c-308 lub Dzik-2
RE: c-308 lub Dzik-2
Rozumie ale dlaczego producent podkreśla że do dzika leje się benzynę ołowiową skoro dzik to dwusuw.
Chyba że w tamtych czasach innej benzyny nie było i napisali tak bo i tak by się jeździło na ołowiowej.
Chyba że w tamtych czasach innej benzyny nie było i napisali tak bo i tak by się jeździło na ołowiowej.
RE: c-308 lub Dzik-2
Stare silniki jeżdżące na benzynie ołowiowej nie są przystosowane do benzyny bezołowiowej i w CPN należy do nich kupić specjalny dodatek do paliwa i dolać a czy to dwusów czy czterosów jest bez znaczenia.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: c-308 lub Dzik-2
Rider80 myślę że masz racje i twoje argumenty są logiczne ale posiadam również dwusuwowego Simsona gdzie producent pisze że lać do niego benzynę bezołowiową,ale to chyba tak jak piszesz że ze względu na środowisko bo kiedyś była tylko ołowiowa benzyna.Dobrze wiedzieć że już nie muszę wlewa tego dodatku ołowiowego.
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
Bardzo ładny Dziczek.Tylko odmalować i jak ta lala. Cały skład. Komplet. Długo go masz, czy dopiero kupiłeś?
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 gru 2009, 22:43
RE: c-308 lub Dzik-2
posiadam ursusa C-308 mam pytanie ? czy zaczep ma pracowac góra dół czy ma byc to pospawane na mocno ? a czy ktos moze ma maske do sprzedania?
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
To zależy czy chcesz używać zaczepu do innych prac czy tylko do Liska lub przyczepki. Powinno być ruchome do ustawiania wyważenia ale jeśli ma luzy duże i to przeszkadza to albo wytulejować ewentualnie pospawać i też będzie trzymać. Maska za u mnie jest. Jeśli cię interesuje podjechać obejrzeć. Cena do uzgodnienia jakby co. Maska bez dziury z przodu.
RE: c-308 lub Dzik-2
Zacznij od sprawdzenia świecy,rozstaw elektrod i czystość,jak będzie w porządku to sprawdź kabel wysokiego napięcia czy jest na końcu iskra,jak nie ma to sprawdź platynki czy rozstaw jest odpowiedni i czy nie są wypalone lub okopcone,jeśli wymiana nic nie pomoże to wymień kondensator(pasuje WSK,Romet),jeśli to nie pomoże to masz coś z cewką zapłonową,sprawdź też kable wyłącznika.
RE: c-308 lub Dzik-2
Do skrzyni przekładni wchodzi 7-8 litrów oleju ale nie wlewaj więcej niż 5-6 litrów bo to zupełnie wystarczy,dobry jest olej przekładniowy HIPOL a do mieszanki zwykły MIXOL do dwusuwów w stosunku 1:30
RE: c-308 lub Dzik-2
Ja widziałem pomarańczowe. A Dziki 2 to chyba czerwień i zieleń głównie.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: c-308 lub Dzik-2
Z zielonym dzikiem to się jeszcze nie spotkałem,jeśli takie były to w małych ilościach egzemplarzy,najczęściej dzik 2 był czerwony z zielonym paskiem,ostatnia seria dzika 21 była koloru piaskowego ale one już były z maską od c-330
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/736 ... 52049.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/736 ... 52049.html
RE: c-308 lub Dzik-2
Potwierdzam Ursus ma racje mam zielonego Kupiony z demobilu RP
w oryginale była przy nim skrzynia redukcyjna i silnik diesel s-301.Dzik ciągnął beczkę z paliwem na lotnisku wojskowym.
w oryginale była przy nim skrzynia redukcyjna i silnik diesel s-301.Dzik ciągnął beczkę z paliwem na lotnisku wojskowym.
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
Dzik 21 czerwony.
RE: c-308 lub Dzik-2
jw1wojtek napisał/a:
Potwierdzam Ursus ma racje mam zielonego Kupiony z demobilu RP
w oryginale była przy nim skrzynia redukcyjna i silnik diesel s-301.Dzik ciągnął beczkę z paliwem na lotnisku wojskowym.
