Zetor 25K - przebieg remontu

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2691
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: SEBRIGHT »

No nie :D :p

Andrzej i też kupiliście niepasujące? *eek*
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Jacek ze Skansena »

Te z Czech pasują do innych chłodnic podobno. Na razie nie sprawdziłem
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12776
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Ursus »

drandrzej napisał/a:
martwisz mnie , bo jak chyba 3 kupiłem , Jacek też brał .....
No niestety. Jak brałeś te co mają od wewnątrz skrzydełka to nie pasuje.



Tak on wygląda:

Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1711
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Ursus c-325 »

Od środka wygląda jak korek do baku.
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2691
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: SEBRIGHT »

W Zetorku korek od baku jest na gwint. Chyba że masz na myśli samochodowe...

Ale w końcu do czegoś muszą pasować te korki. Pytanie tylko do czego?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12776
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Ursus »

Prawdopodobnie do innych Zetorów ;) Może do 2011/3011/4011??

W Zetorkach bak paliwa też był chyba w pewnej wersji na takie skrzydełka. Ale większość na gwint
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: chrapek3011 »

Ten korek ze zdjęcia Ursusa nie jest do chłodnic Zetorów 2011/3011/4011.Ale miałem niedawno zbiornik paliwa do Zetora 4712 i tam właśnie był taki mały wlew z dokładnie takim korkiem.A na marginesie to do chłodnic na pewno nie jest.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12776
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Ursus »

No i mamy problem...

Spod uszczelki znowu wybija mi kompresję + najczystszą wodę... Wcześniej miałem przedmuch lekki, myślałem, że wina uszczelki. Teraz zmieniliśmy uszczelkę, przy okazji kolektor wydechowy, bo mój się rozlatywał, no i niespodzianka po odpaleniu...

Przedmuchy są po stronie prawej, pod obsadą wtryskiwaczy. Więcej jakby przy pierwszym cylindrze. Co obstawiacie? Czyżby głowica? Wody w oleju nie widać, spalin w chłodnicy również...



Dodam tylko, że głowica była kiedyś planowana, jak zaczynaliśmy remont. Tuleje nie są za wysoko osadzone.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: chrapek3011 »

A płaszczyzna bloku ja wygląda?A przedmuch skąd masz,z pod uszczelki głowicy czy spod obsady wtryskiwacza?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12776
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Ursus »

Przedmuch jest między uszczelką a głowicą - z tej szczeliny.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: chrapek3011 »

Skoro woda w chłodnicy nie bulgoce od kompresji,ani też nie ma wody w oleju,hmm,jakby strzeliła głowica to coś by się działo,a tu dmucha z pomiędzy płaszczyzn,może trzeba grubszą uszczelkę podgłowicową dać.Ale nie wiem czy do Zetorków25 były takie produkowane.Skoro głowica była planowana i na 100 procent była cała,chyba,że była już nadwątlona i dokonała żywota ale to mało prawdopodobne skoro brak jakichkolwiek dziwnych objawów.Może faktycznie powierzchnia bloku,albo słaba jakość uszczelki.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12776
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Ursus »

Myślimy nad próbą montażu uszczelki tej azbestowej, szarej. Teraz jest miedziana.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: drandrzej »

jeśli uszczelka miedziana to wina uszczelki , jakię byleco dają pomiedzy te miedziane blaszki , badziewie
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: chrapek3011 »

A jednak...
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: drandrzej »

są do kupienia uszczelki bez miedzi - te sprawdzają się lepiej , jak byliśmy w Czechach tez były w sprzedaży , coś koło 30 zł wychodziło chyba
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2691
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: SEBRIGHT »

Teraz jak oglądałem moją to rzeczywiście prawie nic nie ma między blaszkami. Pierwszy raz jak rozbierałem silnik w bocianie to wyciągnąłem spod głowicy dwie uszczelki miedziane :D
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12776
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Ursus »

drandrzej napisał/a:
są do kupienia uszczelki bez miedzi - te sprawdzają się lepiej , jak byliśmy w Czechach tez były w sprzedaży , coś koło 30 zł wychodziło chyba
Chodzi Ci o te szare?

http://allegro.pl/uszczelka-pod-glowice ... 65167.html

Ja zawsze trzymałem z ojcem raczej zdania, że miedziane lepsze. Ale fakt... to nie te same miedzianki co były kiedyś. Porównałem ten współczesny produkt (mam jeszcze jedną już zakupioną do drugiego Zetora...) z tymi starymi, wyciągniętymi z Zetora.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: drandrzej »

zobacz że te miedziane są w środku jak papier , miękkie , już kilka przypadków ze nie przetrwały porządnego rozgrzania , nawet w Jackowym zetorku było tak samo

szare OK , tylko takie używam bo szkoda czasu moim zdaniem na kolejne potwierdzanie bubli
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12776
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: Ursus »

To w takim razie zamawiam. Wezmę również w Danrolu.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2691
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

Post autor: SEBRIGHT »

Oj, chyba utopiłem pieniądze, bo niedawno wziąłem miedzieną *tdown*
Myślałem że miedziana będzie lepsza
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
ODPOWIEDZ