Taka ciekawostka. Widziałem - miałem wrażenie, że w co najmniej kilku egzemplarzach - takie jakby przedłużki do zaczepu transportowego. Przykręcane do mostu, a dopiero do nich zaczep. Kształt zbliżony do litery C. Katalogi mi dostępne tego nie przewidywały, ciężko to ogólnie znaleźć, a chciałem dokupić. Znajomy Czech pisał, że to nieoryginalne, nie było. Tymczasem dorwałem inny katalog, dużo obszerniejszy, w wyposażeniu dodatkowym widnieje takie coś. Wydaje mi się, że to właśnie o to chodzi
Podnośnik mam wytulejowany - oryginalnie nie ma tam tulejek, smarowanie jest z rozbryzgu oleju. Teraz mam wprasowane cienkie tulejki żeliwne. Wg mojego tokarza to rozwiązanie jest najlepsze, gdy nie ma idealnych warunków do smarowania. "Siedzi" pięknie bez luzów.
Teraz rozbieram i przeglądam rozdzielacze - mam ich 3, ale każdy inny. Ten z rurką był w podnośniku, ale jego stan w mojej ocenie jest najgorszy - choć właściciel zarzekał się jak kupowałem podnośnik, że do czasu demontażu działał super.
Teraz muszę rozstrzygnąć, który wybrać i czy te różnice mają jakiekolwiek znaczenie.
Wysuwna jedna gotowa, drugą dziś odebrałem od tokarza, bo tam jedną tulejkę musiałem założyć nadwymiar - zamiast z tworzywa to jest brązowa wstawiona.
Pedały udało mi się wytulejować, teraz jeszcze zostało je oczyścić, nadspawać w miejscu uderzania w pomost oraz przespawać jedną blachę pedału, żeby były jednakowe.
Udało mi się kupić tablicę gniazd hydraulicznych z oryginalnymi gniazdami Pilmet. Zastanawiam się czy je dać do C-4011 czy do Majorka
Mam też wybrane najlepsze wsporniki jakie mam z kilku sztuk, będę próbował co się uda i czy konieczna będzie wizyta u tokarza. Później pojadą z osią do piaskowania. Wspornik listwy wychylnej nie będzie do Majorka, bo mój powinien mieć inną wersję moim zdaniem. Planuję zdjąć przystawkę z C-4011 i w niej założyć dolny zaczep - a przystawkę dać do Majorka.
Ursus pisze: ↑21 sty 2025, 8:53
Udało mi się kupić tablicę gniazd hydraulicznych z oryginalnymi gniazdami Pilmet. Zastanawiam się czy je dać do C-4011 czy do Majorka
Mam też wybrane najlepsze wsporniki jakie mam z kilku sztuk, będę próbował co się uda i czy konieczna będzie wizyta u tokarza. Później pojadą z osią do piaskowania. Wspornik listwy wychylnej nie będzie do Majorka, bo mój powinien mieć inną wersję moim zdaniem. Planuję zdjąć przystawkę z C-4011 i w niej założyć dolny zaczep - a przystawkę dać do Majorka.
Wg mojego planu na kulki. Ale jeszcze zweryfikuję z mojego Zetora 4011 - bo może żeby tu sobie przyspieszyć temat to założę tamtą w oryginale, a kulkowa pójdzie do 4011 - on jest cięższy to bardziej potrzebne jest lekkie kręcenie.
Udało się z naszym forumowym kolegą zamienić na błotniki - do jego C-330 trafiły oryginalne przednie błotniki, a po latach użytkowania w niej błotników z Majorka - te trafiły do mnie. Wyglądają miejscami tragicznie, ale nie ma co przesądzać póki co W najgorszym wypadku posłużą za wzór- ale sądzę, że uda się je odbudować.
W niedzielę byłem kupić opony do Bociana, ale przy okazji właściciel miał 2x Majorki, tylko jeden 3511. Trochę je modyfikował. Udało mi się odkupić wspornik zaczepu (będzie na zapas/wymianę), ale co najważniejsze chłodnicę cienką Do poprawek
Przestój dość długi był z uwagi na oczekiwanie na pokrywę skrzyni biegów. Zgadałem się z kolegą, który z dwóch Majorków składa jednego, no i miał pokrywę starego typu z dobrymi "uszami" mocującymi do mostu - więc odpadłoby mi trochę roboty. Przeciągał się ten temat strasznie, ale od wczoraj już pokrywa jest w moich rękach. Jeszcze trzeba ją rozbroić i zweryfikować, ale jeśli kulisa pod wybierak biegów będzie ok - to raczej na pewno ta pokrywa znajdzie się na naszym Majorku. Może uda mi się ją dziś wieczorem rozebrać i wyczyścić.
W między czasie też do piaskowania trafił zaczep, który co prawda był już po tulejowaniu w zakładzie, ale nie podobał mi się sposób wspawania tych poprzeczek, stwierdziłem, że rozetnę go raz jeszcze, pozbawię wszystkich dodatkowych wstawek i dopiero od nowa pospawam.
Z regeneracji wrócił też rozdzielacz - więc mam w zasadzie komplet do tego, aby składać podnośnik.
Zastanawia mnie gdzie ma być łańcuszek do sworznia - czy tak jak w C-4011 do "paszczy" czy może do tego to służyło? Na zdjęciu jakimś widziałem, że z boku do jakby tej osi paszczy było mocowane, ale nie widać tego dobrze.
Sądzę, że albo sobie ktoś otwór nawiercił w takim razie, albo były różne. Tak jak do Supra, jest mieszanka, są z blachą ryflowaną, gładką i też takie z otworem właśnie na środku, ale nie znam przeznaczenia.
W katalogu jest jako "trzpień" - ciekawe czy to było coś na stylu nita? Muszę obejrzeć u siebie ten otworek. Ale ja zrobię raczej na śrubkę, żeby łatwiej było w razie czego wykręcić łańcuszek itd.