Zetor 25K - przebieg remontu

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Jacek ze Skansena »

Pawł czemu Franek zdecydował się wyjąć tuleje. Czy planował je wymienć czy przeczyścić silnik? Bo jak wyjmniesz stare to raczej cieżko je wpasować spowrotem a przy wyciąganiu one bardzo często pekaja bo są poprostu wypracowane. Mają swoje lata. Ja prawdopodobnie będę potrzebował kompletu, wiec jak kolega coś tam załatwia to też bym chciał znać cenę to może bym i ja zamówił jak by to nie kłopot był.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Ursus »

No zdecydował się, bo podejrzane było po pierwsze to, że w oleju było tyle wody, dwa że miały za bardzo rant u góry zjechany i to troszke niepokoiło. A teraz już trzeba nowe i trudno :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: hubert »

Tylko jest jedna wada tych pierścieni z tego co wiem - szybciej ścierają tuleję, czyli coś za coś;)
Najczęsciej stosuję się tak:
- pierwszy pierścień (chromowo-niklowy)
- następnę dwa (zwykłe uszczelniające)
- dwa ostatnie (odoliwiające)

:D:D:D:D
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Ursus »

Czyli 350 zł za komplet na 1 cyl. z tymi pierścieniami chrominiklowymi ?? Hmmm do tego dojdzie przesyłka :uhoh:
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Ursus »

Ciekawe o ile lepsze są te czeskie od polskich kompletów?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Jacek ze Skansena »

Niech nikt sie nie obrazi ale chyba kogoś porąbało żeby dopłacać 100 za jeden pierścień czy nawet dwa. To dorobią za 30 zł na zamówienie. Ostatnio mi dorabiali do silnika angielskiego i za wszystkie zapłaciłem 90 zł. I jeszcze tłok przefrezowali na rowkach. Ludzie co wy na cenach się nie znacie czy co? A po drugie to one nie sa potrzebne. Zanim te normalne się zjadą to życia nie stanie tym co będziemy jeździć.
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Szczepan-1990 »

Tym bardziej że Pawła Zetor nie będzie chyba pracował w polu ;) Emerytura
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Jacek ze Skansena »

W tym roku 50-tka na karku jakby nie patrzeć. To emerytura się należy.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Ursus »

No właśnie dlatego zastanawiam się czy te czeskie są tak dobre i czy polskie tak złe ?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Jacek ze Skansena »

Ja tam myślę, że one są w jednej fabryce wykonywane. I nie zdziwiłbym sie jakby to nie w Polsce.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Ursus »

No jasne - przyczepka kiedyś pewnie do niego będzie taka "retro" ale bardziej jako dodatek na jakiś festyn niż do pracy :D
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Ursus »

Zetorka coraz mniej ;)

Obrazek
Obrazek




Obrazek



Mechanizm różnicowy :)

Obrazek

Niebawem będą już komplety naprawcze to prace zapewne ruszą ostrzej do przodu :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: drandrzej »

a po co rozbebeszyłeś skrzynię ??
jak wam wyłaziło prawe koło zębate - samo nie wyskoczyło , prawda ;)


prawdę mówiąc jestem na tym samym etapie - czekam na "półosie napędzające zwolnice" - te na ostatnim zdjęciu po lewej od dyferencjału
przy okazji ja zmieniam łożyska 32212
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Ursus »

Wałek atakujący lata sobie w każdą stronę - trzeba to sprawdzić, powymieniać wszystkie łożyska. Ma być jak prosto z Brna skrzynia :P O koło zębate to chodzi Ci to od zwolnic ??
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: drandrzej »

tak , to , walczyłem z draństwem żeby je wyjąć chyba ze 2 godziny
a co do stanu skrzyni (i całego zetorka) - postępuję tak samo .

wybijaliście najpierw łożyska 32212 czy jakiś inny patent ??
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: rafal »

O to widzę ostro idzie robota:). To co masz Paweł na podwórku to już przypomina te resztki Zetorka u Mareckiego. Tam została prawie tylko obudowa skrzyni boczne pochwy mostów zostały też odjęte. Czy macie podkładki kasujące luz wałka atakującego?
Andrzej podeśli fotki swojego Zetorka na tym etapie.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Ursus »

Podkładek nie mamy bo nie mamy jeszcze go wyjętego - wtedy będziemy się martwić :)
Odnośnie tego jak to koło zeszło to nie wiem - mnie przy tym nie było. Niestety nie mam czasu wogóle na zajmowanie się Zetorkowymi sprawami ostatnio.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: drandrzej »

moje fotki dołączyłem w moim wątku , skrzynia będzie w oryginale więc musze ją przywrócić do stanu fabrycznego - bez blokady dyfra - czyli inne "półosie dyferencjału" , i bębny hamulcowe starego typu namierzyłem już na południu Polski i ściągam
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Ursus »

Komplety naprawcze już są w drodze ;)



O i wykrakałem ;) Akurat jak napisałem posta to przyjechały komplety naprawcze :)

Obrazek

Komplety naprawcze są czeskiej firmy PREMOT
http://premot.cz/
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: hubert »

Ładne:D:D To teraz będzie ostra jazda:D z silniczkiem;)
ODPOWIEDZ