Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie sko
- agrotechnik
- Posty: 1052
- Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38
RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
Ło w mordę... Panie Andrzeju, wierzę w pana że w ciagu (może) 3 miesięcy skończy pan z nim prace i będzie juz dudnił we wsi..
A co do tych "epokowych bajerów" o których mówi nasz Sz. administrator, to może takie transparenty jak na zdjeciach 1-go c45??
A co do tych "epokowych bajerów" o których mówi nasz Sz. administrator, to może takie transparenty jak na zdjeciach 1-go c45??
RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
Inspiracji historycznych jeszcze nie mam - ale chętnie podpowiedzi zbiorę na PW - żeby była niespodzianka jak wyjadę
na razie ciężko mi wydusić ze szlifierza żeby obrobił tłok , każda nietypowa robota budzi wstręt , wolą robić przez cały dzień wały od sw400 bo myśleć nie trzeba , ulegli lekiej presji , ale czy zrobią - zobaczymy
dziś dalsze prace , foto wkrótce
na razie ciężko mi wydusić ze szlifierza żeby obrobił tłok , każda nietypowa robota budzi wstręt , wolą robić przez cały dzień wały od sw400 bo myśleć nie trzeba , ulegli lekiej presji , ale czy zrobią - zobaczymy
dziś dalsze prace , foto wkrótce
- Ursus c-325
- Posty: 1712
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
Skąd Ty wyskrobujesz te wszystkie potrzebne części? Nie było tłoka, trochę poszukiwań - jest. Naprawdę jestem pełen podziwu, wytrwałości i życzę jak najprędszego pierwszego uruchomienia. 

RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
Tm razem historyjka na temat (częściowo dająca odpowiedz na powyższe pytanie)- pewnie każdy kto tu wstępuje prędzej czy później doświadczy na sobie czegoś podobnego .
Okoliczni mieszkańcy mają już mnie za lekkiego napaleńca subtelnie mówiąc , i opinia ta rozpełza się po okolicy
1 z kolegów jak zaczęliśmy rozmawiać (wiedząc o bombajowym zakręceniu) o przypomniał sobie że niedaleko ktoś miał na strychu części do bombaja .
pojechaliśmy - i oto efekt , którego się nie spodziewałem :
idealny wał w stanie fabrycznym z wykonanym 1wszym, szlifem - leżał zatawotowany z założonymi zębatkami i mimośrodem - czekał gotowy do założenia !!
po zebraniu o mnie opinii (że nie handlarz , czymsię zajmuje , ..."wywiad" widać nie był najgorszy) - człowiek zgodził się pokazać , a potem odsprzedać - we 3 znosiliśmy ze strychu
po odczyszczeniu - perfekt :


bieżnie uszczelnień miedzianych , sprężynki,łozyska - nowe , wał gotów do montażu , uszczelki papierowe na towot - gdyż jak kolega stwierdził "bombaj nie jest zwyczajny silikonów używać "
a to stan na godzinę 18.00

teraz znów kupa żmudnych przygotowań , malowania , poprawek ,...
przy okazji - przekonałem się że malowanie poszczególnych elementów osobno ma swoje zalety , ale i wady - zwłaszcza jak położy się po 4-5 warstw (2xpodkład,2-3xlakier) na oba elementy typu tuleja i zębatka wbijana na tuleję - dużo elementów trzeba było skrobać /czyścić szczotką
bo nie wchodziły z powodu dobrze trzymającej powłoki lakierniczej
Okoliczni mieszkańcy mają już mnie za lekkiego napaleńca subtelnie mówiąc , i opinia ta rozpełza się po okolicy
1 z kolegów jak zaczęliśmy rozmawiać (wiedząc o bombajowym zakręceniu) o przypomniał sobie że niedaleko ktoś miał na strychu części do bombaja .
pojechaliśmy - i oto efekt , którego się nie spodziewałem :
idealny wał w stanie fabrycznym z wykonanym 1wszym, szlifem - leżał zatawotowany z założonymi zębatkami i mimośrodem - czekał gotowy do założenia !!
po zebraniu o mnie opinii (że nie handlarz , czymsię zajmuje , ..."wywiad" widać nie był najgorszy) - człowiek zgodził się pokazać , a potem odsprzedać - we 3 znosiliśmy ze strychu
po odczyszczeniu - perfekt :


