Kąt wtrysku S301D
Kąt wtrysku S301D
Proszę o pomoc odnośnie prawidłowego ustawienia kąta wtrysku w silniku S301D.
Znalazłem różne "wersje" co do ustawiania kąta i nie wiem w jakim punkcie ma być koło, dokładnie na PT2000 czy w innym miejscu ?
Proszę o pomoc i wskazówki.
Znalazłem różne "wersje" co do ustawiania kąta i nie wiem w jakim punkcie ma być koło, dokładnie na PT2000 czy w innym miejscu ?
Proszę o pomoc i wskazówki.
Re: Kąt wtrysku S301D
Czyli rozumiem, że te 39 stopni przed GMP to właśnie punkt na kole PT2000 ?
I wtedy ma nastąpić "drgnięcie" paliwa z pompy ?
Przepraszam, że dopytuję, ale tak jak pisałem wcześniej, znalazłem kilka wersji co do kąta wtrysku. Chcę w swoim silniczku poustawiać wszystko tak jak ma być i muszę mieć pewność co do ustawienia kąta wtrysku.
I wtedy ma nastąpić "drgnięcie" paliwa z pompy ?
Przepraszam, że dopytuję, ale tak jak pisałem wcześniej, znalazłem kilka wersji co do kąta wtrysku. Chcę w swoim silniczku poustawiać wszystko tak jak ma być i muszę mieć pewność co do ustawienia kąta wtrysku.
Re: Kąt wtrysku S301D
Ogólnie to mało jest konkretnych informacji na ten temat - albo każdy ustawia na pałę czyli źle albo nikt nie chce się podzielić tą tajemnicą.
Ja rozumiem to tak, że przy 2000obrotów silnika wtrysk ma nastąpić na punkcie P2000. Czyli podłączamy lampę błyskową na przewód wtryskowy i sprawdzamy jak to tam wypada. Oczywiście są lampy stroboskopowe do diesla.
Prawda jest taka, że ustawianie na kapilary to taki trochę z dupy pomysł ale każdy tak robi bo jak niby inaczej. Oczywiście trzeba określić jaką się ma pompę bo są pompy z stałym początkiem tłoczenia zmiennym końcem ale są też ze stałym końcem a zmiennym początkiem tłoczenia to wtedy już na kapilary jak to ustawić ja się zmienia dynamicznie początek względem położenia listwy?
A druga sprawa jest taka, że jak kiedyś chciałem ustawić zapłon w S-231 to, żeby na kapilarę ustawić przy punkcie na kole to musiałbym chyba pompę o minimetr zeszlifować albo centymetr podnieść.
Ja rozumiem to tak, że przy 2000obrotów silnika wtrysk ma nastąpić na punkcie P2000. Czyli podłączamy lampę błyskową na przewód wtryskowy i sprawdzamy jak to tam wypada. Oczywiście są lampy stroboskopowe do diesla.
Prawda jest taka, że ustawianie na kapilary to taki trochę z dupy pomysł ale każdy tak robi bo jak niby inaczej. Oczywiście trzeba określić jaką się ma pompę bo są pompy z stałym początkiem tłoczenia zmiennym końcem ale są też ze stałym końcem a zmiennym początkiem tłoczenia to wtedy już na kapilary jak to ustawić ja się zmienia dynamicznie początek względem położenia listwy?
A druga sprawa jest taka, że jak kiedyś chciałem ustawić zapłon w S-231 to, żeby na kapilarę ustawić przy punkcie na kole to musiałbym chyba pompę o minimetr zeszlifować albo centymetr podnieść.
Re: Kąt wtrysku S301D
No właśnie, są różne wersje co do ustawienia kąta wtrysku.
Nie wiem, która jest poprawna. Bo jak ustawię wartość 5,4mm na popychaczu, to nie pokrywa się to z rozpoczęciem tłoczenia w rurce na pompie.
Nie wiem, która jest poprawna. Bo jak ustawię wartość 5,4mm na popychaczu, to nie pokrywa się to z rozpoczęciem tłoczenia w rurce na pompie.
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Kąt wtrysku S301D
A jest na kole zamachowym znak GMP i czy fizycznie pokrywa się z tłokiem w górny martwym punkcie?
Re: Kąt wtrysku S301D
Tak, znak GMP pokrywa się realnie z pozycją tłoka.
