Nośniki narzędzi.
RE: Nośniki narzędzi.
Peryskop :smilewinkgrin: oczywiście żart.
Nie jestem pewien czy samochodowy zaczep kulowy to w lesie dobre rozwiązanie. Ja bym wolał zwykły. Poza tym przyczepkę samochodową skatujesz na śmierć w lesie.
Tak jak pisałem okoliczności same ograniczą ładowność. Ja mam tak ze swoimi widłami nie da rady podnieść więcej jak ok 600 kg, bo podnosi przód. Tyle też wynosi udźwig podnośnika i dobrze się składa.
Nie jestem pewien czy samochodowy zaczep kulowy to w lesie dobre rozwiązanie. Ja bym wolał zwykły. Poza tym przyczepkę samochodową skatujesz na śmierć w lesie.
Tak jak pisałem okoliczności same ograniczą ładowność. Ja mam tak ze swoimi widłami nie da rady podnieść więcej jak ok 600 kg, bo podnosi przód. Tyle też wynosi udźwig podnośnika i dobrze się składa.
RE: Nośniki narzędzi.
Witam
Moim zdaniem przednia skrzynia w RS to raczej na cele piknikowe. Mimo iż projekt zakłada taką budowę maszyny iż wszystkie narzędzia dedykowane są pod belkę to moim zdaniem 600 kg gruba przesada. Miałem RS 09 z przednim ładowaczem dźwigał super do 600 - 700 kg tyle ważyły agregaty które nim ładowałem, lecz przy takim załadunku mowy nie było o jeździe. Przód jest bardzo delikatny i nie nadaję się do takich przeciążeń. Trudno się kręci kierownicą. Sam ładowacz ma dobre 300 kg. Rs to bardzo mobilna maszyna ale co do jej wytrzymałości lepiej nie przesadzać to ultra lekkie urządzenie do lekkich prac miedzyrzędowych. Szkoda że nie ma już ładnych rs-ów. Większość pocięta lub w stanie agonalnym. Już nie długo pochwalę się moim nowym nabytkiem.( I sprzedałem w to miejsce kupiłem innego). Długo szukałem. Zapłaciłem sporo za niego ale jestem bardzo zadowolony. Kompletuje do niego przedni ładowacz. Tzn. szukam górnego ramienia. Całą resztę posiadam ( siłowniki,podstawa, napinacz, łyżka). Chcę skompletować ładowacz i zamontować pług do śniegu. Pozdrawiam RS-ców. Krakerss
PS: Tak jak w treści szukam górnego - głównego ramienia do RS 09 do przedniego ładowacza. W rozsądnej cenie rzecz jasna.
Moim zdaniem przednia skrzynia w RS to raczej na cele piknikowe. Mimo iż projekt zakłada taką budowę maszyny iż wszystkie narzędzia dedykowane są pod belkę to moim zdaniem 600 kg gruba przesada. Miałem RS 09 z przednim ładowaczem dźwigał super do 600 - 700 kg tyle ważyły agregaty które nim ładowałem, lecz przy takim załadunku mowy nie było o jeździe. Przód jest bardzo delikatny i nie nadaję się do takich przeciążeń. Trudno się kręci kierownicą. Sam ładowacz ma dobre 300 kg. Rs to bardzo mobilna maszyna ale co do jej wytrzymałości lepiej nie przesadzać to ultra lekkie urządzenie do lekkich prac miedzyrzędowych. Szkoda że nie ma już ładnych rs-ów. Większość pocięta lub w stanie agonalnym. Już nie długo pochwalę się moim nowym nabytkiem.( I sprzedałem w to miejsce kupiłem innego). Długo szukałem. Zapłaciłem sporo za niego ale jestem bardzo zadowolony. Kompletuje do niego przedni ładowacz. Tzn. szukam górnego ramienia. Całą resztę posiadam ( siłowniki,podstawa, napinacz, łyżka). Chcę skompletować ładowacz i zamontować pług do śniegu. Pozdrawiam RS-ców. Krakerss
PS: Tak jak w treści szukam górnego - głównego ramienia do RS 09 do przedniego ładowacza. W rozsądnej cenie rzecz jasna.
RE: Nośniki narzędzi.
Witam , jestem w posiadaniu rs-sa i mam problem ze skrzynią biegów.Wymontowałem zwolnicę tą od strony blokady i pozostała mi do zdjęcia stalowa flansz przykręcona na śruby 8mm po odkręceniu tych śrub flansz powinna dać się zdemontować a jednak coś ją od środka trzyma czy może mi ktoś podpowiedzieć -co ją trzyma ,jak ją zdemontować ,będę wdzięczny .
pozdrawiam.
pozdrawiam.
