Wał jakie wymiary nominału?
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 23 lut 2008, 13:19
Wał jakie wymiary nominału?
Jaki wymiar ma wał nominalny a jaki po szlifach bo nie wiem czy mój mozna jeszcze szlifować?
RE: Wał jakie wymiary nominału?
80 główne , 70 korbowodowe
tu masz dane
https://forum.retrotraktor.pl/viewthread ... ead_id=715
co do szlifu , bo przebrnąłem przez te tematy - dużo zależy czy masz wał stary czy nowy typ
stary miał półokrągłe wykończenie obok czopów korbowodowych , nowy - prostokatne , stary trzeba było azotować po 2 szlifie , nowe - utwardzano głębiej w procesie produkcji ,....
zrób zdjęcie lub dokładnie opisz , bo na razie mało wiemy , sprawa panewek jest tu wtórna - bo można dorobić poniżej wymiarów remontowych na zamówienie
tu masz dane
https://forum.retrotraktor.pl/viewthread ... ead_id=715
co do szlifu , bo przebrnąłem przez te tematy - dużo zależy czy masz wał stary czy nowy typ
stary miał półokrągłe wykończenie obok czopów korbowodowych , nowy - prostokatne , stary trzeba było azotować po 2 szlifie , nowe - utwardzano głębiej w procesie produkcji ,....
zrób zdjęcie lub dokładnie opisz , bo na razie mało wiemy , sprawa panewek jest tu wtórna - bo można dorobić poniżej wymiarów remontowych na zamówienie
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 23 lut 2008, 13:19
RE: Wał jakie wymiary nominału?
wał starego typu , więc trzeba azotować po szlifie i polerować (to już samemu można), polecam Iławskie INZS - mozna im wysłać , zrobią szlif i azotowanie wału , cena ok 340 zł za usługę + transport w obie strony ok 170 zł - czyli 500+ jakby nie liczyć + panewki +roztaczanie panewek do wymiarów wału
panewki juz masz ??
popodliczaj ile Cię to wyniesie zanim zaczniesz
jak będziesz miał kłopoty
w razie czego mam jeszcze inny pomysł , wówczas odezwij się na PW
może coś będę mógł pomóc - ale najpierw pobadaj co i za ile możesz w Twoich okolicach
panewki juz masz ??
popodliczaj ile Cię to wyniesie zanim zaczniesz
jak będziesz miał kłopoty
w razie czego mam jeszcze inny pomysł , wówczas odezwij się na PW
może coś będę mógł pomóc - ale najpierw pobadaj co i za ile możesz w Twoich okolicach
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 23 lut 2008, 13:19
RE: Wał jakie wymiary nominału?
A jak sie robi pierwszy szlif to też trzeba azotować?
RE: Wał jakie wymiary nominału?
nie pamiętam tego na 100 % , ale raczej też , azotowanie utwardza wał na 0.3-0.4 mm
a szlif zdejmuje ok 0,25- lub więcej w zależności jak wyda - jak głeboko jest wytarty , niewiele tego twardego zostaje
a szlif zdejmuje ok 0,25- lub więcej w zależności jak wyda - jak głeboko jest wytarty , niewiele tego twardego zostaje
- Janusz1959
- Posty: 170
- Rejestracja: 23 lut 2008, 19:16
RE: Wał jakie wymiary nominału?
Średnica czopa 88,00 napraw jest 5 do78,75 na czop korbowody 77,00 napraw jest 5 68,75.
Iława jest ok.
Iława jest ok.
- klusek-rolnik
- Posty: 649
- Rejestracja: 20 lis 2007, 13:03
RE: Wał jakie wymiary nominału?
z tego co wiem to wał można szlifować 2 razy.A po pierwszym chyba nie trzeba azotować po drugim to napewno
RE: Wał jakie wymiary nominału?