Re: Kąt wtrysku S301D
Na mój rozum PT pewnie" początek tłoczenia"to moment w którym krzywka zaczyna działać na popychacz i nie ma to nic wspólnego z punktem wtrysku,bo te 40 st.to na zdrowy chłopski rozum zbyt wcześnie na odpał.Ja przynajmniej tak bym regulował i oczekiwał wtrysku w okolicach kilkanaście,dwadzieścia st,przed gmp.
Moja teoria,bo nigdy z tym motorem się nie zetknąłem.
Moja teoria,bo nigdy z tym motorem się nie zetknąłem.

Re: Kąt wtrysku S301D
A może ktoś zna ten silnik i pomoże jak to powinno być...
Re: Kąt wtrysku S301D
A co to jest początek tłoczenia? Przecież gdy sekcja zaczyna tłoczyć to ciśnienie natychmiast osiąga wartość progową zaworu we wtryskiwaczu i następuje wtrysk - tam nie ma zwłoki że pompa potrzebuje skoku do zbudowania ciśnienia. Może jest jakaś charakterystyka pracy wtrysku która jest inna podczas pracy a inna na ustawianiu kapilarnym. W Pompach o stałym początku a zmiennym końcu czas wtrysku jest liczony od PT -> KW czyli wtrysk może trwać dłużej bądź krócej ale liczenie występuje od momentu stałego początku co oznacza, że wtrysk musi być dużo przyśpieszony względem GMP. Gdyby było inaczej (moment zapłonu w momencie początku wtrysku) to przy maksymalnej dawce silnik niemiałby czasu na wtryśnięcie całej dawki paliwa przed zapłonem.
Czyli PT jest przykładowo przy 40stopniach ale koniec już jest ruchomy i może być przy 20,10 zależnie od czasu trwania wtrysku czyli momentu odsłonięcia kanału powrotnego w sekcji pompy wtryskowej (położenia listwy).
Gdyby tak było takie proste to instrukcja mówiłaby o ustawieniu na kapilary.
Jeszcze dochodzi do tego, że kąt zapłonu zmienia się dynamicznie względem obrotów a sam wtrysk paliwa to też nie do końca jest zapłon bo on występuje później - jak później zależy od wielu czynników. W silniku benzynowym tam jest kilka stopni przed GMP zapłon ale samo rozejście się ciśnienia występuje już po przełamaniu GMP.
Szybkość zapłonu i sam przebieg przy zapłonie samoczynnym jest wolniejszy niż benzyny i wymaga innego wyprzedzenia.
Temat dość ciekawy, trzeba dokupić kilka książek. Temat pomp sekcyjnych jest na tapecie od pewnego czasu i może trzeba go rozszerzyć
Czyli PT jest przykładowo przy 40stopniach ale koniec już jest ruchomy i może być przy 20,10 zależnie od czasu trwania wtrysku czyli momentu odsłonięcia kanału powrotnego w sekcji pompy wtryskowej (położenia listwy).
Gdyby tak było takie proste to instrukcja mówiłaby o ustawieniu na kapilary.
Jeszcze dochodzi do tego, że kąt zapłonu zmienia się dynamicznie względem obrotów a sam wtrysk paliwa to też nie do końca jest zapłon bo on występuje później - jak później zależy od wielu czynników. W silniku benzynowym tam jest kilka stopni przed GMP zapłon ale samo rozejście się ciśnienia występuje już po przełamaniu GMP.
Szybkość zapłonu i sam przebieg przy zapłonie samoczynnym jest wolniejszy niż benzyny i wymaga innego wyprzedzenia.
Temat dość ciekawy, trzeba dokupić kilka książek. Temat pomp sekcyjnych jest na tapecie od pewnego czasu i może trzeba go rozszerzyć
Re: Kąt wtrysku S301D
Patrzyłeś na poradniki na YT?
Tam jest poradnik jak gość ustawia na kapilary właśnie ale to (moim zdaniem) sposób pi razy drzwi razy futryna.
Tam jest poradnik jak gość ustawia na kapilary właśnie ale to (moim zdaniem) sposób pi razy drzwi razy futryna.
Re: Kąt wtrysku S301D
Właśnie teraz włączyłem jakiś przypadkowy filmik i czy to nie jest tak ,że krzywka dojeżdża do popychacza i go naciska?bo nie bardzo rozumiem to o czym mówisz,tłok musi wytworzyć ciśnienie sprężając paliwo.