RE: Nośniki narzędzi.
przepraszam za podczepienie się do tematu, jestem rolnikiem rozpoczynającym swoją przygodę z ekologią i w poszukiwaniu lekkiego uniwersalnego ciągnika o szerokim spektrum zastosowań znalazłem rs 09, potrzebuję również ładowacz czołowy i jak najwięcej mocy, przestudiowałem kilkanaście wątków na tym forum i zauważyłem, iż sporym problemem (koszty) jest remont silnika,
- wskażcie mi proszę czy jest możliwy montaż silnika 2 cylindrowego zamiast 4 cylindrowego i odwrotnie oraz czy wymaga to modyfikacji konstrukcji ciągnika,
- chciałbym się również dowiedzieć czy istnieje możliwość zwiększenia wydajności układu hydraulicznego bez blokowania przedniego bądź tylnego WOM (montaż bardziej wydajnej pompy zamiast oryginalnej),
- ponadto interesuje mnie kwestia niezawodności (jakie są słabe punty nośnika narzędzi),
bardzo proszę o pomoc, nigdy nie pracowałem na tej maszynie ani nie znam nikogo kto miał z nią styczność
- wskażcie mi proszę czy jest możliwy montaż silnika 2 cylindrowego zamiast 4 cylindrowego i odwrotnie oraz czy wymaga to modyfikacji konstrukcji ciągnika,
- chciałbym się również dowiedzieć czy istnieje możliwość zwiększenia wydajności układu hydraulicznego bez blokowania przedniego bądź tylnego WOM (montaż bardziej wydajnej pompy zamiast oryginalnej),
- ponadto interesuje mnie kwestia niezawodności (jakie są słabe punty nośnika narzędzi),
bardzo proszę o pomoc, nigdy nie pracowałem na tej maszynie ani nie znam nikogo kto miał z nią styczność
RE: Nośniki narzędzi.
Rs ma moc 18KM. Szalu nie ma.Slaba prądnica 150W.Aluminiowe obudowy zwolnic.Duże luzy w ukladzie kierowniczym.A zaleta to że można wlączać i wylączać WOM bez wciskania sprzęgla. I nie wolno ciągnąć nim przyczep po drogach publicznych.Pompa jest w skrzyni, więc raczej innej nie wpasujesz.
RE: Nośniki narzędzi.
Dlaczego ?marek napisał/a:
(....) I nie wolno ciągnąć nim przyczep po drogach publicznych. (....)
RE: Nośniki narzędzi.
Miałem oryginalną belkę i brak miejsca na zaczep.Brak instalacji do hamowania przyczepy.A przede wszystkim to maszyna wolnobieżna, a według mojej (być może nieaktualnej już wiedzy) za takowymi przyczep ciągnąć nie wolno.Bolszewik napisał/a:Dlaczego ?marek napisał/a:
(....) I nie wolno ciągnąć nim przyczep po drogach publicznych. (....)
RE: Nośniki narzędzi.
Zaciekawiło mnie to bo w przepisach nic takiego nie ma:
http://dokumenty.rcl.gov.pl/D2015000030501.pdf
W starym kodeksie też nic zabraniającego nie znalazłem (może źle szukałem).
Myślałem że producent umieścił jakąś tabliczkę która zabrania ciągnięcia przyczep.
Tu chyba raczej chodzi o zdrowy rozsądek że ta maszyna nie bardzo nadaje się by ciągnąc coś ciężkiego.
http://dokumenty.rcl.gov.pl/D2015000030501.pdf
W starym kodeksie też nic zabraniającego nie znalazłem (może źle szukałem).
Myślałem że producent umieścił jakąś tabliczkę która zabrania ciągnięcia przyczep.
Tu chyba raczej chodzi o zdrowy rozsądek że ta maszyna nie bardzo nadaje się by ciągnąc coś ciężkiego.
RE: Nośniki narzędzi.
dziękuję serdecznie za odpowiedzi, przyczep oczywiście targał nie będę (problem jest z policjantami jeśli pojazd nierejestrowany holuje rejestrowaną przyczepę, pomijając już obowiązkowe wyposażenie), gdyż na drogi nośnik się raczej nie nadaje, jednak już mało precyzyjny układ kierowniczy to duża wada (istnieje jakaś możliwość skasowania tego luzu?), prądnica powinna wystarczyć do podładowania akumulatora, a orientujecie się jaki ma wydatek seryjna pompa hydrauliczna?
