T-25A Układ kierowniczy

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: T-25A Układ kierowniczy

Post autor: Deleted_User »

Jeszcze znalazłem taki zestaw wydaje mi się, że z tym było by najmniej roboty

http://www.allegro.pl/item602810874_urs ... nowka.html
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25A Układ kierowniczy

Post autor: Bolszewik »

No chyba byłoby dość łatwo to zrobić mógłbyś sobie odpuścić ten wałek kardana za prawie 250 zł bo pompę możesz dać pod maską tak jak mój kolega (zdjęcie wyżej w temacie) albo przymocować ją na tym wsporniku gdzie jest miejsce na sprężarkę.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: T-25A Układ kierowniczy

Post autor: Deleted_User »

Mam jeszcze takie pytanie czy można wspomaganie podłączyć razem z pompą z układu hydraulicznego ta co napędza siłownik bo widzę, że ta pompa którą można kupić z wałkiem kardana jest taka sama jaką mam w układzie , czy dała by rade z wydajnością ?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25A Układ kierowniczy

Post autor: Bolszewik »

Prawdopodobnie tak, ale ja bym wolał osobny układ.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: T-25A Układ kierowniczy

Post autor: Deleted_User »

ok czyli lepiej jest jak są osobno.
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: T-25A Układ kierowniczy

Post autor: Deleted_User »

Posiadam też traktor władymirec t-25 i prosiłbym o fotki przerobionego układu kierowniczego na e-mail motorynka100@op.pl
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25A Układ kierowniczy

Post autor: Bolszewik »

Dj Stonka napisł:
Witam, mam niemały problem, są to luzy na kierownicy w moim Władku. Jak się ich pozbyć? Są bardzo duże. Proszę, pomóżcie.

Pozdrawiam, Dj

Do regulacji samej kolumny kierowniczej służy śruba regulacyjna oraz wyjmowanie podkładek z pod sztycy kolumny. Wyjęcie ich powoduje gębsze wejście w pracę przekładni ślimakowej.

Z doświadczenia wiem że niestety kolumna kierownicza w T-25 to nieudana konstrukcja. Krótko mówiąc prosta jak cep ze wszelkimi tego konsekwencjami.

Przerobiłem całą procedurę remontu kolumny i w pewnym momencie dałem sobie spokój. W zasadzie nie była taka zła, ale się kidała co doprowadzało mnie do szału. Trzeba było wymienić tuleje w której pracuje przekładnia. Były tam uszkodzenia pewnie pozostałość poprzednich napraw :upset: aby wymienić tę część trzeba było ją nie tylko kupić (200 zł) ale i dotoczyć na wymiar. Dałem sobie więc spokój i kupiłem nową kolumnę za 600 zł. Tym bardziej że miałem tą wysoką, gdzie była możliwość zamontowania kierownicy do jazdy tyłem.

Zalecam więc w kwestii luzów następującą kolejność:

I etap

- kupić zestaw wymiennych kamieni do przegłubów (ok. 20 zł)
- wymienić wszystkie
- nasmarować tawotem
- ustawić zbieżność

II etap

- sprawdzić czy blokady szerokości rozstawu przedniej osi dobrze trzymają (u mnie jedno koło wychylało się w przód drugie w tył)
- sprawdzić i w razie potrzeby wymienić półośki
- sprawdzić i w razie potrzeby wymienić sworzeń przedniej osi oraz tuleje w/w.
Najlepiej podnieść przód i zobaczysz wtedy luzy. ja miałem łatwo bo podparłem się na spychy i koła były w powietrzu. Ty musisz podstawić go na kobyłkach, ale tka by oś była luźna.

III etap

Teraz jeśli nadal będziesz niezadowolony (a pewnie będziesz ;) )
Pozostaje zająć się kolumną, ale wetknięcie w niej więcej niż 300 zł uważam za bezsens lepiej kupić nową.

Niestety nawet całkowicie wymieniony układ kierowniczy, ja taki posiadam nie daje komfortu jaki powinien być ...


PS. jeśli ktoś chce mogę sprzedać używaną spraną wyżej wspomnianą kolumnę za dość symboliczne pieniądze.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
kamil82
Posty: 48
Rejestracja: 04 kwie 2011, 10:21

RE: T-25A Układ kierowniczy

Post autor: kamil82 »

Najlepsza jest kolumna od c360
ja mam i jest git.




Najlepszy jest układ od c360 ja mam i chodzi jak zegarek.
wlodecki
Posty: 8
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:28

RE: T-25A Układ kierowniczy

Post autor: wlodecki »

Witam Kolegów,

Właśnie regeneruję swoją oryginalną przekładnię kierowniczą. Mam pytanie do Kolegi Bolszewika. Pisałeś wcześniej o przecieku na śrubie regulacyjnej. Jak sobie poradziłeś z tym problemem ?

Pozdrawiam
wlodecki
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25A Układ kierowniczy

Post autor: Bolszewik »

No bardzo prymitywnie i średnio skutecznie.

Troszkę konopi .....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
wlodecki
Posty: 8
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:28

RE: T-25A Układ kierowniczy

Post autor: wlodecki »

Witam.
Dzięki za odzew.
Dzisiaj zamontowałem swoją kolumnę po remoncie. Trochę mnie niepokoi ta śruba regulacyjna; gwint w dekielku, w którym się ona porusza jest marnej jakości, nie ma tam żadnego uszczelnienia. Czas pokaże co z tego wyszło.

Pozdrawiam
vper
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25A Układ kierowniczy

Post autor: Bolszewik »

A spróbuj na jaki silikon czy klej do gwintów, może coś pomoże.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
wlodecki
Posty: 8
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:28

RE: T-25A Układ kierowniczy

Post autor: wlodecki »

Witam,

Na razie złożyłem bez niczego i jest sucho. Zobaczymy.
Dziękuję za zainteresowanie i rady.

Pozdrawiam
wlodecki
dynia
Posty: 20
Rejestracja: 19 gru 2010, 10:49

RE: T-25A Układ kierowniczy

Post autor: dynia »

Ja założyłem z BMW e34 po rocznym teście jestem bardzo zadowolony.
ODPOWIEDZ