Re: Kąt wtrysku S301D
Tak, żeby poruszyć tłokiem sekcji to rolka musi być popchnięta przez krzywkę popychacza ale sam moment ruszenia kapilary a moment wtrysku to dwie inne bajki. Tam na filmiku gość ustawia kapilarę na 2cm (około na oko) przed GMP co oznacza że PT podczas pracy silnikach na obrotach wypada już dużo wcześniej.
Sam do końca nie mam wiedzy żeby się coś więcej po mądrować ale nie da się fizycznie ustawić początku wtrysku przez kapilary na punkty na kole PT2000 czy podobnie (ani w S301D ani w S-231/HC102).
Sam do końca nie mam wiedzy żeby się coś więcej po mądrować ale nie da się fizycznie ustawić początku wtrysku przez kapilary na punkty na kole PT2000 czy podobnie (ani w S301D ani w S-231/HC102).
Re: Kąt wtrysku S301D
Wiadomo, że diesel musi sprężyć powietrze do uzyskania zapłonu ale samo odpalenie się paliwa też jest powiązane (bardzo mocno) z czasem rozpoczęcia i zakończenia wtrysku. Moment wtryśnięcia paliwa jest mocno powiązane z momentem zapłonu i rozejścia się płomienia. Tak mniej więcej to wtrysk paliwa jest w czasie trwania sprężania powietrza i nagłego wzrostu temperatury.
Re: Kąt wtrysku S301D
Dlatego na moją logikę "początek Tłoczenia"to moment kiedy krzywka zaczyna dotykać popychacza,a sam moment wtrysku wystepuje nieco później,ale tego producent nie opisuje bo wynika to z konstrukcji pompy i jest niezmienne.Problemy z regulacją mogą być związane z zużyciem współpracujących elementów i wtedy mimo poprawnego początku tłoczenia, punkt wtrysku wystąpi później.
Re: Kąt wtrysku S301D
Nie. Układy i mechanizmy w silnikach spalinowych i sposobie pracy nie mają nic wspólnego z chłopskim rozumem i "wydaje mi się że". Tam w komorze spalania układów bezpośrednich i pośrednich następują bardzo określone i kierunkowe przepływy gazów i w ogóle przemiany termodynamiczne które ciężko odnieść do np. cepa czy pługa.
U mnie jest nowa sekcja, nowa rolka popychacza, końcówka wtrysku, regulacja zgodnie z książką. Krzywka nie wykazuje zużycia a drgnięcie kapilary w całkowicie innym momencie niż znaki i całkowicie poza możliwością regulacyjną. I to nie są minimalne wartości typu 0,05mm albo 3stopnie.
Oczywiście, że jest możliwość ustawienia na kapilary ale tylko jak to przewiduje instrukcja konstruktora danego silnika, w innych przypadkach to jak strzelanie z łuku w swoją stronę. W tych silnikach w ogóle możliwości regulacyjne kąta wtrysku są prawie żadne (ile byśmy nie dali podkładek czy nie dali wcale to nie wypłyniemy znacząco na moment wtrysku paliwa). W ciągnikach to co innego - tam można kilka zębów przesunąć.
U mnie jest nowa sekcja, nowa rolka popychacza, końcówka wtrysku, regulacja zgodnie z książką. Krzywka nie wykazuje zużycia a drgnięcie kapilary w całkowicie innym momencie niż znaki i całkowicie poza możliwością regulacyjną. I to nie są minimalne wartości typu 0,05mm albo 3stopnie.
Oczywiście, że jest możliwość ustawienia na kapilary ale tylko jak to przewiduje instrukcja konstruktora danego silnika, w innych przypadkach to jak strzelanie z łuku w swoją stronę. W tych silnikach w ogóle możliwości regulacyjne kąta wtrysku są prawie żadne (ile byśmy nie dali podkładek czy nie dali wcale to nie wypłyniemy znacząco na moment wtrysku paliwa). W ciągnikach to co innego - tam można kilka zębów przesunąć.
Re: Kąt wtrysku S301D
A co oznacza napis na pompie D.Z.P. 5,4mm ?
Re: Kąt wtrysku S301D
może skok tłoka pompy. A gdzie masz to napisane dokładniej? Bo może być Dolne zwrotne położenie
Re: Kąt wtrysku S301D
Poszukam informacji na ten temat i dam znać, A w ogóle masz problem z tym silnikiem? Z jego pracą? Jaki jest powód poruszenia tematu?