Cześć!
Mam następujacy problem, ponieważ gdy nie mam włączonych świateł to widać światło stop a gdy już włącze światła to już nie widać stopu. Spotkał się ktoś z was z taką przypadłością i wie jak temu zaradzić?
Z góry dzięki!
Pozdrawiam!
Światło STOP C-330
Re: Światło STOP C-330
A nie masz podpiętych pozycyjnych pod żarówkę stopu? Albo stopu pod żarówki od pozycyjnych?
W blaszanych lampach o ile dobrze pamiętam pozycyjnych są na żarówkach rurkowych 5W po 2szt w każdej lampie, a stop na żarówce P21W (duża bańkowa) takiej samej jak kierunkowskaz...
W blaszanych lampach o ile dobrze pamiętam pozycyjnych są na żarówkach rurkowych 5W po 2szt w każdej lampie, a stop na żarówce P21W (duża bańkowa) takiej samej jak kierunkowskaz...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: Światło STOP C-330
Mam plastikowe lampy tylne. Tam są 2 żarówki te duże. Jak mam wyłączone światła i wcisnę hamukec to widać swiatło stop a jak już włączę światła to już nie widać stopu jak wcisnę hamulec.
Re: Światło STOP C-330
W tych plastikowych lampach, na dole powinieneś mieć żarówkę dwuwłóknową (z dwoma żarnikami) 12V 21/5W. Jeden żarnik odpowiada za światło pozycyjne a drugi za światło stop.
-
- Posty: 382
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Światło STOP C-330
Ja mam swoją niezawodną praktykę i oprucz masy na błotnikach czy masce zawsze daje dodatkowy przewód masowy idący od lampy do korpusu ciągnika. Brak problemu z choinką i innymi cudami zwłaszcza po malowaniu.
Jako ciekawostkę dodam jak znajomy zmieniał spaloną dwuwłóknowa żarówkę w aucie ford fokus. Pojechał rano do pracy przekręcił kluczyk auto nie zgasło, zgasił światła i póscił nogę z hamulca auto zgasło. Po pracy pojechał do mechanika a ten się go pyta co robił wcześniej bo to dziwny przypadek. Okazało się że zamiast dwówłóknowej wstawił jednowłóknową 21W.
Jako ciekawostkę dodam jak znajomy zmieniał spaloną dwuwłóknowa żarówkę w aucie ford fokus. Pojechał rano do pracy przekręcił kluczyk auto nie zgasło, zgasił światła i póscił nogę z hamulca auto zgasło. Po pracy pojechał do mechanika a ten się go pyta co robił wcześniej bo to dziwny przypadek. Okazało się że zamiast dwówłóknowej wstawił jednowłóknową 21W.
Re: Światło STOP C-330
Mam inny standard.
Od minusa akumulatora do hebla, od hebla pod śrubę mocującą rozrusznik (oczywiście odpowiedni przekrój). Od hebla pod tablicę rozdzielczą gdzie tworzę centralny punkt masowy 6 - 10 mm2. Od tego miejsca do wszystkich lamp prowadzę przewody masowe.
Ponieważ taka instalacja jest droższa to moja usługa wymiany instalacji jest 2X.
Od minusa akumulatora do hebla, od hebla pod śrubę mocującą rozrusznik (oczywiście odpowiedni przekrój). Od hebla pod tablicę rozdzielczą gdzie tworzę centralny punkt masowy 6 - 10 mm2. Od tego miejsca do wszystkich lamp prowadzę przewody masowe.
Ponieważ taka instalacja jest droższa to moja usługa wymiany instalacji jest 2X.
Re: Światło STOP C-330
Sprawdź czy jest masa w lampach a jako kolejne podłączenia czy jest przewodność.