c-308 lub Dzik-2
RE: c-308 lub Dzik-2
Jeśli w dowodzie nie ma nr nadwozia i nie ma ich też fizycznie na pojeździe to prawdopodobnie będziesz musiał się udać na stację diagnostyczną żeby nacechowali pojazd i wystawili stosowne zaświadczenie. Nie znam szczegółów procedury, musisz dopytać w wydziale komunikacji.
RE: c-308 lub Dzik-2
Może być jak w przypadku mojego motoroweru Hondy. Nie ma numerów na ramie, za to są numery na silniku i to one widnieją w dowodzie. Co jest według mnie głupie, bo silnik wobec nowych przepisów jest częścią wymienną, dla której nie ma konieczności podawania numerów seryjnych.

RE: c-308 lub Dzik-2
Wiele pojazdów radzieckich np. UAZy miały malowane farbą nr nadwozia, T-25 też ma malowane na półramie nie jest to respektowane jako stałą cecha i wydziały komunikacji zmuszają do nowego nacechowania pojazdu oczywiście zupełnie innymi nr żeby był porządek w papierach 
O ile w przypadku ciągnika nikt się tego tematu nie czepi o tyle w przypadku samochodów bywają problemy.
A dzika warto zarejestrować jeśli będziesz nim jeździł dużo po ulicy bo wtedy masz 100% czysta sytuację. Zapewne przegląd będzie bezterminowy jak na motorowery, a ubezpieczenie groszowe sprawy.
Powodzenia i daj znać jak idzie walka z urzędem.
O ile w przypadku ciągnika nikt się tego tematu nie czepi o tyle w przypadku samochodów bywają problemy.
A dzika warto zarejestrować jeśli będziesz nim jeździł dużo po ulicy bo wtedy masz 100% czysta sytuację. Zapewne przegląd będzie bezterminowy jak na motorowery, a ubezpieczenie groszowe sprawy.
Powodzenia i daj znać jak idzie walka z urzędem.
RE: c-308 lub Dzik-2
Zawsze można zrobić brzydka rzecz, jeżeli dowód jest staaaaary wypisany długopisem. Ja tylko słyszałem o takim rozwiązaniu. 

- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
Wiem, że były rejestrowane ale potem nie było potrzeby bo jazda była wolniejsza jak przepisy przewidywały. Znalazłeś ten nr nadwozia?
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam.Jeżeli w starym dowodzie niema numerów lub jakiegokolwiek wpisu który musi już zawierać nowy dowód to i tak musisz się udać do stacji kontroli pojazdów po zaświadczenie bo tylko na takiej podstawie wydział komunikacji może dokonywać jakichkolwiek zmian i nowych wpisów w dowodzie .Nie można na przykład spisać numerów na kartce i podać pani w okienku.
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
Każdy Dzik ma bity nr, że nie da się nie zauważyć. Jest on pod ramą, która jest przykręcana do korpusu. Trzeba tam oczyścić i napewno będzie. Nr zazwyczaj czterocyfrowy
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: c-308 lub Dzik-2
Dzięki za rady , zamierzam udać się do stacji okręgowej tak jak radzicie. Rówież panie z wydziału komunikacji kazały mi dostarczyć zaświadczenie od nich z nr nadwozia lub jego braku. Niestety jest za zimno żeby nim jechać poczekam aż się ociepli. Napiszę jak mi poszło z rejestracją która jest dla mnie ważna gdyż w większości poruszać będę sie po drogach asfaltowych, a narazie pozostało mi malowanie przyczepy i maski.
Pozdrawiam:D
Pozdrawiam:D
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: c-308 lub Dzik-2
czy ktoś wie jakie pierścienie pasują do dzik 2
RE: c-308 lub Dzik-2
Tak z SYRENY pasują, tylko gdzie takie dostać
W sklepie z częściami samochodowymi raczej już nieznajdziesz.
Na allegro widziałem pare razy...
W sklepie z częściami samochodowymi raczej już nieznajdziesz.
Na allegro widziałem pare razy...
Facebook. old URSUS tractor
RE: c-308 lub Dzik-2
Mam 6 szt. pierścieni prawdopodobnie od syreny 105 którą jeżdziłem w latach 70-tych .Wymiary zewnętrzny70 mm. wewnętrzny 65 mm.grubość 2,5 mm.Jeżeli pasują to mogę odstąpić.Nie używane
RE: c-308 lub Dzik-2
To dobra firma, polecam jej produkty.
RE: c-308 lub Dzik-2
Jeśli od Syreny to tylko 101 , 102 bo w Dziku tłok ma 76 mm jak dobrze pamiętam. Mam 3 szt oryginalnych nieużywanych pierścieni mogę odstąpić a także inne części silnikowe ale używane.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: c-308 lub Dzik-2
jeżeli masz te pierśćenie76mm do sprzedania to podaj mi swój namiar dzienki
RE: c-308 lub Dzik-2
Wyczytałem w instrukcji obsługi do Ursusa, że montowane były do ciągnika specjalne koła stalowe o średnicy 500mm do zestawu z glebogryzarką. Ponieważ były mniejsze niż orginalne w efekcie zmniejszała się prędkość jazdy i wydajność glebogryzarki.
Czy ktoś posiada takie koła bo mam zamiar zrobić do swojego ursuska tylko nie wiem jeszcze jak.
Czy ktoś posiada takie koła bo mam zamiar zrobić do swojego ursuska tylko nie wiem jeszcze jak.
RE: c-308 lub Dzik-2
Niestety nie mam nic takiego, ale coraz bardziej ciekawi mnie ten Ursus. Mógłbyś udostępnić instrukcję?
RE: c-308 lub Dzik-2
rider80 , moim zdaniem to są obręcze montowane do kół , też ułatwiają pracę na polu.
RE: c-308 lub Dzik-2
[quote]rider80 napisał/a:
Znalazłem taką rycinę, gdzie widać koła stalowe do Ursusa:
http://img717.imageshack.us/img717/4452/dsc02405t.jpg
A te małe stalowe obręcze, które widać przy wózku to po co są
,żeby zmniejszać nacisk na glebę coś w stylu bliźniaków tylko z metalu?
Znalazłem taką rycinę, gdzie widać koła stalowe do Ursusa:
http://img717.imageshack.us/img717/4452/dsc02405t.jpg
A te małe stalowe obręcze, które widać przy wózku to po co są
Facebook. old URSUS tractor
RE: c-308 lub Dzik-2
Raczej po to żeby opon nie niszczyć jak byś pracował ... nie bardzo wiem gdzie na skoszonej uprawie wierzby energetycznej ?
RE: c-308 lub Dzik-2
Z tego co ja wyczytałem to koła stalowe zakładano zamiast orginalnych i miały mniejszą średnicę 50cm a orginalne mają ok. 70cm. Jutro wkleję skan instrukcji w której o tym piszą.