Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.
Witam.Mam pytanie czy ma ktoś może schemat budowy skrzyni biegów i tylniego mostu do Zetorka T-25 z 1957 roku.
- Dobrodziej103
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 lis 2008, 21:27
RE: Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.
Wystarczy kupić katalog części do Zetora. Na Allegro są.
http://www.allegro.pl/item546634644_kat ... olski.html
http://www.allegro.pl/item539773500_ins ... s_mtz.html
http://www.allegro.pl/item546635127_ins ... olski.html
A to oznaczenie "T" to że wersja transportowa.
Pozdrawiam. P.S. A Zetor jest na dużych czy na małych kołach??
http://www.allegro.pl/item546634644_kat ... olski.html
http://www.allegro.pl/item539773500_ins ... s_mtz.html
http://www.allegro.pl/item546635127_ins ... olski.html
A to oznaczenie "T" to że wersja transportowa.
Pozdrawiam. P.S. A Zetor jest na dużych czy na małych kołach??
RE: Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.
powiedz co chciałbyś wiedzieć ??
katalogu nie mam , ale może bez tego też się da ?
katalogu nie mam , ale może bez tego też się da ?
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.
Mój zetorek jest na małych kołach 11.25 - 24 jeszcze oryginalne Barum.
A co do skrzyni to mam zamiar powymieniać łożyska bo są luzy ale tryby są jak nówka .
A co do skrzyni to mam zamiar powymieniać łożyska bo są luzy ale tryby są jak nówka .
RE: Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.
jeśli wszystkie - to trochę roboty Cię czeka
wybitnie skrótowo :
skrzynię trzeba odkręcić od łącznika skrzynia- silnik
aby wymienić łożyska boczne - trzeba zdemontować hamulce , odkręcić z 1 strony duży tryb "półosi " (prawy - często trzeba lekko naciąć obudowę żeby w górę wyszedł), wałki napędzające duże tryby -będące jednocześnie elementami mech różnicowego muszą rozejść się na boki
na zewnątrz-trzeba wybijać delikatnie (w oryginale stary typ - wybijało się przy zakręconej zaślepce długim wałkiem , nowy typ- powinien być sćiągacz zakręcany na wałek [ten ma gwint na zewnątrz] lub delikatnie ostrym przecinakiem przy osłonie łożyska )
wałek napędowy(WOM) po kombinacjach ma wyjść do przodu
najlepiej rób zdjęcia , nawlekaj na druty komplety (łożyska, podkładki,nakrętki,tryby)
mimo , że lubię grzebać - tej pracy Ci nie zazdroszczę , żmudna i długotrwała robota
przy okazji zwracaj uwagę na luzy łożysk , co prawda nie w zetorku , ale w bombaju - często po numerze łożyska jest dodatkowe oznaczenie luzu C2,C3, , w silnikach nawet c4 - warto sprawdzić ,żeby wstawić takie samo jeśli skrzynia ma służyć jeszcze do pracy , bo na zlotowe pukania można wstawić i 1 rząd luzów niżej niż podają
wybitnie skrótowo :
skrzynię trzeba odkręcić od łącznika skrzynia- silnik
aby wymienić łożyska boczne - trzeba zdemontować hamulce , odkręcić z 1 strony duży tryb "półosi " (prawy - często trzeba lekko naciąć obudowę żeby w górę wyszedł), wałki napędzające duże tryby -będące jednocześnie elementami mech różnicowego muszą rozejść się na boki
na zewnątrz-trzeba wybijać delikatnie (w oryginale stary typ - wybijało się przy zakręconej zaślepce długim wałkiem , nowy typ- powinien być sćiągacz zakręcany na wałek [ten ma gwint na zewnątrz] lub delikatnie ostrym przecinakiem przy osłonie łożyska )
wałek napędowy(WOM) po kombinacjach ma wyjść do przodu
najlepiej rób zdjęcia , nawlekaj na druty komplety (łożyska, podkładki,nakrętki,tryby)
mimo , że lubię grzebać - tej pracy Ci nie zazdroszczę , żmudna i długotrwała robota
przy okazji zwracaj uwagę na luzy łożysk , co prawda nie w zetorku , ale w bombaju - często po numerze łożyska jest dodatkowe oznaczenie luzu C2,C3, , w silnikach nawet c4 - warto sprawdzić ,żeby wstawić takie samo jeśli skrzynia ma służyć jeszcze do pracy , bo na zlotowe pukania można wstawić i 1 rząd luzów niżej niż podają
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.
Tak tez myślałem że nie będzie łatwo ale jakoś podołam. W końcu mechanika to dla mnie codzienność (samochodowa). Ale przy polskich ciągnikach też robiłem .