Mógł być coś więcej napisać na temat tego dzika,może masz jakieś fotki?Zaciekawiła mnie ta informacja bo nigdy nie spotkałem się z oryginalnym dzikiem Diesla,no i jak była przerobiona ta cysterna bo jak wiadomo musiała mieć jakieś siedzisko i czy dzik miał maskę bo jak wiadomo te silniki były większe od s-261.
RE: c-308 lub Dzik-2
Tego dzika mam do tej pory.Niestety ja mogłem go tylko wziąść bez silnika i skrzynki redukcyjnej(w przetargu ktoś inny wygał silnik i skrzynie. Dzik był i jest w stanie idealnym mechanicznie (do czasów kiedy go kupiłem stał jakieś 30 lat w garażu.Ciekawostką jest ,że udoło mi się póżniej dokupić samą skrzynie redukcyją
-Opis skrzyni
-zmiana kierunku obrotów
-zbieżność mocowań do silnika i oryginalnego sprzęła dzika
-przełożenia 1:1, 1:2/3, 1:4/3
W samej skrzyni biegów dużo lepsze mocowanie piast kół (śróby),krótrze półośki (po 10cm)
W chwili obecnej skrzynia jest przerobiona na 4koła ze zwyklym silnikiem benzynowym. W przyszłości chcem oryginalnie wstawić tu diesla s 301 którego kończe remontować.
Ze skrzynią był też zaczep traansportowy w wykonaniu militarnym (łożyskowany ).Siedziało się na cysternie podobnej do tradycyjnej z dzika.Dodam jeszcze ,że przysłowiowa kierownica była doposażona w dodatkowe dzwignie i wodziki do sterowania silnikiem. Cały osprzęt i rame oczywiście zachowałem.Maski niestety nie widziałem ,jest duża szansa ,że jej wogóle niebyło instacji elektrycznej również.
-Opis skrzyni
-zmiana kierunku obrotów
-zbieżność mocowań do silnika i oryginalnego sprzęła dzika
-przełożenia 1:1, 1:2/3, 1:4/3
W samej skrzyni biegów dużo lepsze mocowanie piast kół (śróby),krótrze półośki (po 10cm)
W chwili obecnej skrzynia jest przerobiona na 4koła ze zwyklym silnikiem benzynowym. W przyszłości chcem oryginalnie wstawić tu diesla s 301 którego kończe remontować.
Ze skrzynią był też zaczep traansportowy w wykonaniu militarnym (łożyskowany ).Siedziało się na cysternie podobnej do tradycyjnej z dzika.Dodam jeszcze ,że przysłowiowa kierownica była doposażona w dodatkowe dzwignie i wodziki do sterowania silnikiem. Cały osprzęt i rame oczywiście zachowałem.Maski niestety nie widziałem ,jest duża szansa ,że jej wogóle niebyło instacji elektrycznej również.
RE: c-308 lub Dzik-2
Jestem ciekaw jak powstał ten dzik Diesel,czy była to jakaś większa produkcja np na wszystkie lotniska czy był tylko jeden egzemplarz specjalne zrobione na zamówienie tego lotniska.
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam.Nie jest mi wiadome, czy powstało ich wiele napewno cała przysłowiowa przeróbka była zrobiona profesjonalnie.Zdjecia postaram się wstawić w poniedziałek. Co do miejsca jego pobytu (tajemnica wojskowa) ale przypuszczam ,że było to lotnisko wojskowe rezerwowe gdzieś w wielkopolsce.
RE: c-308 lub Dzik-2
A może więcej dzików służyło w wojsku?nie koniecznie na lotniskach,zastanawiam się tylko czemu zastosowano w nim silnik Diesla?Czy mieli jakieś zastrzeżenia do silnika w montowanego seryjnie dziku?
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
Mam pytanie. czy ten ciągniczek na fotkach jest oryginalny czy samoróbka?
RE: c-308 lub Dzik-2
To coś na zdjęciach to samoróbka, nie ma nic wspólnego z dzikiem z silnikiem s-301 tam silnik był z przodu jak w benzyniaku dołączony poprzez skrzynie "redukcyjną"Zdjęcia dzika wojskowego przesłałem tomiko999@o2.pl prosząc ,aby je wstawił ,dodam tylko ,że skrzynia redukcyjna została wymyta i pomalowana pokładem (inny kolor). Pozdrawiam.