Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12756
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Ursus »

Oczywiście, zrobimy relację :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12756
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Ursus »

Nowy choć stary detal do naszego Majorka :D
Obrazek

Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Muran001
Posty: 363
Rejestracja: 31 gru 2011, 12:23

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Muran001 »

Jakie elementy do Majorka są najbardziej poszukiwane na tę chwilę?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12756
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Ursus »

Ładniejsza od naszej maska, błotniki przednie (chociaż same mocowania dolne też mile widziane), przedłużenie zaczepu transportowego, błotniki tylne oryginalne w fajnym stanie, kierownica biała. To tak na teraz przychodzi mi do głowy. Na pewno jeszcze nie jedno będzie brakować w trakcie. Chłodnica jakby się znalazła w bdb stanie taka wąska jak miały Majorki to też mile widziane - ale jak nie to założę z C-360 przynajmniej na razie.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12756
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Ursus »

Po różnych przemyśleniach - jeśli finalnie okaże się, że brany jest pod uwagę numer ze skrzyni w tym modelu - to go zarejestruję na te numery co ma na skrzyni, nie będę nic kombinował z numerami, nic nabijał nowego ani nic. Nie chcę się pakować w żadne kombinacje, a że traktor będzie poskładany może za rok, nie wiadomo kiedy na gotowo na tyle, by podejść do przeglądu technicznego - to jeszcze można w ostateczności próbować to wtedy prostować formalnie. No cóż - pod tym względem trochę faktycznie popełniłem błąd, że nie prześledziłem tego jak zmieniły się przepisy przed zakupem, bo akurat o pękniętym moście wiedziałem zanim po niego pojechałem. Na szczęście furtka do legalnego zarejestrowania jest zawsze - tylko wychodzi drożej i trzeba się o wiele wiele więcej nabiegać po urzędach.

Most zostaje ten co został naprawiony, bo moim zdaniem zostało to zrobione w taki sposób, że nie będzie miało wpływu na użytkowanie ciągnika czy podnośnika, a będzie to wykorzystanie sporadycznie u mnie. A nic to nie zmienia w kwestii rejestracji w tej chwili.

Ale ze składaniem mostu jeszcze chwilę się wstrzymuję, bo chcę do tego czasu mieć pompę hydrauliczną i podnośnik gotowy w miarę - będzie łatwiej to zamknąć od razu - no i obie zwolnice.

Jeśli chodzi o podnośnik - to na razie jest 1:0 dla niego. Nie mogę rozebrać tej rury zębatej i bocznych tulei, w których "siedzi". Ucho od centralnego cięgna jest oczywiście urwane. W ostateczności można to pociąć, włącznie z rurą i wtedy dużo łatwiej wyprasować te boki - ale wolałbym to zrobić tylko w ostateczności. Zobaczymy co się uda jeszcze wymyślić.

Zwolnice powoli zacząłem składać. Mam 4 półośki, ale z nich w zasadzie jedna wygląda na fajną, 2 kolejne są spoko, ale mają wżery, niestety też na zębach (mimo minimalnego tylko zużycia), a ostatnia to już jest mocno podtarta na zębach, w dodatku niejednolicie. Jak nie znajdę jakiejś półosi to będę którąś z nich montował w lewą zwolnicę, bo prawa już na tej dobrej jest prawie złożona.

Niestety machnąłem się 2 lata temu przy zamawianiu łożysk i muszę dokupić 30213. W ogóle zauważyłem rozbieżności między katalogiem Motokov, spisem z instrukcji napraw, a katalogiem Agromy. Możliwe, że ma to związek z rocznikiem wydania, ale jak na razie ten z Agromy jest najpewniejszy.
Inna sprawa, że istnieją też w katalogu różnice zaznaczone, chociażby jeśli chodzi o zwolnice, półosie i z tym kilka elementów jak i łożyska się różnią (np. 6309N zamiast 6309 na zewnętrznej stronie półosi).

Jedną pochwę musiałem rozwiercić pod śruby M16, bo takie miałem w jednej zwolnicy - nie wiem czy to jakaś późniejsza zmiana, bo wygląda to dobrze te gwinty - ale albo dobrze zregenerowana albo późniejszy model. W drugiej mam tak jak Majorki w większości M14. Ale z kolei do tej M14 śruby pasowane trzeba było dorabiać, bo takiego rozmiaru nie dało się kupić.

