wał korbowy c 328
wał korbowy c 328
czy to prawda że wał korbowy w c328 jest taki sam jak w c 330 tylko ma grubsze panewki?
jesli tak to korbowody tez można by było użyć z c330 i panewki korbowe
wtedy tylko panewki główne było by trzeba dokupić
jesli tak to korbowody tez można by było użyć z c330 i panewki korbowe
wtedy tylko panewki główne było by trzeba dokupić
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: wał korbowy c 328
chyba tak ale nie jestem pewny mój wujek też coś o tym wspominał a nie jestem peewny
RE: wał korbowy c 328
wały korbowe do C325 C328 i C330 są takie same i można je stosowac we wszystkich tych typach
mogą sie niewiele róznic jedynie kształtem przeciwwagi co nie ma zupełnie znaczenia w kwestii mechanicznej
C330 ma zastosowane panewki cienkoscienne
ta wiadomosc jest pewna bo sam do swojego C325 zalozyłem wal od 30 tki
mogą sie niewiele róznic jedynie kształtem przeciwwagi co nie ma zupełnie znaczenia w kwestii mechanicznej
C330 ma zastosowane panewki cienkoscienne
ta wiadomosc jest pewna bo sam do swojego C325 zalozyłem wal od 30 tki
RE: wał korbowy c 328
dzięki tak słyszałem ale wolałem się upewnićWiesiek napisał/a:
wały korbowe do C325 C328 i C330 są takie same i można je stosowac we wszystkich tych typach
mogą sie niewiele róznic jedynie kształtem przeciwwagi co nie ma zupełnie znaczenia w kwestii mechanicznej
C330 ma zastosowane panewki cienkoscienne
ta wiadomosc jest pewna bo sam do swojego C325 zalozyłem wal od 30 tki
a panewki główne skąd brałeś
bo z korbowymi jest mniejszy problem można zamienić korbowody od 330
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: wał korbowy c 328
Tak jak Ci juz pisałem, wał korbowy jest taki sam do poszczególnych modeli. Ja założyłem do swojej C325 tki wał który pracował w C330 i był po pierwszym szlifie. Kupiłem go okazyjnie po odpowiedniej cenie.Jedyna różnica pomiędzy tym moim a zakupionym była taka , że ten drugi miał trochę inny kształt przeciwwagi, co poczatkowo budziło moje obawy.Obawiałem się, że może być jakaś kolizja z tego względu.Ale nic takiego nie nastąpiło.
Jeśli chodzi o różnicę panewek to C330 ma zastosowane panewki cienkościenne. Więc z tego powodu tzw "siodła" - otwory na panewki mają mniejszą średnicę, co wzmocniło nieznacznie solidność korpusu silnika. Tym samym różnią się korbowody tych silników, także mają mniejszą średnicę gniazd pod panewki.
W Twoim przypadku, jeśli nie masz innych uszkodzeń powstałych w wyniku pęknięcia wału należy tylko zakupić wał i komplet panewek grubościennych. Panewki powinieneś nabyć w każdym większym sklepie z częściami. Przynajmniej w moim rejonie tak jest. Z tym nie miałem problemów.
Jeśli mogę, to niepokoi mnie jedna sprawa: pęknięcie wału! W tych silnikach nie zdarza się to często. Należało by przeanalizować przyczynę tego uszkodzenia. Jeśli sam czujesz się winny, to nie ma sprawy, jeśli natomiast nie znasz przyczyny, to przed zamontowaniem oddaj blok do sprawdzenia. Być może jest skoszony i nie nadaje się do dalszej pracy, bądż należy go obrobić.
Jeśli chodzi o różnicę panewek to C330 ma zastosowane panewki cienkościenne. Więc z tego powodu tzw "siodła" - otwory na panewki mają mniejszą średnicę, co wzmocniło nieznacznie solidność korpusu silnika. Tym samym różnią się korbowody tych silników, także mają mniejszą średnicę gniazd pod panewki.
W Twoim przypadku, jeśli nie masz innych uszkodzeń powstałych w wyniku pęknięcia wału należy tylko zakupić wał i komplet panewek grubościennych. Panewki powinieneś nabyć w każdym większym sklepie z częściami. Przynajmniej w moim rejonie tak jest. Z tym nie miałem problemów.
Jeśli mogę, to niepokoi mnie jedna sprawa: pęknięcie wału! W tych silnikach nie zdarza się to często. Należało by przeanalizować przyczynę tego uszkodzenia. Jeśli sam czujesz się winny, to nie ma sprawy, jeśli natomiast nie znasz przyczyny, to przed zamontowaniem oddaj blok do sprawdzenia. Być może jest skoszony i nie nadaje się do dalszej pracy, bądż należy go obrobić.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: wał korbowy c 328
Sprawa wygląda tak, kupiłem ten ciągnik gdzieś na początku tego roku, dopiero tak na dobre zacząłem nim jeździć na wiosnę, czyli gdzieś koło maja. Wszystko było ok aż do, pewnego dnia kiedy podczas jazdy silnik zaczął wydawać dziwny dźwięk. W tym tygodniu oddałem go do mechanika i po rozebraniu wszystkiego okazało się że wał rozleciał się na dwie części. Co gorsza wyszło że już taki kupiłem*eek* Tak poza tym wszystko ok, głowica w/g mechanika nowa, blok też ok. Tylko korbowody też do wymiany bo ktoś je pilnikiem piłował*eek* Teraz nie wiem co robić czy wydawać blisko 900 zł na nowy czy kupić jakiś używany lub ten zamiennik oryginalnego. Mechanik radzi aby kupić używany i zrobić szlif. Co o tym wszystkim myślicie?
RE: wał korbowy c 328
Zajżyj na http://chomikuj.pl/habza.m
Jest tam zdjęcie tabeli z wymiarami m. in. dla silnika S-312 i S-312C.
Jest tam zdjęcie tabeli z wymiarami m. in. dla silnika S-312 i S-312C.