bieżnie uszczelnień miedzianych , sprężynki,łozyska - nowe , wał gotów do montażu , uszczelki papierowe na towot - gdyż jak kolega stwierdził "bombaj nie jest zwyczajny silikonów używać "

a to stan na godzinę 18.00


teraz znów kupa żmudnych przygotowań , malowania , poprawek ,...
przy okazji - przekonałem się że malowanie poszczególnych elementów osobno ma swoje zalety , ale i wady - zwłaszcza jak położy się po 4-5 warstw (2xpodkład,2-3xlakier) na oba elementy typu tuleja i zębatka wbijana na tuleję - dużo elementów trzeba było skrobać /czyścić szczotką
bo nie wchodziły z powodu dobrze trzymającej powłoki lakierniczej

RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
Gratuluje nabytku, piękny okaz. Podziwiam cię za upór w dążeniu do celu, pewnie rok, dwa i zajedziesz na wilkowice bomajnem własnej produkcji:)
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
Wał nuwencja
Naprawd egratuluję doktorze i czekam wciąż na nowe relacje ze zniecierpliwieniem 


RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
tyle nie wytrzymam , zbyt niecierpliwy jestem
jak wszyscy fachowcy wykonają uczciwie powierzone im zadania (głownie szlifowania,honowania,roztaczania,... ) to liczę , że rozpocznę sezon już z bombajem (na szczęście rozpoczęcie sezonu u nas to Minikowo - czyli lipiec
)
informacja ze szlifierni - okazało się że wał jest fabryka nominał
długa suwmiarka przekłamuje albo źle odczytałem , tłok już w obróbce , rozmiar już pasuje , teraz wybrania z okolic swożnia + stożek nad 1 pierścieniem - tam jest dużo "mięsa" wiec trzeba wybrać
szukam przycisku sygnału dźwiękowego - beczułkowatego - wygląda jak walec o średnicy ok 2 cm i tejże wysokości jakby ktoś miał i kontrolki
bombajowej ładowania
zdjęcia wkrótce , wolno idzie strasznie to składanie bo co zmontuję - trzeba poprawki lakiernicze robić bo po użyciu narzędzi (zwłaszcza młotka
) są uszkodzenia
****************************************
Ostanie zmiany :
głowica wypiaskowana przed lakierem :

złożone sprzęgło - część z tarczami

koło pasowe przykręcone do tulei sprzęgła na wał :

koło sprzęgłowe osadzone na wale :

zmajstrowany filterek oleju :

pozapożyczane wtryskiwacze żeby skompletować 1 porządny -ocena wnętrzności rozpylaczy

korbowód+tłok+głowica na miejscu , pierścienie dopasowane i do tłoka i do cylindra - żmudna praca , ale trzeba
, przygotowana instalacja oceny działania wtryskiwacza :

uszczelki pod grusze żarową niestety nie dało się wybrać mimo starych i nowych oryginałów - trzeba dorabiać
jak wszyscy fachowcy wykonają uczciwie powierzone im zadania (głownie szlifowania,honowania,roztaczania,... ) to liczę , że rozpocznę sezon już z bombajem (na szczęście rozpoczęcie sezonu u nas to Minikowo - czyli lipiec

informacja ze szlifierni - okazało się że wał jest fabryka nominał

długa suwmiarka przekłamuje albo źle odczytałem , tłok już w obróbce , rozmiar już pasuje , teraz wybrania z okolic swożnia + stożek nad 1 pierścieniem - tam jest dużo "mięsa" wiec trzeba wybrać
szukam przycisku sygnału dźwiękowego - beczułkowatego - wygląda jak walec o średnicy ok 2 cm i tejże wysokości jakby ktoś miał i kontrolki
bombajowej ładowania
zdjęcia wkrótce , wolno idzie strasznie to składanie bo co zmontuję - trzeba poprawki lakiernicze robić bo po użyciu narzędzi (zwłaszcza młotka