To tyle na razie - od czasu do czasu coś się teraz mam nadzieję ruszy w temacie, bo składanie ruszyło. A i wsporniki łączników dolnych regenerowałem, nie wiem czy taka jest zależność, że Majorek ma inne, ale w tych miałem o tyle fajnie, że po wypadnięciu starych - udało się z powodzeniem jeszcze rozwiercić na 29 mm pod nowe sworznie z C-360. Ładnie ciasno weszły i już gotowe :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12756
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Ursus »

Na dzień dzisiejszy obie zwolnice gotowe. Nie jestem w pełni zadowolony ze stanu przekładni - może dlatego, że np. w C-4011 mam całe komplety kół zębatych nowe, a tu w sumie zwolnice złożyliśmy już tego co mieliśmy, żeby nie generować dodatkowych kosztów. Zobaczymy jak to się sprawdzi w praktyce. Najbardziej mnie cieszy, że korpusy są bdb, bo błotniki można śmiało przykręcać, co w Majorkach bywa z tym różnie.

Trwa przegląd pompy hydraulicznej. Zostanie raczej ta co jest, dużo pracował podnośnik nie będzie, a skoro dźwigała ciężki sprzęt przed wyrwaniem podnośnika to i teraz będzie. Była zmieniana jakoś w latach 2000 sądząc po tabliczce. Oprócz czyszczenia wszystkiego tylko wymiana wałka napędu, łożysk i bieżni będzie oraz złożone na nowo. Wymyśliłem sobie, że korpus mostu zamkniemy najpierw od spodu, później będziemy już sobie resztę montować, bo czasem muszę gdzieś odstawić w kąt most to nic mi się tam już od dołu nie zasyfi.
Trochę kombinacji było też z mocowaniami łączników dolnych - oczywiście po jednej parze otworów już było na M16 zrobione, a nie M14. Do tego te gwinty już luźnawe takie. Zastosowałem zatem szpilki, gdzie dodatkowym zabezpieczeniem jest nakrętka od wewnątrz obudowy.

Udało się też dokupić przy okazji oryginalne pokrywki mostu z żeberkami oraz pokrywę okienka sprzęgła. Co prawda mam współczesne repliki, ale bez rurek, a także nieco wymęczoną oryginalną, ale jedno pójdzie do Majorka a drugi komplet z tamtych wybiorę i trafi do naszego 4011.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12756
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Ursus »

Dla porządku wrzucam kolejne materiały. Film dzisiejszy: https://www.youtube.com/watch?v=NuoJxHUm7lo

Wałek ataku zamontowany z Zetora 4911, razem z kołem reduktora, wałkiem głównym i widełkami - te elementy będą oczywiście zamontowane na etapie skrzyni biegów. Wałek wymagał skrócenia gwintu, bo jednak blokował o kosz satelit.

Jak dobrze pójdzie w połowie tygodnia będzie miał już taśmy hamulcowe złożone i przemyślę jeszcze czy zwolnic od razu nie wrzucić (zależy to u mnie od tego jak sobie zorganizuje miejsce na warsztacie.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Majster90
Posty: 339
Rejestracja: 25 sie 2022, 14:58

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Majster90 »

Super to wygląda!
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12756
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Ursus »

Dziękuję :)

Miałem w tym tygodniu dwa wieczory, gdzie mogłem wyskoczyć na warsztat i już są efekty :) Co prawda sporo rzeczy było uszykowanych nieco wcześniej, ale tak czy inaczej zawsze złożenie czegoś w całość daje największą satysfakcję. Przy okazji się okazało, że nie zweryfikowałem prawidłowo 2 dwóch gwintów, bo się okazały mocno przeciągnięte i za chwilę by puściły podejrzewam. Zastosowałem regenerację przez rozwiercenie i wkręcenie "sprężynek" na wzór Helicoil - ale zamiennik azjatycki. Choruję od jakiegoś czasu na zestaw Time Sert od Wurth, ale tam chyba sam M12 kosztuje ok. 1000 zł, a zestaw M5-M12 to już ponad 3000 brutto... Może kiedyś :)
Póki co podróbka helicoil daje radę, a i wiertarka magnetyczna w takich naprawach się przydaje.
Udało się dorobić też cięgno blokatora - mam nadzieję, że długość ok. 37 cm (plus minus 2 cm, bo regulacja jest na gwincie po jednej stronie) będzie odpowiednia.
Zwolnice wrzucone, skrzynia teraz będzie musiała być przejrzana pod kątem gwintów, doczyszczona a jak będzie już w podkładzie to będziemy składać :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Tomasz87
Posty: 66
Rejestracja: 27 mar 2023, 18:52

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Tomasz87 »

Ja się wyleczyłem z Wurtha po tym jak pracowałem u niemca i wszystko było Wurth.. Wszystko :!: Buty, skarpetki, papier ścierny, papier do dupy, tapeciaki, taśma malarska, nakrętki, markety, smary, podpaski co tylko byś chciał. Prawda jest taka, że Wurth nie ma nic swojego, nie ma fabryk i nic nie produkuje. Wszystko co ma to czyjaś produkcja ze swoja naklejka. Oklejają dobre graty ale nie swoje typu knipex, bosch, dewalt itp. czy chińczyka. Jak coś chcesz z Wurta zobacz kto to robi i kup taniej oryginał i nie wspieraj cwaniaków.
Awatar użytkownika
pop
Posty: 1038
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: pop »

