Problem z odpalaniem
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
Problem z odpalaniem
Wiatm!
Mam mały problem ale bardzo upierdliwy,a mianowicie problem z uruchomieniem zimnego silnika od c330.Traktor pochodzi z 1967 roku,więc pomyślałem że tu uzyskam jakąś pomoc.Proszę pmóżcie.
Dodam,że jak się rozgrzeje to pali po 2 sekundach kręcenia.
Mam mały problem ale bardzo upierdliwy,a mianowicie problem z uruchomieniem zimnego silnika od c330.Traktor pochodzi z 1967 roku,więc pomyślałem że tu uzyskam jakąś pomoc.Proszę pmóżcie.
Dodam,że jak się rozgrzeje to pali po 2 sekundach kręcenia.
RE: Problem z odpalaniem
a jak na zimnym odpali jaki kolor jest spalin ? bierze olej ? czy robione były wtryski pompa ? Czy ktoś w ogóle remontował ten silnik ? Czy jest słaby ?
Kupa pytań napisz więcej a nie zadajesz zagadkę
Kupa pytań napisz więcej a nie zadajesz zagadkę
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Problem z odpalaniem
Jak pali to kolor spalin jest brązowawy. wtryski są nowe pompa regenerowana.Silnik nie daje rzadnych znaków osłabień. Oleju nie bierze,może trochę.Świece są nowe.
Remont przeprowadzał mój tata.Nowe panewki,pierścienie.Głowica remontowana.
Tylko,że ten remont to z 6-7 lat do tyłu.A teraz jest za granicą,więc ciągnik stał do zeszłorocznych wakacji,gdyż się wziąłem zajego remont.Kiedy chcałem go zapalić nalałem wody do chłodnicy,a tu woda przez bagnet od oleju.Wymieniłem uszczelke pod głowicą a woda dalej więc przyszedł mechanik i stwierdził że zaślepki na głowicy trzeba wymienić bo wypadły.Teraz traktor chodzi ale wszystko w nim siada,agłównie to te rozpalanie:(
Na zimnym silniku na ruchy gazu reaguje natychmiastowo.
Remont przeprowadzał mój tata.Nowe panewki,pierścienie.Głowica remontowana.
Tylko,że ten remont to z 6-7 lat do tyłu.A teraz jest za granicą,więc ciągnik stał do zeszłorocznych wakacji,gdyż się wziąłem zajego remont.Kiedy chcałem go zapalić nalałem wody do chłodnicy,a tu woda przez bagnet od oleju.Wymieniłem uszczelke pod głowicą a woda dalej więc przyszedł mechanik i stwierdził że zaślepki na głowicy trzeba wymienić bo wypadły.Teraz traktor chodzi ale wszystko w nim siada,agłównie to te rozpalanie:(
Na zimnym silniku na ruchy gazu reaguje natychmiastowo.
RE: Problem z odpalaniem
Może pierścienie odmawiają posłuszeństwa
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Problem z odpalaniem
Czyli,że są zapieczone?
RE: Problem z odpalaniem
Może starte i na zimnym są skurczone to nie trzymają, a jak się rozgrzeje to się metal rozszerza o pierścienie też, ale nie jestem pewien, wiesz na bank to jest coś: tłok, głowica, zawory
Może masz nieszczelną głowicę, musiał byś odkręcić popatrzeć;)
Tych pierścieni nie jestem pewnien;)
Może masz nieszczelną głowicę, musiał byś odkręcić popatrzeć;)
Tych pierścieni nie jestem pewnien;)
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Problem z odpalaniem
Głowica to nie bo robiona w zeszłym roku.Zawory też nie.A od słabego sprężaniaw tłoku to też od tego może być? Dzięki hubert
RE: Problem z odpalaniem
Nie ma za co, wiesz ja nie jestem tego pewnien, bo ja jak miałęm taki problem to okazało się że był tłok pęknięty między drugim a trzecim pierścieniem uszczelniającym. Ale może sprawdź, dokręć głowice, może dekompresor jest źle ustawiony...
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Problem z odpalaniem
Głowice sprawdzałem po ostatnim zimowym przepalaniu i była ok.A jak ten tłok wymieniałeś to wszystkie tłoki czy tylko jeden?Muszę szybko zrobić bo niedługo w pole.
RE: Problem z odpalaniem
Nie no ja mam S-15 a ty jak masz C-330 to jest pojedyńczy taki silnik Andori, musissz sprawdzić odkręcić korbowody i wyciągnąc tłoki jak nie mają pęknięć, ani rys to zostawić pierścienie czy nie mają luzu i wtedy będizesz wiedział.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Problem z odpalaniem
A to nie wiedziałem że masz S-15 sorry.Od jutra biorę się za robotę na wszelki wypadek kupię dwa tłoki tuleje i pierścienie i wymienię.
