RE: W czym są te silniki lepsze???

Wszystko co związane z motoryzacją
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: W czym są te silniki lepsze???

Post autor: Jacek ze Skansena »

Maniak czy ty się dobrze czujesz????
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: W czym są te silniki lepsze???

Post autor: vauxhall »

Dohc to dwa walki rozrzadu w glowicy.rozwiazanie takie umozliwia sterowanie 3 -5 zaworami w glowicy.Oprocz powyzszej funkcji oddzielono sterowanie zaworami ssacymi od wydechowych , mozna w czasie pracy silnika zmieniac i kontrolowac geometrie rozrzadu,czego nie zapewnial prostszy uklad ohc-jednowalkowy.Zmiana systemu ohv na ohc wyeliminowala wiele czesci ukladu rozrzadu-popychacze,dzwigienki,system mocowania dzwigienek..mialo to na celu min.zmniejszenie bezwladu ukladu rozrzadu waznego i szkodliwego zjawiska ktore ogranicza podnoszenie obrotow silnika.Ma rowniez wplyw na potanienie produkcji.



Ulozenie tlokow w pozycji pionowej lub poziomej<ukosnej>podyktowane jest przeznaczeniem silnika.W silnikach stacjonarnych najwygodniejsze jest rozw.z poziomym ruchem tloka,silniki takie maja nisko polozony srodek ciezkosci i sa mniej podatne na wywrocenie co sie czesto zdarzalo podczas pracy lub przemieszczania silnika-czesto widac <bicia >kol zamachowych.Lepiej tez daje sie rozwiazac uklad chlodzenia ktorym jest najczesciej odparowanie.Innym np.wymogiem jest oczekiwanie aby silnik byl <plaski >i dal sie zamontowac pod podloga np autobusu.
Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: W czym są te silniki lepsze???

Post autor: olowaty »

Silniki ohc stosuje się obecnie ze względu na cichszą pracę, mniejszy ciężar oraz mniejsze skomplikowanie układu rozrządu. W ohc w przeciwieństwie do ohv odpadają ci laski popychaczy, popychacze napędzane są w wałka bezpośrednio lub poprzez dźwigienki. Zastosowanie wałka w głowicy przyczynia się także do podniesienia czasu pomiędzy regulacją zaworów (obecnie nie reguluje się bo są popychacze hydrauliczne), mniej części w przekazaniu napędy na zawory to mniej luzów i elementów ulegających zużyciu.
ODPOWIEDZ