Więc raczej nie były malowane na czarno, skoro ja pedały mam w oryginalnym stanie

Były były
A wiadomo co było na czerwono ciapkane? Np wlew oleju itdAdam03 pisze: ↑dzisiaj, 14:59 Też mnie to dziwi. W kwestii nakrętek wlewów oleju to pewniak - były one w czerwonym kolorze, ale o pedałach w czarnym kolorze pierwsze słyszę. Trzeba by było znaleźć jakieś zdjęcia archiwalne i na ich podstawie wysuwać wnioski.
Przejrzałem katalog. Co do pedału blokady nie zauważyłem żadnych adnotacji odnośnie jego zmiany w jakimś roczniku.
Tego nie neguje że możesz tak mieć oryginalne
Tak, cały ciągnik był najpierw składany (bez blacharki i kół oczywiście) następnie malowany (nie malowano części osobno) dopiero później „malowane” były detale na czarno i czerwono
Ogólnie to on jest po umyciu takim środkiem gdzie zeszła farba ta co był pomalowany i prześwituje oryginalna farba, jeśli chcesz jakieś fotki mogę podesłaćqkohe155 pisze: ↑dzisiaj, 19:52 @Kacper04_55
Dzięki za rozwianie wątpliwości - jednak masz czarne i pedał już nowego typu.
@ursus152
Dokładnie tak jak piszesz - podkład pewnie wszystko osobno, a w kolor już po złożeniu (tak samo, a nawet bardziej to widać w Bizonach i chyba większość fabryk tak robi/ła). Na czarno jak widać wszystkie elementy służące do obsługi, co w sumie idealnie wiąże się z czarnymi gałkami, kierownicą i tulejką pedału gazu(gorzej z białymi). Z tym, że nie malowano ich w całości, a raczej tylko z większego końcówki. Tak samo jak elementy kontrolne? na czerwono. Mogę zrobić u siebie dokładną listę, jeśli znajdę chwilę. A w sumie jaki to mógł być odcień? Bo u mnie jest ewidentnie wiśniowy, ale mógł ściemnieć.
@Majster90
Przejrzałem twój temat i twój ciągnik lakierniczo raczej w oryginale nie jest. Maska też podejrzana sprawa.
A oryginalnie pedały raczej tez miałeś czarne, bo patrząc na moje i Kacpra to nie jest łatwo o idealne starcie samego czarnego. Przeważnie ściera się do gołej blachy, a tam gdzie noga nie sięga zostaje czarny - najlepszym dowodem jest pedał blokady, a dodam, że na naszych ziemiach bez używania blokady można było pomarzyć o orce na 3 skiby(nawet Zetorem 7211). Polecam też porządnie umyć i stanąć w dobrym świetle, żeby sprawdzać takie sprawy (sam wiele lat nie wiedziałem że tam jest czarna farba).
qkohe155 pisze: ↑dzisiaj, 19:52 @Kacper04_55
Dzięki za rozwianie wątpliwości - jednak masz czarne i pedał już nowego typu.
@ursus152
Dokładnie tak jak piszesz - podkład pewnie wszystko osobno, a w kolor już po złożeniu (tak samo, a nawet bardziej to widać w Bizonach i chyba większość fabryk tak robi/ła). Na czarno jak widać wszystkie elementy służące do obsługi, co w sumie idealnie wiąże się z czarnymi gałkami, kierownicą i tulejką pedału gazu(gorzej z białymi). Z tym, że nie malowano ich w całości, a raczej tylko z większego końcówki. Tak samo jak elementy kontrolne? na czerwono. Mogę zrobić u siebie dokładną listę, jeśli znajdę chwilę. A w sumie jaki to mógł być odcień? Bo u mnie jest ewidentnie wiśniowy, ale mógł ściemnieć.
@Majster90
Przejrzałem twój temat i twój ciągnik lakierniczo raczej w oryginale nie jest. Maska też podejrzana sprawa.
A oryginalnie pedały raczej tez miałeś czarne, bo patrząc na moje i Kacpra to nie jest łatwo o idealne starcie samego czarnego. Przeważnie ściera się do gołej blachy, a tam gdzie noga nie sięga zostaje czarny - najlepszym dowodem jest pedał blokady, a dodam, że na naszych ziemiach bez używania blokady można było pomarzyć o orce na 3 skiby(nawet Zetorem 7211). Polecam też porządnie umyć i stanąć w dobrym świetle, żeby sprawdzać takie sprawy (sam wiele lat nie wiedziałem że tam jest czarna farba).