identyfikacja silnika po numerach
identyfikacja silnika po numerach
Witajcie
ktoś wspominał , że da się wyśledzić jakieś dane silnika
zatem podaję :
silnik z lanym numerem 3747 chyba (mimo wszystko ten odlew jets mało precyzyjny), poj filtr oleju , brak odlewu na spręzarkę - jaki to może być rok ?
co o nim da się wywiedzieć ?
ktoś wspominał , że da się wyśledzić jakieś dane silnika
zatem podaję :
silnik z lanym numerem 3747 chyba (mimo wszystko ten odlew jets mało precyzyjny), poj filtr oleju , brak odlewu na spręzarkę - jaki to może być rok ?
co o nim da się wywiedzieć ?
RE: identyfikacja silnika po numerach
3747 to seria 9 tego ciągnika (500 sztuk)... Rocznik 1947. Chyba niczym szczególnym się nie wyróżniał od poprzedniej serii...
Musiałe poprawić tę drobną, alke paskudnie wazna literówkę- oczywiście to rocznik 1947
Musiałe poprawić tę drobną, alke paskudnie wazna literówkę- oczywiście to rocznik 1947
RE: identyfikacja silnika po numerach
3747 to ciekawy egzemplarz...
Dokopałem się że wyposażony był w 6-cio woltową instalację elektryczną. Rozrusznik wprowadzono dopiero od numeru 9106, więc ten model powinien też byc bez rozrusznika.
Zerknij, czy miska olejowa jest wyposażona w żeberka chłodzące...
Pierwsze zetory nie radziły sobie z naszym krajowym luksusowym olejem "lux", który był zbyt kiepskiej jakosci. Tworzyły się galaretowate osady na filtrze, powodujące jego zatykanie i w konsekwencji przyspieszało to zużywanie się silnika a nawet jego zatarcie... Zatarcia były nawet dość częste.
Później wprowadzono filtry wstepne o większej średnicy, większą i żeberkowana miskę olejową, dodatkowy równoległy filtr oleju...
Pozdrawiam
Dokopałem się że wyposażony był w 6-cio woltową instalację elektryczną. Rozrusznik wprowadzono dopiero od numeru 9106, więc ten model powinien też byc bez rozrusznika.
Zerknij, czy miska olejowa jest wyposażona w żeberka chłodzące...
Pierwsze zetory nie radziły sobie z naszym krajowym luksusowym olejem "lux", który był zbyt kiepskiej jakosci. Tworzyły się galaretowate osady na filtrze, powodujące jego zatykanie i w konsekwencji przyspieszało to zużywanie się silnika a nawet jego zatarcie... Zatarcia były nawet dość częste.
Później wprowadzono filtry wstepne o większej średnicy, większą i żeberkowana miskę olejową, dodatkowy równoległy filtr oleju...
Pozdrawiam
RE: identyfikacja silnika po numerach
reozrusznik jest , prądnice też , ale nie wiem ile V ,booddałemkoledze do regeneracji
ale mój silnik może być przy innej skrzyni już założony
miska żebrowana, pompa wody z 2 ma wyjściami (chyba ,że przełożona)
tyle widzę , ale ile tego z oryginału -nie wiem
ale mój silnik może być przy innej skrzyni już założony
miska żebrowana, pompa wody z 2 ma wyjściami (chyba ,że przełożona)
tyle widzę , ale ile tego z oryginału -nie wiem
RE: identyfikacja silnika po numerach
to chyba jednak inny numer... Albo rzeczywiście składak.
RE: identyfikacja silnika po numerach
najważniejszy numer jest na kołnierzu skrzyni biegów. Poniżej za chwilkę poproszę admina u umieszczenie fotki objaśniającej położenie tych numerów.
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: identyfikacja silnika po numerach
Silnik nie jest wiarygodny co do rocznika. Nr tzw nadwozia czyli wybity nr na kołnierzu kadłuba skrzyni biegów i układu różnicowego. Także nie na kołnierzu obudowy sprzęgła bo tam też bywają numery. A jeśli chodzi o rocznik jakby był taki na kołnierzu to rocznik 1947.
RE: identyfikacja silnika po numerach
Za chwilkę Paweł wklei fotki, Jacek twojej skrzyni biegów. Tam numer jest najbardziej widoczny.
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: identyfikacja silnika po numerach
O to dobry przykład bo faktycznie tam widać dość dobrze.
RE: identyfikacja silnika po numerach
no to obadajmy , bo drapie tą skrzynię i drapię , a numeru niet
jezeli chodzi o niezgodności to historycznie rzecz biorąc nic w tym dziwnego
w PGR-ach te ciagniki miały chodzić , a skoro silniki pasowały - wymieniano je systemem olimpijskim
ja akurat mam mój egzemplarz od 2 szwagrów , ktorzy mieli 5 zetorów
i mieszali tak aż został im 1 kompletny (mój) i resztki poszczególnych sprzedawane po drodze zyciowej innym potrzebującym , nie zdziwiłbym się gdyby skrzynia miała 10 lat mniej , bo na wpisie do ewidencji (zakładając , że numer się zgadza) jest rocznik 58
jezeli chodzi o niezgodności to historycznie rzecz biorąc nic w tym dziwnego
w PGR-ach te ciagniki miały chodzić , a skoro silniki pasowały - wymieniano je systemem olimpijskim
ja akurat mam mój egzemplarz od 2 szwagrów , ktorzy mieli 5 zetorów
i mieszali tak aż został im 1 kompletny (mój) i resztki poszczególnych sprzedawane po drodze zyciowej innym potrzebującym , nie zdziwiłbym się gdyby skrzynia miała 10 lat mniej , bo na wpisie do ewidencji (zakładając , że numer się zgadza) jest rocznik 58