Janusz1959- mam pytanie:
czy waly od silników S312 tez sie azotuje przy szlifie?
i czy też mają rózne wykonczenie czopa?
dokupywałem panewki do mojej c325 i pierwsza panewka głowna nie miała dookoła całego pierscienia tylko juz półpierscień,/chodzi o pierscien zapobiegający przemieszczaniu się wału wzdłuż swej osi/ i to zamocowany dosc powiedziałbym amatorsko, co niezbyt mi się podobało , ale nie miałem wyjscia , musiałem załozyc,
co o tym myslisz?
czy waly od silników S312 tez sie azotuje przy szlifie?
i czy też mają rózne wykonczenie czopa?
dokupywałem panewki do mojej c325 i pierwsza panewka głowna nie miała dookoła całego pierscienia tylko juz półpierscień,/chodzi o pierscien zapobiegający przemieszczaniu się wału wzdłuż swej osi/ i to zamocowany dosc powiedziałbym amatorsko, co niezbyt mi się podobało , ale nie miałem wyjscia , musiałem załozyc,
co o tym myslisz?
- Janusz1959
- Posty: 170
- Rejestracja: 23 lut 2008, 19:16
RE: Wał jakie wymiary nominału?
Na pierwszy szlif nie azotuje się, następne tak.Pół panewka wystarcza,tak robiąno w ursusie, chodzi o smarowanie.Wał w c 325 wytrzma 5 szlifów na spkojnie.
RE: Wał jakie wymiary nominału?
Janusz w tej tabeli jest bład :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 828cd.html
i Ty też go chyba powielasz
nominały :
80 nie 88 gł , 70 nie 78 korbowodowe
policzyć łatwo jak na szlif 0,25 - "od tyłu" i wyjdą nominały
reszta się zgadza, z jednym ale
wały zetorkowe parcują poprawnie i poniżej tych wymiarów , tylko trzeba odlewać panewki bo fabryka już nie robi
w czasie moich tras widziałem wały przygotowane do montażu na korbowodach 76 , z 4 niezależnych źródeł , 1 z nich sam odlewał panewki na te wymiary ,
ale trochę wybiegamy w przyszłość , niech kolega najpierw pomierzy wał , potem poradzimy jak dalej
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 828cd.html
i Ty też go chyba powielasz
nominały :
80 nie 88 gł , 70 nie 78 korbowodowe
policzyć łatwo jak na szlif 0,25 - "od tyłu" i wyjdą nominały
reszta się zgadza, z jednym ale
wały zetorkowe parcują poprawnie i poniżej tych wymiarów , tylko trzeba odlewać panewki bo fabryka już nie robi
w czasie moich tras widziałem wały przygotowane do montażu na korbowodach 76 , z 4 niezależnych źródeł , 1 z nich sam odlewał panewki na te wymiary ,
ale trochę wybiegamy w przyszłość , niech kolega najpierw pomierzy wał , potem poradzimy jak dalej
- Janusz1959
- Posty: 170
- Rejestracja: 23 lut 2008, 19:16
RE: Wał jakie wymiary nominału?
Dandrzej masz racie powielam błąt.Dokumętacja została u brata od Zetora.Z wałem takim 76,00 można napawaci stalo wysoko węglowo a panewki aluminowe.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 23 lut 2008, 13:19
RE: Wał jakie wymiary nominału?
wał mam po 1 szlifie. i znalazłem goscia który robi wszystko. w rozsadnych cenach i najważniejsze blisko mnie.
A moze macie jakies dobre rady do rozbierania silnika?? bo bede robił generalke.
Mam nadziej ze po remoncie bedzie idalnie pracował
A moze macie jakies dobre rady do rozbierania silnika?? bo bede robił generalke.
Mam nadziej ze po remoncie bedzie idalnie pracował
- Janusz1959
- Posty: 170
- Rejestracja: 23 lut 2008, 19:16
RE: Wał jakie wymiary nominału?
Przy ręmoncje zaczynasz od umycia silnika,najlepiej myiką całego. Potem zaczynasz rzkręcanie od głowicy opisujesz myjesz układasz .I tak dolej.
