Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu
Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu
Tak, nieco inny jest, ja przerobię raczej ze współczesnego, albo dotoczę - bo w sumie i tak od nowa będzie musiał w ocynk iść. Ale wydaje mi się, że zapadka powinna na obu działać. Chociaż to może być kwestia lekkiego zużycia krawędzi tej zapadki, że wpuszcza po prostu ten sworzeń - albo luzu w otworze zaczepu.
Udało mi się namierzyć też wspornik listwy wychylnej starego typu, taki co obejmuje tylko po 2 śruby po bokach, a nie dookoła WOM - ale na razie skłaniam się bardziej do założenia przystawki pasowej, więc nie wiem czy będę go kupował.
Udało mi się namierzyć też wspornik listwy wychylnej starego typu, taki co obejmuje tylko po 2 śruby po bokach, a nie dookoła WOM - ale na razie skłaniam się bardziej do założenia przystawki pasowej, więc nie wiem czy będę go kupował.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu
Odważnie, sam się zastanawiam czy po zakupie nowych błotników nie spróbować usunąć rantu. Niby szczegół, ale przetłoczenie kłuje w oczy 

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu
Paweł, sam będziesz składał te błotniki ? Jaką techniką będą łączone poszczególne elementy ?
Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu
Tak, planuje zrobić sam tak jak 99% Majorka i innych 
Nie mam zgrzewarki, więc prawdopodobnie będę nawiercał i spawał punktowo.

Nie mam zgrzewarki, więc prawdopodobnie będę nawiercał i spawał punktowo.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- klusek-rolnik
- Posty: 647
- Rejestracja: 20 lis 2007, 13:03
Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu
Gdzie nabyłeś te boczne elementy do błotników?
Będę miał do zregenerowania błotniki do C-360 i ratowały by mnie bardzo takie reparaturki
Będę miał do zregenerowania błotniki do C-360 i ratowały by mnie bardzo takie reparaturki

Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu
Są na olx chyba firma Roland się nazywa - brałem od nich do C-328 reperaturki.
Te zamówiłem cały komplet u producenta - samych elementów nie sprzedają raczej.
Te zamówiłem cały komplet u producenta - samych elementów nie sprzedają raczej.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu
Chciałem zapytać odnośnie 2 rzeczy poruszanych na ostatnich stronach.
1. Czy do C-360 da się gdzieś kupić pedał sprzęgła z blachą w kratkę? Bo wszystkie współczesne jakie widziałem są w łezki, a z tego co wiem to oryginalnie przez cały okres produkcji od C-4011 były w kratkę, tak samo jak i przez cały okres produkcji spawali je źle - wargą do środka, przez co noga może się ześlizgnąć, w przeciwieństwie do hamulca. Za to lewy hamulec jest tak wąski, że trzeba wciskać palcami, by nie zgasić ciągnika.
2.Czemu ta przedłużka zaczepu była dostępna tylko na Polskę? Zaczep z nią wydaje się być bardzo praktyczny i o wiele lepszy niż ten nieśmieszny żart w Ursusach, co zawsze ma luzy na 0,5 metra. Chociaż jak się nie mylę ten najgorszy zaczep to akurat Czesi wprowadzili później. A wy co uważacie - ten zwykły krótki od Majora lepszy niż późniejsze mocowane bolcem do grzebienia? Swoja drogą to ostatnio sporo ich widziałem na OLX.
1. Czy do C-360 da się gdzieś kupić pedał sprzęgła z blachą w kratkę? Bo wszystkie współczesne jakie widziałem są w łezki, a z tego co wiem to oryginalnie przez cały okres produkcji od C-4011 były w kratkę, tak samo jak i przez cały okres produkcji spawali je źle - wargą do środka, przez co noga może się ześlizgnąć, w przeciwieństwie do hamulca. Za to lewy hamulec jest tak wąski, że trzeba wciskać palcami, by nie zgasić ciągnika.
2.Czemu ta przedłużka zaczepu była dostępna tylko na Polskę? Zaczep z nią wydaje się być bardzo praktyczny i o wiele lepszy niż ten nieśmieszny żart w Ursusach, co zawsze ma luzy na 0,5 metra. Chociaż jak się nie mylę ten najgorszy zaczep to akurat Czesi wprowadzili później. A wy co uważacie - ten zwykły krótki od Majora lepszy niż późniejsze mocowane bolcem do grzebienia? Swoja drogą to ostatnio sporo ich widziałem na OLX.
Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu
Co do pedałów to w sumie nie spotkałem tych " w kratkę" wśród współczesnych. Ale w sumie nie jest to aż tak duży problem, żeby sobie to przespawać jak komuś zależy na oryginalnym wykonaniu. Blacha w kratkę jest jeszcze czasem dostępna, sam mam jakiś skrawek ze złomu, który czasem używam do dorabiania różnych elementów tego typu jak np. stopnie do wsiadania.
Odnośnie zaczepów - nie potrafię odpowiedzieć na Twoje pytanie. Być może Czesi nie stosowali tego bo nie uważali za konieczne, a Polacy po prostu zażądali przy zamówieniu. U nas w Ursusie też czasem wersje na eksport posiadały coś, czego w krajowych się nie stosowało.
Jak dla mnie to ten wspornik jest bardzo praktyczny. Sam zaczep również jest w mojej ocenie lepszy bo ma sprężynę, która tłumi ewentualne szarpnięcia - jednak te zaczepy występowały jedynie w wersji, która miała stary typ podnośnika, a o nim niestety już tak dobrego zdania nie mam. Głównie z powodu nagminnego urywania się ucha od łącznika centralnego. W Majorkach też często pękały korpusy podnośnika, a to z kolei kończyło się najczęściej wyrwaniem kawałka tylnego mostu. W wersji nowszej, już takie rzeczy się nie działy, bo jednak rozkład sił jest nieco inny, a kształt korpusu podnośnika również jest zmodyfikowany.
Owszem na OLX ostatnio pojawiło się co najmniej kilka zaczepów i w ogóle jest więcej części do Majorka, w tym oznaczonych jako "stary typ" itd. Może zabrzmi to nieskromnie, ale uważam, że często takie lekkie zwiększenie podaży powodują często nasze filmy - parę razy obserwowałem jak pokazaliśmy coś ciekawego na filmie - potem w ogłoszeniach pojawiały się odpowiedniki na sprzedaż. Wynika to pewnie z faktu, że czasem ludzie nie wiedzą co mają, a gdy trafią na informację, po prostu wiedzą jak daną rzecz wystawić i przy okazji łatwiej jest znaleźć ją zainteresowanym.
Pierwsze elementy pomalowane - udało mi się skompletować sterowanie podnośnika w lepszym stanie, po oczyszczeniu i pomalowaniu teraz będę mógł kontynuować składanie podnośnika.