RE: identyfikacja silnika po numerach
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: identyfikacja silnika po numerach
no to we czwartek znów zacznę drapać/opalać/obskrobywać
może coś znajdę madrego
może coś znajdę madrego
RE: identyfikacja silnika po numerach
A możesz Andrzej wrzucić fotki swojego Zetorka?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: identyfikacja silnika po numerach
jak zrobie - chętnie - ale raczej tego co z niego zostało po moich rozbiórkach
bez masek ,chłodnicy , dziś zrzucilem głowicę (trochę mnie zmartwił ten widok - ogromne wżery po stronie prawej), szykuję się do wymiany tulei , tłoków , pierścionków
piekny widok to nie będzie , ale co tam , w piątek Was postraszę
bez masek ,chłodnicy , dziś zrzucilem głowicę (trochę mnie zmartwił ten widok - ogromne wżery po stronie prawej), szykuję się do wymiany tulei , tłoków , pierścionków
piekny widok to nie będzie , ale co tam , w piątek Was postraszę

RE: identyfikacja silnika po numerach
No, ale niech wszyscy zobaczą, że nie od razu Zetorek jest piękny i sprawny - trzeba trochę popracować.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: identyfikacja silnika po numerach
ale wracając do numerów ciagnika, to ten który widnieje na kołnierzu skrzyni Zetorka Jacka to jest bardzo wczesny model o dość niskim numerze seryjnym.
drandrzej sprawdź jeszcze czy na boku skrzyni z prawej strony tak na w okolicy hamulców jest odlewany znak skody? W tych starszych były takie znaki odlewni sygnowane znaczkiem skoda.
drandrzej sprawdź jeszcze czy na boku skrzyni z prawej strony tak na w okolicy hamulców jest odlewany znak skody? W tych starszych były takie znaki odlewni sygnowane znaczkiem skoda.
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: identyfikacja silnika po numerach
Jeśli twój Zetorek jak wspominałeś może być z lat 58 to nabity nr może być też w innem miejscu a mianowicie na środku tego kołnierza.
RE: identyfikacja silnika po numerach
nie zdążyłem grzebać i drapać , a jutro niecierpliwość gna mnie w okolice wyszogrodu - jakiś były mechanik ma drobiazgi - kończy działalność , zobacze co jest ciekawego i ile krzyknie
RE: identyfikacja silnika po numerach
zobaczę , wiem , że są pierścienie (bez olejowych ) , wspominał o korku chłodnicy (którego mi brak do szczęścia) , walek sprzęgła , co jeszcze - będę widział na miejscu
co do tarczy to czy ma być gotowiec do założenia , czy sam korpus metalowy aby sobie obić okładzinami (z ciapka np - czy z czego tam pasują )??
i powiedz do jakiej kwoty chcesz wydać na każdą z opcji - żeby wiedział czy w razie znalezienia brać od niego - czy też wolisz sam odebrać - bo człowiek paczek nie chce wysyłać
**********************************
wróciłem
pochwalę się
przywiozłem mechanizm róznicowy , nowy sworzeń przedniej belki, nową nakrętkę wału ,nowy wieniec, kierownicę - w stanie doskonalości pełnej - tworzywo nienaruszone, regulator obrotów pompy wtryskowej , i co najważniejsze - oryginalne koło pasowe z nakrętką do mocowania !!!
tyle z łowów
korka chłodnicy niestety brak
czy możesz sprawdzić jeszcze silnik o numerze 711 ??
1 filtr oleju , miska żebrowana - właśnie przywlokłem do drugiego boćka
co do tarczy to czy ma być gotowiec do założenia , czy sam korpus metalowy aby sobie obić okładzinami (z ciapka np - czy z czego tam pasują )??
i powiedz do jakiej kwoty chcesz wydać na każdą z opcji - żeby wiedział czy w razie znalezienia brać od niego - czy też wolisz sam odebrać - bo człowiek paczek nie chce wysyłać
**********************************
wróciłem
pochwalę się
przywiozłem mechanizm róznicowy , nowy sworzeń przedniej belki, nową nakrętkę wału ,nowy wieniec, kierownicę - w stanie doskonalości pełnej - tworzywo nienaruszone, regulator obrotów pompy wtryskowej , i co najważniejsze - oryginalne koło pasowe z nakrętką do mocowania !!!

tyle z łowów
korka chłodnicy niestety brak
czy możesz sprawdzić jeszcze silnik o numerze 711 ??
1 filtr oleju , miska żebrowana - właśnie przywlokłem do drugiego boćka