Typowy niemiecki szpan i PR,wmówić że nasze najlepsze,jeśli ktoś oceniał zimnym okiem bez emocji to nie było aż tak super,choć trzeba przyznać ,że pewien poziom trzymali.Polacy i reszta demoludów łatwo to łykali.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12756
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Ursus »

No to pomoże ktoś znaleźć taki system jak ma Wurth? Ja nie znalazłem. Miałem kiedyś zestaw wierteł Wurtha - do dziś nie mogę znaleźć lepszych - mam wrażenie, że tamte były zdecydowanie lepsze od tych co dziś kupuję - i DeWalt i Millwaukee i różne.

Nie jestem fanem Wurth - w zasadzie obecnie mam tylko jedną pastę do cylinderków tej firmy, ale wybieram dobre rzeczy, które się sprawdzają, a te tulejki do gwintów są obecnie najlepsze.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
pop
Posty: 1038
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: pop »

Wurth 30 lat temu to nie to samo co dziś.Kiedyś ta firma gwarantowała oryginalność produktu sprzedając w systemie door to door,podobnie jak np.HILTI.Produkty Wurth to była Zebra,|Knipex,Belzer i za ich dystrybucję Wurth pobierał ogromną marżę,za takie same pieniądze można było kupić np.Armstronga z wieczystą gwarancją.Dziś Wurth współpracuje z firmami ze znacznie niższej półki rozszerzając asortyment,a nawet te wspomniane wcześniej już nie są tym samym co dawniej.Wspomniałem już kiedyś w innym wątku,że posiadam nieco narzędzi tej firmy z tamtej epoki,są dobre i bardzo dobre,ale nie za cenę w jakiej były oferowane.Polityka producentów mocno się zmieniła i dziś Zebra może produkować super wiertła i takie nieco niższej klasy.Gdybym szukał pewnego producenta np.heli coil,to przede wszystkim wśród uznanych producentów elementów złącznych i porównał z ceną Wurth.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12756
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Ursus »

Problem w tym, że nie znalazłem systemu żadnej innej firmy, który jest porównywalny z systemem Time Sert. Oczywiście jak wszędzie rozwiercamy, gwintujemy, ale tulejkę wkręcamy specjalnym narzędziem, które dodatkowo rozpycha tulejkę i osadza solidnie w otworze.
https://www.youtube.com/watch?v=sE4Xw9ieP7E

Bo regeneracja za pomocą tzw. sprężynek - to oryginalnie właśnie jest Helicoil - ale ma to masę podróbek. Ja mam jakiś zestaw azjatycki, gdzie wiertła i gwintowniki są podłe i już zmieniam je stopniowo. Ale sprężynka jak sprężynka - daję radę. Nie kupowałem droższych, bo miałem wrażenie, że te za 150 i te za 350 to jest totalnie to samo, tylko innego koloru skrzynka i inaczej napisy wykonane.
Tu są te oryginalne, cały zestaw od M5 np. do M12 też by kosztował podobnie jak Wurth chyba.
https://www.boellhoff.com/pl-pl/produkt ... do-metali/

Swego czasu udało mi się na Allegro kupić kilkanaście tulejek na próbę - takich do regeneracji gwintu - coś niby jak ten zestaw z Wurth, ale to były same tulejki, trzeba było samemu wiercić, gwintować wg sztuki ślusarskiej i po prostu wkręcać - ale żeby się potem nie wykręcały to albo na klej, albo punktować - trzeba było więcej kombinacji, ale potem też zniknęły i jakoś nie mogłem ich tak na sztuki dokupić.

Tak dla porządku jeszcze film ze składania: https://www.youtube.com/watch?v=RKSRl_y535M
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Grigs
Posty: 850
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Grigs »

Nie wszędzie to zda egzamin np. tam gdzie są cienkie ścianki i nie ma jak rozwiercić to wówczas bez wymiany elementu, jedynym rozwiązaniem jest zaspawanie otworu i nawiercenie z nagwintowaniem od nowa.
Ten system dla hobbistycznego użycia średnio się opłaca sam z tego nie korzystam, gdyż w takich sytuacjach idę powyższą drogą, która jest najlepsza.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12756
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Ursus »

I zaspawujesz w odlewach żeliwnych otwory? Jeszcze nie spotkałem w sumie ścianki w żeliwie, którą bym naprawiał, gdzie nie byłoby miejsca na sprężynkę - tulejki Time Sert nie wiem jakie mają wysokości.
Co ciekawe - ja tego nie robiłem, tylko szlifiernia - składałem silnik Zetora 25, gdzie jedna ze szpilek głowicy była zregenerowana tą "sprężynką" jak Helicoil, ale nie mam pojęcia czy oryginał czy podróba - uprzedziłem właściciela, że składam na jego odpowiedzialność :) Trzyma dobrze, chociaż miałem wątpliwości.

