nowy śruby

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

nowy śruby

Post autor: Deleted_User »

Co myślicie o dawaniu nowych śrub gdy się remontuje ciągnik?? Montować nowe śruby czy zostawić stare??
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: nowy śruby

Post autor: Deleted_User »

Powiem tak stare do do bani tak delikatnie mówią ja daje nowe pare groszy kosztują a jest to pewniejsze
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: nowy śruby

Post autor: drandrzej »

a mnie się wydaje , że jeśli gwint OK , to zostawiam , bo nowe jakieś słabawe uważam sa teraz robione - jakby z gorszej stali , podobnie jak nakrętki - dużo łatwiej je przeciągnąć niż stare
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: nowy śruby

Post autor: Ursus »

Ja mam podobne zdanie jak Andrzej. Ale to też trzeba dobrze ocenić, które się nadają a które nie - no i to też zależy od tego za co śruba dana jest odpowiedzialna.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
fazer_19
Posty: 194
Rejestracja: 18 maja 2007, 23:30

RE: nowy śruby

Post autor: fazer_19 »

Ja u siebie dawałem 100% nowych śrub (8.8), popierwsze ocykowa ładnie wygląda a podrugie mam pewność i sam fakt jak remont to remont.
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: nowy śruby

Post autor: Deleted_User »

dzięki za dobre rady
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: nowy śruby

Post autor: Deleted_User »

Moim skromnym zdaniem, nowe śruby to podstawa. Zawsze podczas naprawy śruby skorodowane wymieniam. To bardzo poprawia komfort pracy. Jeśli są przelotowe, to prawie w ogóle nie ma wtedy kłopoty z "wierceniem" śruby. A jeśli wkręcane gdzieś w korpus to po prostu lekko idą a na koniec efekt wizualny pracy jest lepszy.Śruby przecież nie decydują o oryginalności jakiejś maszyny. A co do wytrzymałości .... no cóż.... materiały z których je robią może i są trochę gorsze niż dawniej, a chyba większość uszkodzeń śrub powstaje w chwili dokręcania. Po mojemy to niektórzy mają po prostu za dużo siły:D, za mało wyczycia albo za długą rurkę na kluczu:)
Wszędzie u siebie stosuje śruby 4.8 czyli te najmniej wytrzymałe. Spełniaja swoją rolę w 100 %. No....chyba że oryginalnie są zamontowane twardsze. Wtedy trzeba koniecznie zachować taką samą twardość śrub. A z zamienianiem tych miękkich na twarde radziłbym uważać. W razie czego lepiej niech się zerwie śruba, niżby miała jakaś inna część (cenniejsza) pokrzywić się lub pęknąć. Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