woda w oleju silnikowym

Wszystko o naszych Ursusach
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

ostatnio zauważyłem olej w chłodnicy i wodę w oleju w misce .postanowiłem zregenerować głowice ale to nie pomogło teraz gołymi oczami widać jak leje sie woda z otworu w misce olejowej w czym może być problem?
Arek
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2008, 20:04

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Arek »

mario12221 napisał/a:
ostatnio zawuwazylem olej w chlodnicy i wode w oleju w misce .postanowilem zregenerowac głowice ale to nie pomoglo teraz golymi oczami widac jak leje sie woda z otworu w misce olejowej w czym moze byc problem?
Nie napisałeś jaki to silnik ale przyczyną takich objawów może być :
uszkodzona uszczelka tulei
pęknięta tuleja , może być też korozja bloku w miejscu uszczelnienia tulei [na szczęście wyjątkowo].
To tak na gorąco do rozważenia.
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

jest to ursus c-330 co moze byc przyczyna tych objawów
Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: olowaty »

A poskładałeś na nowych czy starych uszczelkach głowicy? Nic ci nie zarzucam, tylko często spotkałem się z takim przypadkiem. Co do tulei jest ona uszczelniana od dołu oringiem.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ff ... 3e2f7.html
Tuleja od esa.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cfb ... 71ab6.html
Oringi i uszczelka.
Uszczelki kiedyś robione były z gumy, obecnie z poliuretanu. Jak silnik się przegrzał, to mogły dostać po tyłku lub po prosty zestarzały się i sparciały. A zdjęcie głowicy mogło spowodować ruszenie się tulei i rozszczelnienie nie do końca już sprawnych oringów.
Wiem to po silniku w fordzie sierra 2,3 diesel. Jest to tam nagminny przypadek a mógł się i u ciebie zdarzyć. Tam też są tuleje mokre.
Jeżeli bredzę poprawcie mnie. :yes:
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: hubert »

Ja też stawiam na oringi pod tuleją, na 99% one, w jednej, albo w obydwu;)
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

aż tak nie grzebałem ja tylko zdjąłem głowicę dałem ja do szlifu ,wymieniłem w niej zawory z prowadnicami i wymieniłem uszczelkę pod nią

Proszę, pisz uważniej i staraj się poprawiać błędy-agrotechnik.
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: hubert »

No to, czeka cię wyciagnięcie cylindrów;)
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

czyli jak to wymienię to nie będzie już woda dostawać sie do oleju ? a są jeszcze jakie miejsca w których woda może sie dostawać do oleju ?
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

ok, a jak spod żadnej nie będzie ciekła woda?
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

To masz zgniły blok.To przypadłość Ciapków,wiem bo sam mam Ciapka.Jeszcze jest jedno wyjście ale jak regenerowałeś głowicę to raczej nie ale sprawdź takie zaślepki na górze przy zaworach.Ja tak miałem i szła woda jak ch****a.
Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: olowaty »

Co do gnicia bloku to jest to spowodowane laniem wody do układu chłodzenia. Jak się uporasz z awarią to możesz zainwestować w płyn do chłodnic. Nawet najgorszy będzie lepszy od wody bo zawiera inhibitory korozji.
kawa
Posty: 43
Rejestracja: 21 lut 2008, 21:59

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: kawa »

sprawdż jeszcze jedną rzecz od dołu w głowicy są korki bezpieczeństwa przed rozmrożeniem po założeniu glowicy dolegają do uszczelki na kanale olejowym może ktoraś jest skorodowana albo ma nieszczelnośc i woda dostaje sie do oleju albo poprostu uszczelka pod głowicą jest uszkodzona
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

a istnieje możliwość ze głowica pękła :confused:

jeśli chodzi o te zaślepki przy zaworach to są te które trzymają te sprężyny cz jakieś inne :confused:
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: hubert »

Jak odkręcisz klawiature to masz takie zaślepki;)
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

gdzie :confused:
Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: olowaty »

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 29f48.html
Nad prawym dolnym otworem widać, taka górka. Jest to u mnie pomalowane wiec słabo widać. Głowica od esa!
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

Mario12221 masz głowicę.Patrzysz od góry.Przy zaworach na środku głowicy są takie dwie zaślepki.Jest taki otwór i w tym otworze troszkę niżej jest zaślepka.I zobacz również od dołu głowicy jak radzi Kawa.
kawa
Posty: 43
Rejestracja: 21 lut 2008, 21:59

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: kawa »

pęknięcie głowicy też może wchodzić w grę
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

głowice sprawdziłem wygląda raczej na cała

odkręciłem ja dzisiaj jeszcze raz i uzupełniłem te kanały wodne pod nią woda i widać ze tej wody z nich ubywa wiec to musi być coś innego<br><br><br><br>ma ktoś instrukcje lub wie jak najszybciej zdjąć tłoki?
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: hubert »

http://www.sendspace.pl/file/jp850fr2/

Instrukcja obsługi do 30;)
ODPOWIEDZ