa.Do wykonania pozostały napisy na masce, odnowienie znaczka ZBROIOVKI i montaż przewodów elektrycznych do lamp tylnych. Z napisami czekałem(choć wykonałem szablon do malowania) bo liczę na Waszą pomoc w zdobyciu naklejek.
Prosze o rade jak mogę zamieścić fotki, abyście mogli. ocenićmoją pracę.
pozdrawiam
Czelpi

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12802
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Mój ZETOREK

Post autor: Ursus »

Witam serdecznie!
Cieszy mnie ogromnie fakt, że to dzięki RT kupiłeś Zetorka ;) Jeśli chodzi o fotki to prześlij je na adres retrotraktor@wp.pl a ja je tutaj wstawie :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Mój ZETOREK

Post autor: Jacek ze Skansena »

Witaj kolego! Ciesze się z Twojej decyzji. To jest coś co się robi i nikomu nie szkodzi. I o to właśnie chodzi. Robić coś co przynosi sobie i innym satysfakcje. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: Mój ZETOREK

Post autor: Szczepan-1990 »

Czekamy na fotki :D
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12802
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Mój ZETOREK

Post autor: Ursus »

Fotki wstawiłem do pierwszego posta - bardzo fajny Bocianek :) Jeszcze jak będzie napis to już wogóle Zetorek będzie super.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 195
Rejestracja: 09 paź 2006, 19:18

RE: Mój ZETOREK

Post autor: Mirek »

No fajnie fajnie:D Ciekawa kolorystyka:lol: Widze tylna oś przystosowana do założenia bliźniaków. Naprawde dobra robota, ale najważniejsze, że kolejny zetorek odżył:yes:
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: Mój ZETOREK

Post autor: Szczepan-1990 »

Super! Kolorystyka zblizona do New Hollandów rodem z fabryki.Widzę tam prace pędzlem. Super maszyna! Pozdrawiam!!!!!!
Awatar użytkownika
whar
Posty: 143
Rejestracja: 27 lip 2007, 20:27

RE: Mój ZETOREK

Post autor: whar »

Fantastyczna sprawa.
Traktor wygląda, jakby dopiero co wyjechał z fabryki.
Równie dobra jak praca restauratora, jest praca fotografa.
Znakomicie skadrowane zdjęcia.
pozdr
Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 195
Rejestracja: 09 paź 2006, 19:18

RE: Mój ZETOREK

Post autor: Mirek »

Gdzies widziałem zdjęcie zetorka na bliźniakach. A aku faktycznie pod siedzeniem powinien być:D
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Mój ZETOREK

Post autor: Deleted_User »

Pozdrawiam wszystkich.
Dzieki za ciepłe komentarze i uwagi.Miejsce na akumulator jest oczywiście pod siedzieniem, ale poprzedni właściciel zastosował taki bardzo wygodny "wynalazek". To rozwiązanie zostawiłem z uwagi na możliwość b. szybkiego podłączenia akumulatora, gdyż przewiduję że moja maszyna będzie wykorzystywana sporadycznie.Taki sposób eksploatacji z całą pewnością nie będzie dobrze służył baterii, zamontowanej na stałe i dlatego dotychczas jak potrzeba stosuję akumulator od swojej osobówki-dosłownie chwila roboty
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2695
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Mój ZETOREK

Post autor: SEBRIGHT »

Świetnie zrobiony Zetorek
W sumie dostęp do akumulatora pod siedzeniem jest troszkę problematyczny.
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
felek
Posty: 143
Rejestracja: 23 lip 2006, 21:32

RE: Mój ZETOREK

Post autor: felek »

Akumulatorek w tym miejscu to orginał.Widziałem taki w zetorku z 1950 r. Siedzenie miał takie blaszane jak w kosiarkach konnych.
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: Mój ZETOREK

Post autor: rafal »