Jeszcze raz dziękuję.
A ty S-15 palisz z korby czy z rozrusznika?To ten ciągniczek co jest na zdjęciu?A ile Ci pali na mth jeśli można wiedzieć?A z jakiego roku jest Twój ciągniczek w sensie kiedy sobie go zrobiłeś? bo moja c330 to ma już 41 lat,ale wycieków zero.Tylko z deka olej bierze gdzieś z 3-4ml na mth.
Jeszcze raz dziękuję.
A ty S-15 palisz z korby czy z rozrusznika?To ten ciągniczek co jest na zdjęciu?A ile Ci pali na mth jeśli można wiedzieć?A z jakiego roku jest Twój ciągniczek w sensie kiedy sobie go zrobiłeś? bo moja c330 to ma już 41 lat,ale wycieków zero.Tylko z deka olej bierze gdzieś z 3-4ml na mth.
RE: Problem z odpalaniem
Wiesz narazie lepiej nic nie kupuj, bo ja tylko przepuszczam, a S-15 to jest z 1971 roku, zrobiony SAM był szybciej w 1963 z innym silnikiem, ale dziadek ( bo to on go budował) wymienił silnik palić to nie wiem bo nigdy nie mierzyłem będę musiał sprawdzić. Palić go palę na korbę, ale mam rozrusznik, zależy od nastroju. A to jest ten wlaśnie ciagniczek co w avatarze.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Problem z odpalaniem
Dzięki valtra111.A Ty masz zetorka 25?
Hubert Niezła maszyna ten Twój SAM a lie on ma koni?
Hubert Niezła maszyna ten Twój SAM a lie on ma koni?
RE: Problem z odpalaniem
S-15 czyli 15 kM, dzięki za komplement...
Jednak dobrze kombinowałem z tą kompresją;), ja bym na twoim mijescu najpierw rozebrał, a później kupował, chyba, że odrazu nastawiasz się na remont...
Jednak dobrze kombinowałem z tą kompresją;), ja bym na twoim mijescu najpierw rozebrał, a później kupował, chyba, że odrazu nastawiasz się na remont...
RE: Problem z odpalaniem
Ja na twoim miejscu postarałbym się o przyrząd do mierzenia ciśnienia sprężania i zmierzył jaka jest jego wartość na zimnym silniku i na rozgrzanym potem dla pewności zrób próbę olejową porównaj wyniki i będziesz w domu wtedy podejmiesz decyzję czy robić kapitalkęursus c33o napisał/a:
Wiatm!
Mam mały problem ale bardzo upierdliwy,a mianowicie problem z uruchomieniem zimnego silnika od c330.Traktor pochodzi z 1967 roku,więc pomyślałem że tu uzyskam jakąś pomoc.Proszę pmóżcie.
Dodam,że jak się rozgrzeje to pali po 2 sekundach kręcenia.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Problem z odpalaniem
Dzięki wam wszystkim.Valtra 111 a Valtra to nie jest ciągnik?
- Janusz1959
- Posty: 170
- Rejestracja: 23 lut 2008, 19:16
RE: Problem z odpalaniem
Wadliwe ustawiony kąt wyprzedzenia wtrysku.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Problem z odpalaniem
Dzięki mam jeszcze jeden problem czy pompa wtryskowa ma olej bezpośrednio z silnika czy się go gdieś do niej wlewa?Gdzie się wlewa i spuszcza olej z podnośnika hydraulicznego?Czy jak wleję olej Hipol do skrzyni to nie będzie wyciekówI czy możnazamontować alternator do akumulatorów 165Ah jeśli ciągnik ze 3 tygodnie na miesiąc oczywiście trzeba pilnować aby nie przeładować.Z góry dzięki na pomoc:D
RE: Problem z odpalaniem
Pompa wtryskowa chyba nie ma oleju... A Hipol nie wyleci jeżeli masz dobrze uszczelnione wszytko... A co do alternatora to spokojnie...
RE: Problem z odpalaniem
hubert coś ściemniaszhubert napisał/a:
Pompa wtryskowa chyba nie ma oleju... A Hipol nie wyleci jeżeli masz dobrze uszczelnione wszytko... A co do alternatora to spokojnie...
pompa wtryskowa ma swój własny olej do smarowania i musi go mieć bo by się zatarła
wlew oleju jest na górze obudowy regulatora obrotów a spust na dole
w c328 można też wlać olej przez dekiel wizjera regulatora olej ten sam co do silnika np. superol
do skrzyni właśnie wlewa się Hipol a skrzynia jest połączczona z tylnym mostem
o oleju do podnośnika jest w innym poście ale wlew jest na korpusie podnośnika a spust jest dostępny po zdięciu całego podnośnika
alternator nie przeładuje ci akumulatorów może je tylko dobrze naładować