Sprzęgło dwustopniowe.
- URSUS c 328
- Posty: 275
- Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55
Sprzęgło dwustopniowe.
Jestem początkującym czy ktoś wie co to jest "sprzęgło dwustopniowe,"
jak wie to proszę napisać.
RE: Sprzęgło dwustopniowe.
Sprzęgło dwustopniowe to takie sprzęgło, które posiada 2 tarcze - odzielną dla każdego stopnia. Gdy wciśniesz sprzęgło do połowy to zatrzyma się traktor, a wałek odbioru mocy dalej będzie się kręcił (to np. w przypadku zapchania się snopowiązałki). Gdy sprzęgło wciśniesz do końca to zatrzyma się również wałek. Takie sprzęgło jest np. w serii Ursusów zapoczątkowanych Ursusem C325.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Sprzęgło dwustopniowe.
musze wam powiedziec, ze sprzegło to własnie jest bardzo praktyczną i pożyteczną rzeczą
nasz ursus C325 produkowany od 1959r posiadał ten system sprzęgła co stanowiło jego ogromną zalete i stawiało go na miejcu najnowocześniejszych traktorów w swojej klasie ,zachodni producenci mogli tylko zazdroscic
przeciez sprzegło jednostoniowe po wycisnieciu wyłączało też pompę podnosnika hydraulicznego - wyobrażcie sobie orkę takim traktorem porażka!
albo kosisz kosiarką rotacyjną ,dojeżdzasz do końca zagonu, wyciskasz sprzegło aby sie zatrzymac a traktor jedzie dalej, bo kręcąca sie kosiarka napędza traktor
sprzegło jednostopniowe maja znane nam Władimiriec
nie wiem jak sprawa wygląda u Zetora
nasz ursus C325 produkowany od 1959r posiadał ten system sprzęgła co stanowiło jego ogromną zalete i stawiało go na miejcu najnowocześniejszych traktorów w swojej klasie ,zachodni producenci mogli tylko zazdroscic
przeciez sprzegło jednostoniowe po wycisnieciu wyłączało też pompę podnosnika hydraulicznego - wyobrażcie sobie orkę takim traktorem porażka!
albo kosisz kosiarką rotacyjną ,dojeżdzasz do końca zagonu, wyciskasz sprzegło aby sie zatrzymac a traktor jedzie dalej, bo kręcąca sie kosiarka napędza traktor
sprzegło jednostopniowe maja znane nam Władimiriec
nie wiem jak sprawa wygląda u Zetora
RE: Sprzęgło dwustopniowe.
Zetor 25 ma sprzęgło jednostopniowe. Nie wiem jak jest z Suprem, ale wydaje mi się, że ma dwustopniowe - choć mogę się mylić.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 cze 2012, 18:53
RE: Sprzęgło dwustopniowe.
Nie chcę się zbytnio czepiać, ani odświeżać nie potrzebnie tematu, ale nie chce by ktoś kto tu trafił był wprowadzony w błąd.Wiesiek napisał/a:
musze wam powiedziec, ze sprzegło to własnie jest bardzo praktyczną i pożyteczną rzeczą
nasz ursus C325 produkowany od 1959r posiadał ten system sprzęgła co stanowiło jego ogromną zalete i stawiało go na miejcu najnowocześniejszych traktorów w swojej klasie ,zachodni producenci mogli tylko zazdroscic
przeciez sprzegło jednostoniowe po wycisnieciu wyłączało też pompę podnosnika hydraulicznego - wyobrażcie sobie orkę takim traktorem porażka!
albo kosisz kosiarką rotacyjną ,dojeżdzasz do końca zagonu, wyciskasz sprzegło aby sie zatrzymac a traktor jedzie dalej, bo kręcąca sie kosiarka napędza traktor
sprzegło jednostopniowe maja znane nam Władimiriec
nie wiem jak sprawa wygląda u Zetora
Opis pracy tylko przy jednym stopniu nie pokrywa się z rzeczywistością przynajmniej we Władimircu T25A ponieważ:
-Pompa jest sprzężona z silnikiem niezależnie od sprzęgła, co nie zatrzymuje pompy przy wciśnięciu sprzęgła
-kosiarki rotacyjne mają na ogół sprzęgło jednostronne czyli jak obroty wałka WOM są mniejsze od prędkości kosiarki zatrzaski w sprzęgle kosiarki przeskakują wydając charakterystyczne "pykanie".
Tyle mojej uzasadnionej doświadczeniem teorii

Moim zdaniem sprzęgło jednostopniowe utrudnia pracę a jej nie umożliwia *comfort*
RE: Sprzęgło dwustopniowe.
http://www.youtube.com/watch?v=TX2Q6S4vG0I moj ulobiony film i 5.00 min jest pokazane jak przy puszeniu sprzegla rusza wiazalka a potem popuszane sprzeglo wprawia w ruch ciagnik.
RE: Sprzęgło dwustopniowe.
Witam. Sprzęgło kosiarki i innych maszyn to sprzęgło przeciążeniowe, (bezpiecznikowe), a sprzęgło jednostronne to sprzęgło kierunkowe, tzw. wolne koło, występujące np. w zabytkowej już Syrenie. Chyba tak to się zwie, a jak się mylę to poprawcie. Pozdrawiam.
RE: Sprzęgło dwustopniowe.
Jacek0106 nie mylisz się.Wszystkie samochody z silnikiem dwusuwowym są wyposażone w wolne koło bo inaczej przy hamowaniu silnikiem silnik uległ by zatarciu, gdyż olej do smarowania silnika jest w paliwie i przy zamkniętej przepustnicy ,a wysokich obrotach silnika przy napędzie z kół nie docierał by do silnika.
RE: Sprzęgło dwustopniowe.
Nigdy Władkiem nie jeżdziłem, zawsze słyszałem że ma fajną skrzynię i uniwersalne rozwiązania, a tu dowiedziałem się że nie ma sprzęgła 2stopniowego, to chyba ciężko tym robić płynnie?
A te najnowsze modele ze ściętym przodem to może już mają?
A te najnowsze modele ze ściętym przodem to może już mają?
RE: Sprzęgło dwustopniowe.
Jacek 0106 chyba coś Pomyliłeś w tym sprzęgle kosiarki ale w Syrenie to nie.
W kosiarce to właśnie jest tak jak w Syrenie wolne koło w jedną stronę ciągnie a jak byś Dał przeciwne obroty przekażnika to będzie przeskakiwać sprzęgło jednokierunkowe na kosiarce.A jeżeli chodzi o przeciążenie to niektóre przekażniki te droższe mają już zamontowane sprzęgła przeciążeniowe różnego typu.
Tajfun.
W kosiarce to właśnie jest tak jak w Syrenie wolne koło w jedną stronę ciągnie a jak byś Dał przeciwne obroty przekażnika to będzie przeskakiwać sprzęgło jednokierunkowe na kosiarce.A jeżeli chodzi o przeciążenie to niektóre przekażniki te droższe mają już zamontowane sprzęgła przeciążeniowe różnego typu.
Tajfun.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 lis 2011, 13:16
RE: Sprzęgło dwustopniowe.
są też wały przekaźnika z zamontowanym sprzęgłem jednostronnym
RE: Sprzęgło dwustopniowe.
W "typowej" kosiarce rotacyjnej jako zabezpieczenie przeciążeniowe służy napęd bębnów koszących przekładnią pasową na paskach klinowych.