****************************************
Ostanie zmiany :
głowica wypiaskowana przed lakierem :

złożone sprzęgło - część z tarczami

koło pasowe przykręcone do tulei sprzęgła na wał :

koło sprzęgłowe osadzone na wale :

zmajstrowany filterek oleju :

pozapożyczane wtryskiwacze żeby skompletować 1 porządny -ocena wnętrzności rozpylaczy

korbowód+tłok+głowica na miejscu , pierścienie dopasowane i do tłoka i do cylindra - żmudna praca , ale trzeba
, przygotowana instalacja oceny działania wtryskiwacza :

uszczelki pod grusze żarową niestety nie dało się wybrać mimo starych i nowych oryginałów - trzeba dorabiać
RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
Pięknie !!! Kręć filmik jakiś z pierwszych prób uruchomienia 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
Ja wam coś powiem. Andrzej pisze o sobie, że jest niecierpliwy i mu się śpieszy bo już by chciał to mieć za sobą. Muszę potwierdzić, że to kawał wariata jest jak pisze. Szybciej robi jakby ktoś pomyślał. Niesamowite tępo i zacięcie.
RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
Ja ostatnio trochę szperam u ludzi w garażach
Na razie trafiłem na jakieś części zetorkowe, ale jak coś do Bombaja trafię - szczególnie to co szukasz to dam znać.
P.S. Napisałem Ci PW w jednej sprawie powiązanej z odbudową tego cuda

P.S. Napisałem Ci PW w jednej sprawie powiązanej z odbudową tego cuda

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
oto dzisiejsze zmiany :
siedzonko zatulejowane i złożony sworzeń - na razie ciasny , ale pewnie się dopracuje w czasie


część sprzęgłowa już odzyskała kolory po montażu

zaczynam montować zaczep , sam zaczep już zregenerowany , sprężyna naciągnięta , przesmarowany , płyta tylnego zaczepu na miejscu

tutaj strona regulatora - pompy oleju na miejscu , jeszcze czeka regulacja dawek oleju - ale do tego musi być zbiornik

i ostatnie dziś zadanie - przednie zawieszenie
śruby mocujące felgi wymagały podrtoczenia ok 10 mm od łebka do gwintu

zamontowane i obciązniki i felgi , Ursus już na własnych docelowych kołach

zdjęcie z boku zrobię gdy będą zamontowane i tylne felgi z obciążnikami - ale do tego ciągnik musi opuścić garaż żeby jakoś tylne obciążniki podnieść i przykręcić do bębnów hamulcowych
tyle na dzisiejsze popołudnie + wieczór , jutro przymiarka komina , obejmy i może uda się zmajstrować komin do całości
siedzonko zatulejowane i złożony sworzeń - na razie ciasny , ale pewnie się dopracuje w czasie


część sprzęgłowa już odzyskała kolory po montażu

zaczynam montować zaczep , sam zaczep już zregenerowany , sprężyna naciągnięta , przesmarowany , płyta tylnego zaczepu na miejscu

tutaj strona regulatora - pompy oleju na miejscu , jeszcze czeka regulacja dawek oleju - ale do tego musi być zbiornik

i ostatnie dziś zadanie - przednie zawieszenie
śruby mocujące felgi wymagały podrtoczenia ok 10 mm od łebka do gwintu

