woda w oleju silnikowym
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
woda w oleju silnikowym
ostatnio zauważyłem olej w chłodnicy i wodę w oleju w misce .postanowiłem zregenerować głowice ale to nie pomogło teraz gołymi oczami widać jak leje sie woda z otworu w misce olejowej w czym może być problem?
RE: woda w oleju silnikowym
Nie napisałeś jaki to silnik ale przyczyną takich objawów może być :mario12221 napisał/a:
ostatnio zawuwazylem olej w chlodnicy i wode w oleju w misce .postanowilem zregenerowac głowice ale to nie pomoglo teraz golymi oczami widac jak leje sie woda z otworu w misce olejowej w czym moze byc problem?
uszkodzona uszczelka tulei
pęknięta tuleja , może być też korozja bloku w miejscu uszczelnienia tulei [na szczęście wyjątkowo].
To tak na gorąco do rozważenia.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: woda w oleju silnikowym
jest to ursus c-330 co moze byc przyczyna tych objawów
RE: woda w oleju silnikowym
A poskładałeś na nowych czy starych uszczelkach głowicy? Nic ci nie zarzucam, tylko często spotkałem się z takim przypadkiem. Co do tulei jest ona uszczelniana od dołu oringiem.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ff ... 3e2f7.html
Tuleja od esa.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cfb ... 71ab6.html
Oringi i uszczelka.
Uszczelki kiedyś robione były z gumy, obecnie z poliuretanu. Jak silnik się przegrzał, to mogły dostać po tyłku lub po prosty zestarzały się i sparciały. A zdjęcie głowicy mogło spowodować ruszenie się tulei i rozszczelnienie nie do końca już sprawnych oringów.
Wiem to po silniku w fordzie sierra 2,3 diesel. Jest to tam nagminny przypadek a mógł się i u ciebie zdarzyć. Tam też są tuleje mokre.
Jeżeli bredzę poprawcie mnie. :yes:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ff ... 3e2f7.html
Tuleja od esa.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cfb ... 71ab6.html
Oringi i uszczelka.
Uszczelki kiedyś robione były z gumy, obecnie z poliuretanu. Jak silnik się przegrzał, to mogły dostać po tyłku lub po prosty zestarzały się i sparciały. A zdjęcie głowicy mogło spowodować ruszenie się tulei i rozszczelnienie nie do końca już sprawnych oringów.
Wiem to po silniku w fordzie sierra 2,3 diesel. Jest to tam nagminny przypadek a mógł się i u ciebie zdarzyć. Tam też są tuleje mokre.
Jeżeli bredzę poprawcie mnie. :yes:
RE: woda w oleju silnikowym
Ja też stawiam na oringi pod tuleją, na 99% one, w jednej, albo w obydwu;)
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: woda w oleju silnikowym
aż tak nie grzebałem ja tylko zdjąłem głowicę dałem ja do szlifu ,wymieniłem w niej zawory z prowadnicami i wymieniłem uszczelkę pod nią
Proszę, pisz uważniej i staraj się poprawiać błędy-agrotechnik.
Proszę, pisz uważniej i staraj się poprawiać błędy-agrotechnik.
RE: woda w oleju silnikowym
No to, czeka cię wyciagnięcie cylindrów;)
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: woda w oleju silnikowym
czyli jak to wymienię to nie będzie już woda dostawać sie do oleju ? a są jeszcze jakie miejsca w których woda może sie dostawać do oleju ?
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: woda w oleju silnikowym
ok, a jak spod żadnej nie będzie ciekła woda?
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: woda w oleju silnikowym
To masz zgniły blok.To przypadłość Ciapków,wiem bo sam mam Ciapka.Jeszcze jest jedno wyjście ale jak regenerowałeś głowicę to raczej nie ale sprawdź takie zaślepki na górze przy zaworach.Ja tak miałem i szła woda jak ch****a.
RE: woda w oleju silnikowym
Co do gnicia bloku to jest to spowodowane laniem wody do układu chłodzenia. Jak się uporasz z awarią to możesz zainwestować w płyn do chłodnic. Nawet najgorszy będzie lepszy od wody bo zawiera inhibitory korozji.
RE: woda w oleju silnikowym
sprawdż jeszcze jedną rzecz od dołu w głowicy są korki bezpieczeństwa przed rozmrożeniem po założeniu glowicy dolegają do uszczelki na kanale olejowym może ktoraś jest skorodowana albo ma nieszczelnośc i woda dostaje sie do oleju albo poprostu uszczelka pod głowicą jest uszkodzona
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: woda w oleju silnikowym
a istnieje możliwość ze głowica pękła 
jeśli chodzi o te zaślepki przy zaworach to są te które trzymają te sprężyny cz jakieś inne
jeśli chodzi o te zaślepki przy zaworach to są te które trzymają te sprężyny cz jakieś inne
RE: woda w oleju silnikowym
Jak odkręcisz klawiature to masz takie zaślepki;)
RE: woda w oleju silnikowym
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 29f48.html
Nad prawym dolnym otworem widać, taka górka. Jest to u mnie pomalowane wiec słabo widać. Głowica od esa!
Nad prawym dolnym otworem widać, taka górka. Jest to u mnie pomalowane wiec słabo widać. Głowica od esa!
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: woda w oleju silnikowym
Mario12221 masz głowicę.Patrzysz od góry.Przy zaworach na środku głowicy są takie dwie zaślepki.Jest taki otwór i w tym otworze troszkę niżej jest zaślepka.I zobacz również od dołu głowicy jak radzi Kawa.
RE: woda w oleju silnikowym
pęknięcie głowicy też może wchodzić w grę
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: woda w oleju silnikowym
głowice sprawdziłem wygląda raczej na cała
odkręciłem ja dzisiaj jeszcze raz i uzupełniłem te kanały wodne pod nią woda i widać ze tej wody z nich ubywa wiec to musi być coś innego<br><br><br><br>ma ktoś instrukcje lub wie jak najszybciej zdjąć tłoki?
odkręciłem ja dzisiaj jeszcze raz i uzupełniłem te kanały wodne pod nią woda i widać ze tej wody z nich ubywa wiec to musi być coś innego<br><br><br><br>ma ktoś instrukcje lub wie jak najszybciej zdjąć tłoki?