woda w oleju silnikowym

Wszystko o naszych Ursusach
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

dzięki



a ma ktoś może w pdf sam naprawiam ursus c-330

z góry wielkie dzięki za pomoc



hej czy ktoś wie jak rozpoznać panewki czy były po szlifie i czy nowe tuleje wsadzać na jakiś smar czy coś ?
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: hubert »

Panewki nie mogą być po szlifie, wał jak coś;)
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

a jak poznać czy wał był po szlifie



a którą strona nakładać uszczelka pod głowice
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: hubert »

Zmierz i sprawdź w instukcji inaczej nie da rady;) A uszczelka pasuje tylko jedną, stroną, z tego co się orientuje.
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

ok

a jak będę wymieniał tuleje z tłokami to wymienić tez panewki czy nie
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: hubert »

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... a7490c56fb

Jeżeli wyglądają tak gorzej to wymień, a jak są we względnie lepszym stanie to zostaw, ale ja bym wymienił, dla świętego spokoju;)
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

moje są w trochę lepszym stanie jest na nich numer 1D co to oznacza



której firmy jest lepszy zestaw naprawczy gmp czy thm



jak powinny być rozmieszczone pierścienie na tłoku
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: hubert »

Z tego co kojarze to GMP;) A pierścienie tam gdzie masz napis TOP to do góry;)
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

a jest jakaś różnica miedzy tym top do góry a na dół ?sie stanie jeśli założy sie odwrotnie
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: hubert »

Z tego co pamiętam, to pierścinie zgarnaijące, mają przy zamku TOP, a uszczelniające, daj zamki co 180 stopni;)
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

czyli wszystkie 5 pierścieni mam dać z top do góry ?
a pierścienie zgarniające dać co ile stopni?
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: hubert »

Słuchaj masz 5 pierścieni, i na bokach powinien być napis TOP i tam gdzie będzie napis TOP to tym do góry.

Ja kupowałem wzoraj na jeden tłok 30 (do ESA) i na 2 zgarniajacych jest TOP przy zamku, czyli zamkami do góry, a na uczelniających nic, czyli zamki co 180 stopni uszczelniających;)
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

ok dzięki a tuleje już wymieniłem



jak długo docierać tłoki ? na jakich obrotach i ile czasu?
Awatar użytkownika
agrotechnik
Posty: 1052
Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: agrotechnik »

~mario12221, nie chcę cię straszyć, ale jak będziesz walił dalej takie byki ortograficzne, to dostaniesz WARna. Mówię to jako moderator, bo poprawiałem twoje błędy, ale jak wrócą administratorzy z Wilkowic, to dostaniesz od nich po tyłku za kolejne błędy, a jak wtedy już nic nie będę mógł zrobić.
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: hubert »

Jak wszytko włożysz to dociera się cyklami. Na jałowych obrotach:

10 min
20 min
30 min
1 h
10 h

kolejne 10 h ale we wszytkich zakresach obrotów

i potem docierasz do 50 mth z obciążeniem, jakaś jazda, kultywatorowanie, bronowanie, a cały silnik dociera się po ok. 150 mth;)

Tak pisze książka, ale ja osboście ESA docierałem przez 5 h na jałowych a później 1 h na full, i dalej kultywatorowanie, jazda, po 50 mth wymiana oleju, i dalej już normalnie:)
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

ok dzięki wszystkim za pomoc ale mam jeszcze 1 pytanko słyszałem ze jest jakiś płyń lub proszek który usuwa drobne przecieki w bloku lub obok tulei wiecie jaki to proszek
jeszcze raz dzięki
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: hubert »

Ale po co ci teraz? Jak wymienisz tuleje, oringi, podkładki po nimi, to nie powinno być przecieków, chyba że masz dziurawy blok...
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: woda w oleju silnikowym

Post autor: Deleted_User »

właśnie wymieniłem wszystko ale jeszcze jest mały przeciek czy ktoś wie o takim proszku
ODPOWIEDZ