Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.

Post autor: Deleted_User »

Witam.Mam pytanie czy ma ktoś może schemat budowy skrzyni biegów i tylniego mostu do Zetorka T-25 z 1957 roku.
Awatar użytkownika
Dobrodziej103
Posty: 192
Rejestracja: 08 lis 2008, 21:27

RE: Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.

Post autor: Dobrodziej103 »

Wystarczy kupić katalog części do Zetora. Na Allegro są.
http://www.allegro.pl/item546634644_kat ... olski.html
http://www.allegro.pl/item539773500_ins ... s_mtz.html
http://www.allegro.pl/item546635127_ins ... olski.html
A to oznaczenie "T" to że wersja transportowa.
Pozdrawiam. P.S. A Zetor jest na dużych czy na małych kołach??
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.

Post autor: drandrzej »

powiedz co chciałbyś wiedzieć ??
katalogu nie mam , ale może bez tego też się da ?
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.

Post autor: Deleted_User »

Mój zetorek jest na małych kołach 11.25 - 24 jeszcze oryginalne Barum.
A co do skrzyni to mam zamiar powymieniać łożyska bo są luzy ale tryby są jak nówka .
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.

Post autor: drandrzej »

jeśli wszystkie - to trochę roboty Cię czeka
wybitnie skrótowo :
skrzynię trzeba odkręcić od łącznika skrzynia- silnik

aby wymienić łożyska boczne - trzeba zdemontować hamulce , odkręcić z 1 strony duży tryb "półosi " (prawy - często trzeba lekko naciąć obudowę żeby w górę wyszedł), wałki napędzające duże tryby -będące jednocześnie elementami mech różnicowego muszą rozejść się na boki
na zewnątrz-trzeba wybijać delikatnie (w oryginale stary typ - wybijało się przy zakręconej zaślepce długim wałkiem , nowy typ- powinien być sćiągacz zakręcany na wałek [ten ma gwint na zewnątrz] lub delikatnie ostrym przecinakiem przy osłonie łożyska )

wałek napędowy(WOM) po kombinacjach ma wyjść do przodu

najlepiej rób zdjęcia , nawlekaj na druty komplety (łożyska, podkładki,nakrętki,tryby)

mimo , że lubię grzebać - tej pracy Ci nie zazdroszczę , żmudna i długotrwała robota

przy okazji zwracaj uwagę na luzy łożysk , co prawda nie w zetorku , ale w bombaju - często po numerze łożyska jest dodatkowe oznaczenie luzu C2,C3, , w silnikach nawet c4 - warto sprawdzić ,żeby wstawić takie samo jeśli skrzynia ma służyć jeszcze do pracy , bo na zlotowe pukania można wstawić i 1 rząd luzów niżej niż podają
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.

Post autor: Deleted_User »

Tak tez myślałem że nie będzie łatwo ale jakoś podołam. W końcu mechanika to dla mnie codzienność (samochodowa). Ale przy polskich ciągnikach też robiłem .
ODPOWIEDZ