Odnośnie zaczepów - nie potrafię odpowiedzieć na Twoje pytanie. Być może Czesi nie stosowali tego bo nie uważali za konieczne, a Polacy po prostu zażądali przy zamówieniu. U nas w Ursusie też czasem wersje na eksport posiadały coś, czego w krajowych się nie stosowało.
Jak dla mnie to ten wspornik jest bardzo praktyczny. Sam zaczep również jest w mojej ocenie lepszy bo ma sprężynę, która tłumi ewentualne szarpnięcia - jednak te zaczepy występowały jedynie w wersji, która miała stary typ podnośnika, a o nim niestety już tak dobrego zdania nie mam. Głównie z powodu nagminnego urywania się ucha od łącznika centralnego. W Majorkach też często pękały korpusy podnośnika, a to z kolei kończyło się najczęściej wyrwaniem kawałka tylnego mostu. W wersji nowszej, już takie rzeczy się nie działy, bo jednak rozkład sił jest nieco inny, a kształt korpusu podnośnika również jest zmodyfikowany.
Owszem na OLX ostatnio pojawiło się co najmniej kilka zaczepów i w ogóle jest więcej części do Majorka, w tym oznaczonych jako "stary typ" itd. Może zabrzmi to nieskromnie, ale uważam, że często takie lekkie zwiększenie podaży powodują często nasze filmy - parę razy obserwowałem jak pokazaliśmy coś ciekawego na filmie - potem w ogłoszeniach pojawiały się odpowiedniki na sprzedaż. Wynika to pewnie z faktu, że czasem ludzie nie wiedzą co mają, a gdy trafią na informację, po prostu wiedzą jak daną rzecz wystawić i przy okazji łatwiej jest znaleźć ją zainteresowanym.
Pierwsze elementy pomalowane - udało mi się skompletować sterowanie podnośnika w lepszym stanie, po oczyszczeniu i pomalowaniu teraz będę mógł kontynuować składanie podnośnika.

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu
Wygląda jak fabryki, nie tylko ten element ale wogóle całość. Paweł, Ty to masz cierpliwosc i dokładność do takich rzeczy. Musisz mieć także naprawdę wyrozumiałą i cierpliwą żonę.
Re: Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu
Dziękuję za uznanie. Staram się
Choć wiadomo, różnie bywa - nie ze wszystkiego jestem w pełni zadowolony, ale zawsze patrzę na swoją robotę krytycznie, choć może nie zawsze się tym chwalę:)
Ale faktycznie, żonę mam bardzo wyrozumiałą na nasze fanaberie traktorowe, ale oczywiście sam też staram się odpowiednio dzielić uwagę na rodzinę i hobby, tak aby nikt nie poczuł się pominięty
Wiadomo, że za kawalera więcej było czasu na grzebanie w garażu, ale teraz bardzo dużo mam satysfakcji jak Miłosz ze mną zaczyna coś powoli działać albo chociaż się przyglądać
Także nie zamieniłbym się już 

Ale faktycznie, żonę mam bardzo wyrozumiałą na nasze fanaberie traktorowe, ale oczywiście sam też staram się odpowiednio dzielić uwagę na rodzinę i hobby, tak aby nikt nie poczuł się pominięty



Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...