Temat zaspawywania i wiercenia, gwintowania ponownego robię w aluminium - ale to też kłopot bo muszę wozić do spawania. Więc czasem od niedawna stosuję te sprężynki i w sumie nigdy mnie nie zawiódł ten system, a nawet mam wrażenie, że jak jest tylko na to miejsce, to jak w alu jest M8, zrobię M10 i sprężynkę - to dla śruby M8 to połączenie gwintowe jest nawet trwalsze od fabrycznego.

Co do Wurth - ja sobie kiedyś prezent taki sprawię, chociaż teraz największe zasługi robi mi wiertarka magnetyczna, bo w korpusach nigdy tak łatwo jak z nią nie miałem :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Grigs
Posty: 850
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Grigs »

Nie zawsze ale tam gdzie nie mogę już nic poradzić to w takich sytuacjach, oddaje do znajomego który sie tym zajmuje, oczywiście jest to precyzyjna robota, nie tania coś jak system Wurtha ale ma to taką zaletę że topisz metale łącząc je pod temperaturą dla lepszego zespolenia.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12756
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Ursus »

No to masz rację, ale wydaje mi się, że jednak taka tulejka nie jest w niczym gorsza jeśli chodzi o wytrzymałość i pewnie jeśli otworów jest więcej to i tak będzie na korzyść systemu Wurth cenowo - może faktycznie pomijając fakt gdy ścianki bardzo liche.

Wracając do Majorka - udało mi się cudem znaleźć w gratach które miały iść na złom - ale z tatą mieliśmy okazję przejrzeć przed złomowaniem (i tak późno, bo 2 t już poszły) i w mixie śrub lemieszowych i innych 6 sztuk :D Ale już komplet z Czech mam nadzieję idzie do mnie.


Obrazek

Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12756
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Ursus »

Już skrzynia gotowa do składania w zasadzie. Wyczyszczona, gwinty wszystkie poprawione. Nie znalazłem na szczęście żadnego przeciągniętego gwintu, ani innych znaczących uszkodzeń oprócz elementów oddzielających wodziki. Ale na to mamy już pomysł, żeby zmodyfikować same wodziki.

Teraz muszę popracować nad kołami zębatymi, na pierwszy rzut trzeba złożyć wałek pośredni, bo od tego zaczyna się składanie.
Obrazek

Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12756
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu

Post autor: Ursus »

Kolejna aktualizacja. Wałek pośredni i koło wstecznego biegu na miejscu. W zasadzie do wałka głównego mam większość elementów gotowych, ale przed świętami więcej różnych zajęć i brakło czasu już żeby wrzucić do skrzyni.

Z kilku informacji dla zainteresowanych - oczywiście większość rzeczy nie pasuje z C-360, więc uważajcie przy rozbiórce i uważnie weryfikujcie stan.
Kliny na wałku pośrednim zamiast 16x10 są 14x9, nakrętka KM9 z podkładką zabezpieczającą, średnica wałka pośredniego 52 mm, w C-360 jest 62 mm.

Z Tomkiem wymienialiśmy się wiadomościami na temat kół zębatych, bo posiada z 5511 i porównałem je - teoretycznie dałoby się je zastosować i prawdopodobnie mam nawet taki przerobiony zestaw dwóch kół 1/2 i 3/4 bo mają dorobioną tuleję redukcyjną, która ma w środku 52mm, na zewnątrz 62 mm, a także klin na zewnątrz 16 mm a w środku 14 mm. Ilość zebów 42/36 i 25/31 się też zgadza. Koła te są dostępne w zamienniku, więc każdy niech sobie zdecyduje, czy warto?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tak poglądowo wyglądają popularne zamienniki wyżej wymienionych kół - 30111917 i 30111919
Obrazek

Obrazek

Oczywiście takie rzeczy jak oś koła wstecznego biegu, koło wstecznego biegu, łożyska igiełkowe - również są inne. Tu mamy 2x 25x30x20 i tulejkę w środek dystansową. W C-360 mamy 4 łożyska jak dobrze pamiętam 28x33.

Także na tym etapie można stwierdzić, że wałek pośredni oraz koło wstecznego biegu - nie pasuje nic z C-360.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
ODPOWIEDZ