zamontowane i obciązniki i felgi , Ursus już na własnych docelowych kołach

zdjęcie z boku zrobię gdy będą zamontowane i tylne felgi z obciążnikami - ale do tego ciągnik musi opuścić garaż żeby jakoś tylne obciążniki podnieść i przykręcić do bębnów hamulcowych
tyle na dzisiejsze popołudnie + wieczór , jutro przymiarka komina , obejmy i może uda się zmajstrować komin do całości
- Ursus c-325
- Posty: 1712
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
A czy tłumik wersja C-451 jest tylko przejściowo czy już taki zostanie?
RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
tłumik jest dopasowany do odcięcia ,będzie ten właściwy , ale trzeba przymierzyć
ten który widać teraz na zdjęciu przeleżał ładnych kilka/naście/dziesiąt lat w ziemi i góra jest po piaskowaniu jak sito , o dziwo środek i dół OK
oryginalna stara góra już czeka , może dziś dam radę
PS widzę ,że nie tylko ja zaglądam tutaj po nocach
ten który widać teraz na zdjęciu przeleżał ładnych kilka/naście/dziesiąt lat w ziemi i góra jest po piaskowaniu jak sito , o dziwo środek i dół OK
oryginalna stara góra już czeka , może dziś dam radę
PS widzę ,że nie tylko ja zaglądam tutaj po nocach

- Ursus c-325
- Posty: 1712
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
Jakoś lubię zasiąść ok. 23:00 przed monitorem.
Pomalutku powstaje Bombowiec. Mówisz, że do Minikowa zdążysz go skończyć?
Pomalutku powstaje Bombowiec. Mówisz, że do Minikowa zdążysz go skończyć?
RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
spinam się nockami - jak widać
) , i chcę zdążyć dużo wcześniej , ale jestem uzależniony od innych fachowców - jak oni zdążą to ja też , nie mam migomatu a potrzebuję blachy trochę poratować np , jeszcze brak mi drobiazgów ...
zobaczymy

zobaczymy
- dominik5211
- Posty: 151
- Rejestracja: 16 sty 2008, 15:34
RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
a jesli wolno zapytac ile wyniósl pana kasy mniej wiecej ten ursus
RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
jak najbardziej szczerze - już dawno temu przestałem liczyć , ale trzeba mieć świadomość , że tutaj żadnych promocji się nie uświadczy , niestety
- dominik5211
- Posty: 151
- Rejestracja: 16 sty 2008, 15:34
RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
ale bedzie cos taniej niz mialby pan kupic sagana na allegro???
- Dobrodziej103
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 lis 2008, 21:27
RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
Takie składanie z części jest droższe niż kupno w całości.

RE: Ursus C-45 - "Historia narodzin" niekrótka i jeszcze nie
Dominik , raczej nie , kupowałem części czasem dla tego że wśród nich była 1-2 rzeczy których brakowało , a ludzie chcieli pozbywać się całości , inna sprawa, że każda części miała czas być "dopieszczona" z osobna
kupując całość nie wiadomo co jest w środku , ja wiedziałem - choć kompletowanie to żmudna robota - zwłaszcza gdy zaczyna się mając właściwie przednie zawieszenie i 0 wiedzy praktycznej
są plusy - $$ rozkłada się w czasie , czas na obrobienie się z detalami
są i minusy - do końca nie wiadomo czego jeszcze brak , czy podzespoły będą ze sobą współpracować (chodzi o części nadwymiarowe i nominały - wbrew pozorom nie tylko tłok- cylinder-panewki i.t.d. , ale też kupa innych części bywała w nadwymiarach albo w kompletach o dziwnych wymiarach)
kupując całość nie wiadomo co jest w środku , ja wiedziałem - choć kompletowanie to żmudna robota - zwłaszcza gdy zaczyna się mając właściwie przednie zawieszenie i 0 wiedzy praktycznej
są plusy - $$ rozkłada się w czasie , czas na obrobienie się z detalami
są i minusy - do końca nie wiadomo czego jeszcze brak , czy podzespoły będą ze sobą współpracować (chodzi o części nadwymiarowe i nominały - wbrew pozorom nie tylko tłok- cylinder-panewki i.t.d. , ale też kupa innych części bywała w nadwymiarach albo w kompletach o dziwnych wymiarach)