Piękny Bocianek, gratuluję. Ptarze , patrze i nie moge się napatrzeć, jest sliczny.:)
Zetor cały czas mnie zaskakuje. To mówicie, że takie mocowanie akumulatora to było seryjne? Bardzo ciekawe. Może to była jakaś przejściówka?
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Mój ZETOREK

Post autor: Jacek ze Skansena »

No nie to napewno racjonalizatorskie rozwiązanie. Nie spotkałem na żywo i w literaturze. To by trzeba mimo wszystko zdemantować w przyszłosci bo na wystawie od razu da sie zauważyć a nasłuchasz się też co nie miara. Na razie do czasu całkowitej naprawy to czemu nie. To tylko moja rada. Szkoda go szpecić jak tyle pracy włożonej.
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Mój ZETOREK

Post autor: Deleted_User »

Witam wszystkich.W zeszlym roku kupilem ZETORA 25 silnik igla wyremontowalem wlozylem kupe kasy ale sa z nim dwa problemy jeden to zakleszczajace sie biegi(bardzo ciezko czasami przechodza ) ale da sie wytrzymac jesli ktos zna jakis sposób na to prosze o porade i drugi powazniejszy jak mi sie wydaje to cisnienie ojeju w lecie mial na zimnym 4 atm na ciepłym 2 atm( dodam ze olej wymienilem lecz nie pamietam nazwy jakis z beczki do diesla)ostatnio sprawdzajac jak odpali przy temp. 0 stopni po latwym odpaleniu cisnienie oleju wyskoczyło na max.okręcilo wskazówke az wycislo olej z filtra.Co moze byc przyczyną???????????
gdzie reguluje sie cisnienie??????????
dodam ze traktor jest z 1948 roku
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: Mój ZETOREK

Post autor: rafal »

Witaj Janusz, to cisnienie 4 na zimnym i 2 na ciepłym jest w normie. W zasadzie trzeba tylko patrzeć jak zachowuje się po dodaniu gazu , czy wskazówka reaguje. Wtedy wiadomo ,że pompa olejowa ma parwidłowy zasys. Natomisat to co Ci się przydarzyło to przyczyna mógł być sam olej - zbyt gesty lub zanieczyszczenia, które gdzieś na ujściu za filtrem zatkały kanał olejowy. Oleje typu superol trzeba zmieniać na lato i na zime gdyż mają one rózne zakresy gęstnienia. Najlepjej stosować , któryś z nowoczesnych olei mineralnych do wysokoobciazonych diesli pracujących w szerokim spektrum temperatur. Dobrze chłodzacych silnik latem z prawidłowym filmem olejowym i nie gesteniejacym za bardzo zimą.
Przy pompie olejowej jest taka sruba regulijaca cisnienie oleju. Tam pracuje spręzyna otwierająca zawór przelewowy w przypadku nadmiernego wzrostu ciśnienia. Prawdopodobnie albo ta śruba jest za bardzo prezykręcona, albo spręzynka zaworu przelewowego zesztywniała i straciła swoja elastyczność i nie otwiera się w przypadku wzrostu cisnienia.
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Mój ZETOREK

Post autor: Deleted_User »

DZieki (rafal),wlasnie zamierzam zmienic olej mysle ze wleje Lotos Diesel,a co do tego cisnienia to słyszalem terz opinie ze mam padniety silnik i ktos podkrecil smarowanie na maxa,chodzi o wał korbowy podobno moze byc do szlifu ale wymienie olej i zobacze a jezeli znowu przez lato bedzie za niski to podkrece go na lato
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Mój ZETOREK

Post autor: Jacek ze Skansena »

Z tym remontem sie nie spiesz. Ja miałem taki przypadek. Cisnienie było ok a ty nagle olej zaczął wyłazić gdzie się da. Poszła uszczelka pod pompą wtryskową. Jakis uszczelniacz. Kolega popracował nad pompa i jest ok. Sprawdź tam.
ODPOWIEDZ