RE: Wał jakie wymiary nominału?
napawać wał można , ale to trzeba by robić na porządnych maszynach , nie wolframem z ręki (koszt ok 2000 zł Poznań)
maszyneria napawa powierzchniowo , ale malutkimi porcjami w czasie obrotu wału , ręcznie wał się za bardzo rozgrzewa i potem podczas stygniecia krzywi , trzeba wówczas szlifować cały wraz z powierzchniami końcowymi , a w zetroku koło jest na stozku - i tu jest kłopot , że z krzywego wału szlifierz takiego stożka nie odtworzy (albo mu sie nie bardzo chce ) albo skasuje za to dużo $$
malutkipio - jak to nie tajemnica w jakich cenach znalazłeś koło siebie ??
u mnie zaczynają świrować - wolą robić serię nudnych podobnych czynności niż "wynalazki"
maszyneria napawa powierzchniowo , ale malutkimi porcjami w czasie obrotu wału , ręcznie wał się za bardzo rozgrzewa i potem podczas stygniecia krzywi , trzeba wówczas szlifować cały wraz z powierzchniami końcowymi , a w zetroku koło jest na stozku - i tu jest kłopot , że z krzywego wału szlifierz takiego stożka nie odtworzy (albo mu sie nie bardzo chce ) albo skasuje za to dużo $$
malutkipio - jak to nie tajemnica w jakich cenach znalazłeś koło siebie ??
u mnie zaczynają świrować - wolą robić serię nudnych podobnych czynności niż "wynalazki"
- Janusz1959
- Posty: 170
- Rejestracja: 23 lut 2008, 19:16
RE: Wał jakie wymiary nominału?
Jest metoda galwaniczna ,napawanie . Problem to czas około 150 roboczo-godzin .
RE: Wał jakie wymiary nominału?
w Bydgoskich zakładach lotniczych (WZL-2)nakładają na czopy chrom techniczny ,który potem trzeba obrabiać - szlifować
kłopot w tym , że wał w czasie chromowania się nie obraca - wiec z 1 srtony jest więcej z drugiej mniej - jak "kropla " zwisająca z czopu to się zachowuje
i niestety podczas szlifowania lubi odprysnąć - i cały proces do tyłu
galwanicznie warstwa do dołożenia to jakieś "małe dziesiątki" , więc wielki ratunek to moim zdaniem nie jest
wolałbym wówczas szlif na 76 + utwardzenie + lane panwie
choć technologia sprawdza się w silnikach lotniczych , ale może do tamtych wałów mają jakoś obrotowo galwanizowane
tyle mojej wiedzy - z czasów jak walczyłem z za małym wałem
taniej wyszło kupić taki z którego szlif się da normalny uczynić
kłopot w tym , że wał w czasie chromowania się nie obraca - wiec z 1 srtony jest więcej z drugiej mniej - jak "kropla " zwisająca z czopu to się zachowuje
i niestety podczas szlifowania lubi odprysnąć - i cały proces do tyłu
galwanicznie warstwa do dołożenia to jakieś "małe dziesiątki" , więc wielki ratunek to moim zdaniem nie jest
wolałbym wówczas szlif na 76 + utwardzenie + lane panwie
choć technologia sprawdza się w silnikach lotniczych , ale może do tamtych wałów mają jakoś obrotowo galwanizowane
tyle mojej wiedzy - z czasów jak walczyłem z za małym wałem
taniej wyszło kupić taki z którego szlif się da normalny uczynić
- Janusz1959
- Posty: 170
- Rejestracja: 23 lut 2008, 19:16
RE: Wał jakie wymiary nominału?
Byłem tam w wojsku, WZL znam .Byłem mechanikem lotniczym.
RE: Wał jakie wymiary nominału?
Koledzy nieradził bym prubować nawet nakładać chrom na wał z doświatczenia wiem że taka powłoka słabo się trzyma na czopach wału i sie odrywa całymi płatkami co powoduje zatarcie silnika sprawdziłem to i niema pozytywnego efektu
- Janusz1959
- Posty: 170
- Rejestracja: 23 lut 2008, 19:16
RE: Wał jakie wymiary nominału?
Masz rację.