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:43
RE: Nośniki narzędzi.
Wydajnośc pompy nie jest mi znana jeśli pytasz o konkretne wartości , natomiast wiem na pewno że Ciśnienie potrafi wytworzyć wystarczające . U mnie spokojnie wystarcza do zasilania dwusekcyjnego TURA i tylnego podnośnika . Na tura zakładam bezproblemowo 800 kg i spokojnie na wolnych obrotach podnosze . Masz dowód że pompa jest wystarczajaca .
RE: Nośniki narzędzi.
tez mialem 2 rs-y jednego z turem i dawala rade zwir sie wozilo ziemie bez problemu podnosil tur tylko problem byl z kierowaniem ta bestia!
RE: Nośniki narzędzi.
dziękuję, jeśli daje radę to super, poproszę o jeszcze jedną wskazówkę na co zwracać uwagę przy zakupie poza stanem zewnętrznym, czy są jakieś bolączki, na których warto się skupić i jak je wyłapać silnik/skrzynia/hydraulika?
RE: Nośniki narzędzi.
z bolaczek to uklad kierowniczy no i rewers czesto w wysluzonych egzeplazach pada rewers czyli zmiana kierunku jazdy przod-tyl jezeli gosc sie zgodzi zrzuc przy zakupie pokrywe skrzyni i sprawdz stan koł rewersu a takrze zwruc uwage na silnik w jakim jest stanie bo o czesci trudno zwłaszcza nowe a wiem ze w rs-ach lubi ukrecic sie wal lub korbowod wyjsc bokiem wiem bo miałem rs-y i je rematowałem i kazdy muj znajomy co miał rs-a wspominal o wale i korbowodzie ze sie bokiem pokazał
RE: Nośniki narzędzi.
dziękuję za cenne wskazówki, a czy rocznik ma jakieś znaczenie albo jakieś dodatkowe wyposażenie? pomijając już ładowacz czołowy, tuz i uchwyty do narzędzi oraz same narzędzia to z tego co widzę na zdjęciach występują różne kolumny kierownicze czym one się różnią i które są bardziej precyzyjne, mniej zawodne i łatwiejsze w naprawie?
RE: Nośniki narzędzi.
Różnica w kolumnach polega na tym , że w niektórych (ja miałem taką) można po przełożeniu pedałów, kierownicy i siedzenia, jechać tyłem do przodu.Pewnie jakieś doczepiane narzędzia wymagały takiej jazdy.Kierownica była wtedy założona nie z góry tylko z przodu.A siedzenie nad ramą.
RE: Nośniki narzędzi.
dziękuję, a ma to jakiś związek z rocznikiem bądź wersją wyposażenia? układ kierowniczy wyrabia się w kolumnie czy raczej przy osi?
RE: Nośniki narzędzi.
Luzy glównie na przekladni i przeguby na walku idącym w ramie od kierownicy do przekladni.
RE: Nośniki narzędzi.
czyli w egzemplarzu z turem mogę od razu spodziewać się dużego luzu? czy istnieją jakieś rozwiązania umożliwiające usprawnienie układu kierowniczego? siłownik wspomagający mógłby moim zdaniem znacząco odciążyć układ, znacie jakieś sprawdzone rozwiązania?
RE: Nośniki narzędzi.
Pytanie jest na dzisiaj, czyli pilne:
Mógłby mi ktoś narysować schemat biegów w RSie? Tzn. w jakiej pozycji dźwigni, uzyskujemy jaki bieg?
Z góry dzięki
Mógłby mi ktoś narysować schemat biegów w RSie? Tzn. w jakiej pozycji dźwigni, uzyskujemy jaki bieg?
Z góry dzięki
Moja filozofia brzmi: tanio kupić a potem się narobić i nakląć
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:43
RE: Nośniki narzędzi.
Rysunku nie mam ale moge Ci napisać :
W lewo i do tyłu - 1
W lewo i do przodu - 2
na srodku i do tyłu - 3
na środku u do przodu- 4
w prawo i do przodu lub do tyłu- przełanczamy pomiedzy polnymi a "szosowymi"
W lewo i do tyłu - 1
W lewo i do przodu - 2
na srodku i do tyłu - 3
na środku u do przodu- 4
w prawo i do przodu lub do tyłu- przełanczamy pomiedzy polnymi a "szosowymi"